۱۲۷۹۹۷۹
۳۶۲۶
۳۶۲۶
پ

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

قارچ زامبی کننده سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) واقعی است و کارشناسان می‌گویند این خیلی دور از ذهن نیست که یک انگل مشابه بتواند انسان ها را آلوده کند.

روزیاتو: قارچ زامبی کننده سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) واقعی است و کارشناسان می‌گویند این خیلی دور از ذهن نیست که یک انگل مشابه بتواند انسان ها را آلوده کند.

اگر سریال جدید زامبی محور The Last of Us را تماشا کرده‌ باشید، ممکن است به این فکر کرده باشید که همه چیز این سریال تخیلی و داستانی است و در امان هستید.

این سریال داستان جوئل، قاچاقچی سرسختی را دنبال می‌کند که در حالی که قارچی در سرتاسر جهان پخش می‌شود که قربانیان را به زامبی تبدیل می‌کند، سعی دارد الی نوجوان را از بوستون به سیاتل برساند.

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

 

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

این انگل در واقع بر اساس یک گروه واقعی از قارچ ها شکل گرفته است که پس از عفونت در بدن میزبان خود رشد می‌کنند و می‌توانند رفتار آن را کنترل کنند.

حالا متخصصان به‌طرز نگران کننده‌ای اعلام کرده‌اند که ایده رشد قارچ مشابهی که بتواند انسان‌ها را آلوده کند، چندان دور از ذهن نیست.

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

 

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

یکی از این قارچ ها Entomophthora Muscae است که مگس های ماده خانگی را مبتلا می‌کند و از جسد قربانی خود برای جذب نرها و جفت گیری با آنها استفاده می‌کند. سال گذشته فاش شد که هر چه مدت زمان بیشتری از مرگ میزبان ماده گذشته باشد، برای مگس‌های نر جذاب‌تر است.

E. Muscae ابتدا از طریق پوست مگس خانگی در بدن نفوذ می‌کند و سیستم عصبی آن را آلوده می‌کند.

قارچ پس از حدود یک هفته از هضم، مگس را مجبور می‌کند تا به نقطه مرتفعی صعود کند و قبل از مرگ بال های خود را باز کند. در مرحله بعد، قارچ‌ها مجموعه‌ای از ساقه‌های بسیار کوچک را روی جسد رشد می‌دهند، که هر کدام یک توپ مایع تحت فشار با یک تخم قارچ است که می‌تواند به بیرون پرتاب شود.

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

همچنین یک اثر شیمیایی آزاد می‌کند که مانند فرومون عمل می‌کند تا نرهای ناآگاه را فریب دهد تا بیایند و با جسد ماده آلوده جفتگیری کنند. نرها توپ ها را تحریک می‌کنند و در نهایت با ترشحات هاگ‌های عفونی پوشانده می‌شوند که در نهایت آن را به مگس‌خانه زامبی تبدیل می‌کند. این موضوع تضمین می‌کند که هاگ‌های قارچ تا حد امکان پراکنده می‌شوند تا این روند وحشتناک دوباره در مگس دیگری اتفاق بیفتد.

دکتر هنریک دو فاین لیخت (Henrik de Fine Licht)، استاد دانشگاه کپنهاگ و نویسنده این مطالعه که سریال The Last of Us را تماشا کرده می‌گوید این ایده نه چندان دور از ذهن از یک بیماری قارچی، جهش از یک گونه (در این مورد حشرات) و به سمت انسان را به وجود می‌آورد. بسیاری از بیماری‌های جدید احتمالا از ارگانیسم‌های بیماری‌زا ناشی می‌شوند که از گونه‌های دیگر انتقال می‌یابند، بنابراین این ایده قانع‌کننده است.»

اما با آنکه احتمال بیماری از غیرانسان به انسان وجود دارد، احتمالا کامل شدن روند آن، میلیون‌ها سال تکامل را می‌طلبد.

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

دکتر دو فاین لیخت گفت: «همه قارچ‌های دستکاری‌کننده‌ی رفتاری مانند Entomophthora muscae که باعث به وجود آمدن «مگس ‌های زامبی» می‌شوند یا گونه‌های Ophiocordyceps که باعث به وجود آمدن «مورچه ‌های زامبی» می‌شوند، بسیار مختص میزبان هستند. به این معنا که آنها به طور طبیعی فقط یک یا تعداد بسیار کمی از گونه های میزبان حشره مرتبط را آلوده می‌کنند.»

توانایی آنها برای دستکاری رفتاری میزبان خود در طول میلیون‌ها سال تکامل مشترک با میزبان حشرات مربوطه تکامل می‌یابد. بنابراین این احتمال که این قارچ‌ها به طور ناگهانی بتوانند چیزی متفاوت از یک حشره مانند انسان را آلوده کنند به معنای واقعی کلمه وجود ندارد.

هشدار: قارچ زامبی کننده یک سریال واقعی است

نیل دراکمن و کریگ مازین، خالقان مجموعه The Last of Us، گفتند که قارچ آنها در واقع به طور خاص برگرفته از سرچماقی ها (Cordyceps)، سرده ای از قارچ های کیسه ای، است که مورچه های نجار را آلوده می‌کند.

آنها به Collider گفتند: «Cordyceps یک کانسپت جذاب است و کاملا واقعی است. ما می‌خواستیم آن را یک پله جلوتر ببریم و تا جایی که می‌توانیم واقعیت بیشتری به خودمان بدهیم، زیرا هر چه واقعی‌تر باشد، بیشتر به شخصیت‌هایی که در آن فضا هستند و در حال بازی هستند، پیوند برقرار می‌کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج