جاباما
۱۲۸۳۸۳۷
۲۳۳۴۹۴
۲۳۳۴۹۴
پ

تازه‌ترین خطبه‌های مولوی عبدالحمید در نماز جمعه

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه مسجد مکی گفته بزرگترین مشکل نظام است است که درهای انتقاد بسته شده است. این در حالی است که بهترین نظام در دنیا نظامی است که در آن آزادی بیان باشد.

رویداد ۲۴: مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه این هفته روز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در مسجد مکی با اشاره به روز مرد و ولادت  امام علی (ع) به سیره ایشان کرد و گفت بزرگترین خصلت حضرت علی ترحم و بخشش بوده و با زندانیان هم ترحم می‌کردند.

زندانی نباید احساس کند به دست دشمن افتاده است

او بیان کرد: «زندانی زن باشد یا مرد تفاوتی ندارد و در کل زندانی حرمت دارد و نسبت به تمام انسان‌ها چه مسلمان و غیرمسلمان باید با کرامت برخورد کرد. بنابراین زدن زندانی و اهانت کردن به زندانی حرام است و زندانی نباید احساس کند که بازجویم می‌خواهد به من حمله کند. زندانی نباید احساس کند به دست دشمنان افتاده‌ام بلکه باید احساس کند به دست انسان‌ها افتاده است.»

تازه‌ترین خطبه‌های مولوی عبدالحمید در نماز جمعه

بزرگترین مشکل نظام این است که درهای انتقاد بسته شده است

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: نباید منتقدان را زندان کرد زیرا انتقاد مایه خیر است چون در آن راهمان را می‌یابیم. الان بیشترین مشکل در نظام به خاطر این است که درهای انتقاد بسته شده است. بهترین نظام در دنیا نظامی است که در آن آزادی بیان و آزادی انتقاد باشد بنابراین باید بندگان خدا را احترام کرد. روزنامه‌نگاران باید ازادی کامل داشته باشند تا واقعیت‌ها را بیان کنند تا بتوانیم ضعف‌ها را جبران کنیم.

تا زمانی که مردم فردی را نخواهند، حکومت هیچ ارزشی ندارد

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته من هم اعتقادی به تخریب ندارم و نباید در انتقاد تهمت و افترا باشد و دروغ گفت بلکه باید واقعیات و حقایق را گفت. سیره اهل بیت و سیدنا علی می‌گفت برای من حکومت‌داری هیچ ارزشی ندارد و چیزی که برای من ارزش دارد، عدالت است. بذا ارزش حکومت در گرفتن حق مظلوم از ظالم و خدمت به مردم است. اگر این باشد، حکومت ارزش دارد و تا زمانی که مردم نخواهند، حکومت هیچ ارزشی ندارد.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: حضرت حسن توانایی مقابله با معاویه را داشتند و نیروهای زیادی داشتند اما حکومت را به معاویه داد و او را به حقوق‌الناس توصیه کرد. اینها سیره اهل بیت و صحابه است. اگر امروز طبق سیره آنها عمل می‌کردیم، دنیا گلستان بود. اگر ما می‌گویم حضرت علی و حضرت زهرا و ... را دوست داریم اما سیره آنها را انجام ندهیم، هیچ فایده‌ای ندارد. باید به سیره پیامبر و امام و خلفای راشدین بازگردیم در غیراین‌صورت آنها ما را قبول نمی‌کنند.

مولانا عبدالمجید باید آزاد شود

او تصریح کرد: مولانا عبدالمجید، مولانا گرگیج و ماموستاها حرفی زدند و صحبتی کردند؛ همین. باید حرف‌های آنها تحمل شود. حاکمان باید دیدشان را وسیع کنند چون علما خیرخواه ملت هستند. در حرف ما هم جز خیرخواهی هیچ چیزی نیست. خیرخواه همه هستیم و فرقی ندارد چه کسانی باشند. مولانا عبدالمجید دلسوز بودند و امیدواریم ایشان زودتر آزاد شوند. همچنین علمای دلسوز کردستان. اینها همگی از روی دلسوزی حرفی زده‌اند و باید آزاد بشوند. اینها نباید ترسانده و تهدید شوند. اگر هم کسی اشتباهی دارد، حرف آنها را بشنوید.

حکم اعدام محکومان مواد مخدر هیچ تاثیری ندارد

به گزارش رویداد۲۴ امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت: اعدام دو برادر در کرمان به جرم مواد مخدر خیلی مرا تکان داد زیرا نهایت بی‌رحمی قاضی بود که دو برادر را همزمان اعدام کردند. من با اعدام مخالفم، حالا که می‌گویید اعدام، حداقل یکی را زنده نگه می‌داشتید. اعدام‌های مواد مخدر هیچ تاثیری در جامعه ندارد. هیچ زمانی کاروان مواد مخدر با اعدام متوقف نشده است. من حاضرم با هر کس در این‌باره بحث کنم و ثابت کنم اعدام‌ها هیچ تاثیری نداشته است. چه کسی تکفل خانواده‌هایی را که بی‌سرپرست می‌شوند می‌پذیرد؟ ایا به فکر خانواده‌های آنها هستیم؟

از افراد لائیک هم در حکومت‌ باید استفاده کرد

مولوی عبدالحمید ادامه داد: نگاه حاکمیت و مسئولان نگاه صلب است؛ در حالی که باید نگاه درونی ترحم می‌بود. اگر نگاه درونی داشتیم، امروز پول ما در جهان با ارزش‌ترین پول بود. ما به جای اینکه در صنعت سلاح‌سازی هزینه می‌کردیم، باید در موارد دیگر هزینه می‌کردیم. من به وزیر صنایع و معاون اول اقای روحانی گفتم نگاه شما به صنعت درست نیست زیرا صنعت در حال از بین رفتن است. شما نباید مالیات از تولیدکننده بگیرید تا بتوانید صنعت را تقویت کنید و گسترش دهید. اگر نگاه فراقومی و فرامذهبی و فراجناحی بود، مشکلات حل می‌شد. من حتی معتقدم افراد لائیک هم باید استفاده شوند. از مسیحیان استفاده کنید. برخی شایستگی و وجدان دارند، اما دین را قبول ندارند، باید اینها را به کار بگیریم. اگر دین‌دار شایسته است، حق اوست که در راس کار باشد و اگر کسی دین را هم قبول ندرد، ایرادی ندارد، از او استفاده شود.

او بیان کرد: تا من این حرف‌ها را زدم، شروع کردن به توهین کردن به من. در حالی که من فقط گفتم «صلح عادلانه» باید صورت بگیرد. اگر صلح غیرعادلانه باشد که معنایی ندارد. بنابراین اگر هر رئیس جمهور و مسئول و حکومتی که بر سر کار باشد، تا نگاه عوض نشود، مشکلی حل نخواهد شد.

تروریست‌ها را به نزدیک بهشت هم راه نمی‌دهند

مولوی عبدالحمید گفت: انفجار در پیشاور پاکستان در مسجدی رخ داد و دلخراش بود. اینها چه کسانی هستند که مساجد را منفجر می‌کنند؟ اینها بویی از اسلام نبردند. اینها خیال می‌کنند بهشت می‌روند، در حالی که آنها را نزدیک بهشت را هم راه نمی‌دهند.

مسئولان به زلزله‌زدگان خوی رسیدگی کنند

او اظهار داشت: زلزله خوی هم حادثه تلخی بود که هموطنان ما خانه‌هایشان ویران شد. توصیه می‌کنم که مسئولان زودتر به آنها رسیدگی کنند. مردم پای کار بیایند. آنها نیاز دارند و ملت عزیز ایران باید به اینها برسند. مسئولان به وظیفه‌شان برسند.

عاملان جمعه سیاه زاهدان به سزای عملشان برسند

مولوی عبدالحمید در پایان گفت: برخی مسئولان آمدند و با آسیب‌دیدگان جمعه سیاه زاهدان دیدار کردند. تعداد زیادی کشته شدند. افرادی چشمشان کور شد . کسانی که مسئول این فاجعه بودند، زودتر باید به سزای عمل خود برسند. همچنین فضای امنیتی شهر زودتر باید برداشته شود زیرا مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد شده است. مسئولان نگران نباشند و تا زمانی که خود مردم کمک کنند، هیچ مشکلی برای امنیت شهر وجود نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج