جاباما
۱۲۸۳۴۰۰
۴۲۰۵۶
۴۲۰۵۶
پ

قطعا اسم این افتضاح، جشنواره فیلم فجر نیست!

امروز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با صحبت‌های کوتاه مجتبی امینی (دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر) در پردیس سینمایی ملت که به عنوان خانه رسانه مشخص شده به طور رسمی آغاز شد.

عصر ایران - نهال موسوی: امروز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با صحبت‌های کوتاه مجتبی امینی (دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر) در پردیس سینمایی ملت که به عنوان خانه رسانه مشخص شده به طور رسمی آغاز شد.

قطعا اسم این افتضاح، جشنواره فیلم فجر نیست!

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی هم در پیامی امروز (12 بهمن) همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: «این جشنواره، امسال میزبان آثار جمعی از سینماگران کشورهای مختلف است تا فارغ از مرزبندی‌های سیاسی زمینه برای بهره مندی از تجارب سینماگران جهان نیز فراهم گردد. بخش بین‌الملل جشنواره فجر می تواند بهترین ظرفیتی باشد تا با اتخاذ رویکردهای واقع‌بینانه، به تقابل با سینمای نظام سلطه، امپریالیسم فرهنگی و تروریسم بین المللی بپردازد.»

وزیر ارشاد هم بر بین المللی بودن جشنواره تاکید داشته و گفته است: «با تجدیدنظر صورت گرفته، بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر مجدداً در کنار بخش ملی آن قرار گرفت تا جذابیت‌های جشنواره دوچندان شود و امکانی برای مقایسه توانمندی سینماگران ایرانی با همتایان خارجی فراهم شود و زمینه تعامل سینمای ایران با سینمای دیگر کشورها فراهم شود.

ادغام دو بخش مجزاشده جشنواره فیلم فجر معنایی جز این ندارد که بخش‌های ملی و جهانی جشنواره از این پس همانند دو بال قدرتمند می‌توانند شعاع پیام‌ها و اندیشۀ پنهان و پیدای فیلمسازان را به واسطۀ فیلم‌های منتخب وسعت دهند.» 

قطعا اسم این افتضاح، جشنواره فیلم فجر نیست!

مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

نکته جالب ماجرا این است تا امروز که جشنواره آغاز شده هیچ اطلاع رسانی درباره بخش بین الملل صورت نگرفته و اعلام نشده است که چه فیلم‌هایی و از چه کشورهایی در جشنواره امسال حضور دارند.

تنها نکته‌ای که گفته شده است روز 10 بهمن دبیر جشنواره در یک نشست خبری اعلام کرد: «578 فیلم در سامانه سایت جشنواره ثبت نام کردده‌اند که از این تعداد، هیئت مشاوران انتخاب ما به جمع بندی ۲۶ اثر از ۲۵ کشور در بخش مسابقه بین الملل رسیدند؛ فیلم هایی که محصول مشترک در آن ها دیده می شود و برای اولین بار اکران خودشان را در منطقه خواهند داشت. فیلم های خوبی در سه بخش سعادت، جلوه گاه شرق و جشنواره جشنواره ها به اکران درخواهد آمد و ان شاالله از ۲۵ کشور، میهمان خارجی در جشنواره خواهیم داشت و بازار فیلم را پررونق برگزار خواهیم کرد. کمپانی های مختلف از کشورهای جهان حضور دارند و محل استقرارشان در برج میلاد و خانه جشنواره خواهد بود.»

در تمام جشنواره های بین المللی فیلم جهان، حداقل یک ماه تا 2 هفته مانده به شروع جشنواره اسامی فیلم‌های پذیرفته شده و اسامی داوران بخش‌های مختلف اعلام می‌شود. تا مشخص باشد چند فیلم و چه کسانی و در چه بخش‌هایی حاضر خواهند بود. 

حال اسامی این ۲۶ فیلم چیست و از چه کشورهایی هستند و ... هنوز اعلام نشده است.

قطعا اسم این افتضاح، جشنواره فیلم فجر نیست!

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی

سالها قبل در همین جشنواره خودمان - پیش از جداسازی بخش ملی و جهانی -  جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می‌شد و یکی از جذابترین بخش‌ها همین فیلم‌های خارجی بخش بین الملل بود که علاقمندان سینما با ذوق و شوق برای دیدن آنها ساعت‌ها در صف مقابل سینماها می‌ماندند.

قطعا این دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر تنها جشنواره بین المللی در جهان است که جشنواره شروع شده ولی هنوز فیلم‌هایش معلوم نیست و یا بعد از شروع جشنواره اعلام می‌شود! جلل الخالق ...

از مجتبی امینی که برای اولین بار است دبیر جشنواره می‌شود هیچ انتظاری نیست ولی افراد بخش بین الملل جشنواره فجر، سازمان سینمایی، ارشاد و ... که سال‌های زیادی با پول بیت المال در جشنواره های معتبر جهانی چون کن، ونیز، برلین و ... حضور داشته‌اند نباید گفت این چه مدل جشنواره برگزار کردن است؟ 

آیا شما هم نمی‌دانید که این یک افتضاح بزرگ در جشنواره برگزار کردن است! چرا کر و کور و لال شده‌اید؟ 

 اسامی فیلم‌ها قرار است در روزهای آینده اعلام شود؟ اسامی داوران بخش بین الملل چیست و از چه کشورهایی هستند؟ کدام سالن‌ها نمایش می‌دهند؟ چرا هیچ برنامه‌ای اعلام نمی‌شود؟ واقعا خودتان را فیلم کرده‌اید؟ 

قطعا اسم این افتضاح، جشنواره فیلم فجر نیست!

بخش دردناک ماجرا این است که در زمان اظهار نظر چنان قیافه می‌گیرند و حرف‌می‌زنند که انگار غیر از آنها هیچ کس دیگری درباره جشنواره و شکل برگزاری آن در دنیا هیچ دانشی ندارد. 

الان هر شخصی که علاقمند به سینما باشد مطلع است که این قضیه شما چه فضاحتی است، فقط شما هستید که هم بی اطلاعید و هم پز جامع العلوم بودن به خودتان گرفته‌اید.

 بحث بر سر اختراع دوباره چرخ نیست قضیه این است که اصلا کارکرد چرخ را نمی‌داند تا برای اختراع آن فکری بیاندیشد.

جدا از بخش بین الملل، بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره فجر چه شد؟ چه فیلم‌های انتخاب شده است؟ کی و کجا نمایش می‌دهید؟ یا در بخش مستند که اسامی آن اعلام شد، مردم کجا فیلم‌ها را ببینند؟ 

واقعا جشنواره این دوره به لحاظ بی نظمی و شلختگی در نوع خود بی نظیر است.این تنها نکته بارز این دوره است و یک  رکورد شکنی در سطح جهانی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج