۱۲۸۶۵۴۰
۱ نظر
۲۱۰۴۵
۱ نظر
۲۱۰۴۵
پ

این غذا مناسب دستگاه گوارش همه افراد است!

یک متخصص تغذیه از انواع آش به عنوان یک غذای مفید یاد کرد و گفت: آش‌ها به دلیل وجود سبزیجات فراوان و فیبر بالا و استفاده بسیار از مایعات، برای دستگاه گوارش و حرکات روده مفید هستند.

ایسنا: یک متخصص تغذیه از انواع آش به عنوان یک غذای مفید یاد کرد و گفت: آش‌ها به دلیل وجود سبزیجات فراوان و فیبر بالا و استفاده بسیار از مایعات، برای دستگاه گوارش و حرکات روده مفید هستند.

این غذا مناسب دستگاه گوارش همه افراد است!

دکتر هادی عبدالله زاد از آش به عنوان یک غذای کامل یاد کرد و افزود: عمدتا مواد غذایی که در پخت آش‌ها استفاده می‌شوند شامل حبوبات، غلات، لبنیات، سبزیجات و بعضا گوشت است که موجب شده آش‌ها غذای کاملی محسوب شوند.

وی افزود: افرادی که کمبود وزن دارند می‌توانند انواع آش را به همراه نان مصرف کنند تا وعده غذایی کاملی برای آنها باشد و به وزن گیری آنها کمک کند.

وی در تشریح فواید مصرف آش گفت: آش‌ها با توجه به اینکه سرشار از سبزیجات هستند، برای حرکت روده‌ها بسیار مفید بوده و همین امر عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

عبدالله زاد گفت: همچنین آش‌ها موجب تنظیم اشتها شده و مصرف آنها در کنترل وزن افراد بسیار موثر است.

این متخصص تغذیه گفت: با توجه به وجود لبنیات در برخی آش‌ها، مصرف آنها می‌تواند منبع خوبی برای تامین کلسیم لازم برای استخوان‌ها باشد.

عبدالله زاد خاطرنشان کرد: آش‌ها به دلیل اینکه آب بسیاری در پخت آنها بکار رفته می‌توانند نیاز بدن به مایعات را تا حد بسیاری رفع کنند.

این متخصص تغذیه به حبوبات بکار رفته در انواع آش هم اشاره کرد و افزود: وجود این حبوبات موجب می‌شود که مصرف آش برای افرادی که کم خونی دارند بسیار مناسب باشد.

عبدالله زاد با بیان اینکه آش‌ها غذای سالمی هستند، گفت: باید در میزان مصرف روغن و پیاز داغ در آش‌ها احتیاط شود، چرا که استفاده از روغن بسیار می تواند موجب افزایش وزن شده و خواص مفید آش را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالی مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج