جاباما
۱۲۸۴۲۳۶
۴۸۴۵۹
۴۸۴۵۹
پ

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

غواصانی که به عمق اقیانوس می‌روند با زباله‌هایی مواجه می‌شوند که باورنکردنی هستند. سوزان یکی از غواصانی است که دیگر از دیدن این زباله‌ها جا نمی‌خورد.

زومیت: همه ما می‌دانیم که سراسر سیاره‌مان پر از زباله‌هایی است که مردم و صنایع آن‌ها را ایجاد و رها کرده‌اند. کمتر کسی به جداسازی زباله‌‌ها و بازیافت آن‌ها اهمیت می‌دهد. ما بیش از آنچه که باید از پلاستیک استفاده می‌کنیم. هنگام خرید کالاهای پلاستیکی که داخل یک بسته‌بندی پلاستیکی پیچیده شده‌اند، فروشنده آن‌ها را در مشما قرار می‌دهد و ما پس از باز کردن کالا در خانه، بسته‌بندی و مشما را داخل کیسه زباله‌ی پلاستیکی (که احتمالاً قابل بازیافت نیست) می‌اندازیم.

وجود زباله‌ها در طبیعت و به‌خصوص در اقیانوس‌ها آسیب‌های فراوانی به محیط زیست وارد می‌کند. بعضی از مردم پس از خو‌ش‌گذرانی در ساحل زباله‌هایشان را در اطراف خود رها می‌کنند. کمترین لطفی که می‌توانیم در حق محیط‌زیستی که برای خودمان است انجام دهیم، این است که زباله‌هایمان را در طبیعت رها نکنیم. این یک مسئله بزرگ است که اگر کاری برای آن انجام ندهیم، زندگی اقیانوس‌ها و دریاها از بین خواهد رفت.

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

چندی پیش غواصی به نام سوزان پرایور (Susan Prior) در یکی از ماجراجویی‌های غواصی خود چیز جالبی پیدا کرده است. او در حال غواصی بود که متوجه یک جسم طلایی و براق در اطراف گردن یکی از ماهی‌ها شد. سوزان پس از نزدیک شدن به ماهی متوجه شد که یک حلقه ازدواج طلایی به ارزش ۱۰۰۰ پوند دور بدن ماهی بیچاره گیر کرده است. او به یاد آورد که شخصی در مورد گم شدن این حلقه پست گذاشته است، بنابراین صاحب حلقه را پیدا کرد و آن را پس داد. متأسفانه، این اولین بار نیست که سوزان چیزی در اطراف گردن ماهی‌ها پیدا می‌کند. چیزهایی مانند در بطری‌های آبمیوه و شیر دور گردن حیات اقیانوسی یک موضوع رایج است.

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

در فوریه ۲۰۲۱، دیدن چند ماهی کفال شنی که حلقه‌های پلاستیکی به تن داشتند، بسیار ناراحت‌کننده بود. گاهی اوقات این حلقه‌هایی که دور بطری‌های پلاستیکی آب و شیر یافت می‌شوند به طبیعت راه پیدا می‌کنند و نتیجه غم‌انگیزی به بار می‌آورند. ماهی‌های کفال در شن‌ها به دنبال غذا می‌چرخند، و این موضوع باعث می‌شود تا حلقه یا کش مو دور بدنشان گیر کند.

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

سوزان از مردم می‌خواهد که حلقه‌ها یا وسایل حلقه‌ای‌شکل را قبل از دور انداختن بشکنند و از فرم در بیاورند.

او همچنین گفت که ضایعات و زباله‌های زیادی را در اقیانوس پیدا می‌کند. توپ‌های گلف به ویژه برای محیط زیست مضر هستند.

حلقه ازدواجی که دور گردن یک ماهی گیر کرده بود

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج