۱۲۸۵۳۸۹
۳۶۹۲
۳۶۹۲
پ

قایق شیشه‌ای لوکس که شما را نامرئی می‌کند

جوزف فواکیس طراح مشهور ایده قایق تفریحی ۸۸ متری نامرئی به نام «پگاسوس» را به اشتراک می‌گذارد که از شیشه آینه‌ای ساخته شده است تا آسمان و دریا را منعکس کند.

همشهری آنلاین: جوزف فواکیس طراح مشهور ایده قایق تفریحی ۸۸ متری نامرئی به نام «پگاسوس» را به اشتراک می‌گذارد که از شیشه آینه‌ای ساخته شده است تا آسمان و دریا را منعکس کند. با تحقق این طرح احتمالا راه جدیدی گشورده خواهد شد تا برخی بتوانند به طور مخفیانه به نقاط مختلف دنیا سفر کنند.

قایق شیشه‌ای لوکس که شما را نامرئی می‌کند

این اولین کشتی تفریحی است که با تکنولوژی سه بعدی طراحی می‌شود. این قایق تفریحی لوکس که به طور کامل از شیشه آینه‌ای ساخته می‌شود تا دریا و آسمان را منعکس کند، به عنوان یک طرح مفهومی توسط طراح جوزف فواکیس رونمایی شده است.

قایق شیشه‌ای لوکس که شما را نامرئی می‌کند

فواکیس گفت کشتی پیشنهادی ۸۸ متری با نام پگاسوس، اولین کشتی پرینت سه بعدی در جهان خواهد بود و هم از نظر طراحی و هم از نظر تاثیرات زیست محیطی نامرئی خواهد بود. بنابر توضیح جوزف فواکیس، این سوپرقایق با استفاده از یک ماشین چاپ سه بعدی روباتیک برای ایجاد چارچوب مشبک برای کل قایق ساخته خواهد شد. این قایق با پنل های خورشیدی داخلی می تواند آسمان، ابرها و محیط اطراف را منعکس کند.

این طراح گفت که بال‌های خورشیدی بازتابنده آن که در ساختار عظیم شیشه‌ای پنهان شده‌اند، همچنین می‌توانند انرژی خورشیدی-برقی را برای حرکت این کشتی در کنار یک منبع هیبرید هیدروژن فراهم کند. انرژی حاصل از انرژی خورشیدی به نوبه خود برای تامین انرژی الکترولیزهای استخراج هیدروژن از آب دریا استفاده می‌شود. قیمت این قایق تفریحی مشخص نشده است، اما بدون شک تنها برای استفاده افراد بسیار ثروتمند ساخته شده است.

قایق شیشه‌ای لوکس که شما را نامرئی می‌کند
این قایق دارای طراحی مینیمالیستی است که منعکس کننده زندگی در طبیعت است، هم در داخل،  با فضای سبز واقعی و هم در خارج با مناظر طبیعی الهام گرفته از مناظر دریا و ابرها در آسمان

پگاسوس در حال حاضر برای نشان دادن این طرح مفهومی به کارخانه‌های علاقه مند به ساخت این کشتی تفریحی آماده می‌شود. این امکان وجود دارد در صورت جلب نظر یک یا چند کارخانه کشتی سازی، این قایق تفریحی تا سال ۲۰۳۰ تولید شود.فواکیس که در میلان و نیویورک زندگی می‌کند، درباره این طرح خود گفت که می‌خواهد یک قایق تفریحی بسازد که آلایندگی صفر داشته باشد و در سرسار تم این قایق منعکس شود.از جمله مواردی این طرح یک باغ هیدروپونیک چند سطحی به نام «درخت زندگی» است که غذای تازه و تصفیه هوا را برای سرنشینان کشتی فراهم می کند.

قایق شیشه‌ای لوکس که شما را نامرئی می‌کند
کلوپ ساحلی در طرح مفهومی «پگاسوس» دارای یک جکوزی بزرگ است که به یک سولاریوم محصور با پانل‌های شیشه‌ای کشویی در سراسر سقف و پایین دیواره پشتی تبدیل می‌شود.

فواکیس در ادامه توضیح داد: من در نظر  داشتم تا قایق تفریحی را تا حد امکان مشابه با طبیعت دریا و سایر عناصر طبیعی آن بسازم ، طرح این قایق در واقع از ابرهای شناور بالای خط آب ساخته شده است. می‌خواستم به طبیعت با آمیختن  طرح خود با آن احترام بگذارم و تجربه مجازی نامرئی شدن را کسب کنم. اکنون زمان جهش‌های شجاعانه به سوی آینده پایدار جمعی ما است.او همچنین در توصیف این طرح گفت: پگاسوس یک چشم انداز جسورانه اما قابل دستیابی برای آینده نزدیک صنعت سوپرقایق های تفریحی است، جایی که انسان و ماشین به جای رقابت یا به خطر انداختن طبیعت، در هماهنگی با طبیعت زندگی می کنند.
 

قایق شیشه‌ای لوکس که شما را نامرئی می‌کند
در طبقه بالای این قایق یک سوئیت و تراس بزرگ اختصاصی برای صاحب این کشتی تفریحی وجود دارد

فواکیس گفت که این طرح در صورت ساخت، منجر به ساختاری بسیار قوی و در عین حال سبک می‌شود که می تواند انرژی، مواد، ضایعات، فضا و زمان کمتری در مقایسه با سایر طرح‌های ساخت و ساز معمول ایجاد کند. فضای داخلی این قایق دارای چهار سطح است که توسط یک پلکان مارپیچی به هم متصل شده‌اند. این قایق همچنین دارای سالن‌های بزرگ برای پذیرایی از مهمانان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج