۱۲۸۰۷۵۷
۱۸۰۰۰
۱۸۰۰۰
پ

این شمشیر تقلبی، اصل از آب درآمد!

اخیرا معلوم شد شمشیری که حدود ۱۰۰ سال به عنوان ابزاری کپی شناخته می‌شد، اصل و متعلق به عصر برنز است.

فرارو: رواخیرا معلوم شد شمشیری که حدود ۱۰۰ سال به عنوان ابزاری کپی شناخته می‌شد، اصل و متعلق به عصر برنز است.

این شمشیر تقلبی، اصل از آب درآمد!

به نقل از ساینس الرت، در دهه ۱۹۳۰ یک شمشیر برنزی قدیمی در سواحل رود دانوب، جایی که این رود از بوداپست می‌گذرد، کشف شد. ظاهر این شمشیر طوری بود که به نظر می‌رسید سلاحی مجارستانی متعلق به عصر برنز است، با این حال در آن زمان آن را یک کپی متعلق به قرون وسطی یا بعد از آن در نظر گرفتند. 

برای نزدیک به یک قرن، این شمشیر در موزه فیلد شیکاگو به عنوان یک کپی به نمایش گذاشته شد، اما سال گذشته، در حالی که موزه برای برگزاری نمایشگاهی درباره پادشاهان اروپا در دوران باستان آماده می‌شد، یک باستان‌شناس مجارستانی نگاهی به شمشیر انداخت و سرنوشتش را تغییر داد.

ویلیام پارکینسون، متصدی بخش انسان‌شناسی در موزه فیلد گفت: «شمشیر را بیرون آوردیم. به آن نگاه کرد و در عرض ۲۰ ثانیه گفته که نه این کپی نیست، شمشیر اصل است.» 

پارکینسون البته تنها با این اظهار نظر قانع نشد. آن‌ها تصمیم گرفتند برای اینکه ببینند شمشیر مانند سایر سلاح‌های عصر برنز کشف شده در آن منطقه واقعا از ترکیب درستی از مس و قلع ساخته شده یا نه، کار را به اشعه ایکس بسپارند. 

نتیجه بررسی با اشعه ایکس جالب بود: ترکیبات شیمیایی شمشیر با سایر ابزار متعلق به عصر برنز مطابقت داشت. پارکینسون گفت: «معمولا ماجرا برعکس است، چیزی که فکر می‌کنیم اصل است، جعلی از آب درمی‌آید.»

اکنون کارشناسان فکر می‌کنند که شمشیر باستانی بین سال‌های ۱۰۸۰ تا ۹۰۰ قبل از میلاد برای اهداف تشریفاتی، احتمالا برای بزرگداشت یک نبرد یا مرگ یکی از عزیزان، طبق سنت رایج در میان فرهنگ‌های اروپایی در آن زمان، به رود دانوب انداخته شده است.

نمایشگاه موزه فیلد، اولین پادشاهان اروپا، قرار است در مارس ۲۰۲۳ افتتاح شود. شمشیر مذکور، اولین چیزی است که بازدیدکنندگان نمایشگاه هنگام ورود به سالن اصلی مشاهده می‌کنند؛ شیئی که هویت واقعیش شناخته شد و دیگر نادیده گرفته نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج