adexo3
۱۲۸۶۶۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

روحانی: ایران از رکود اقتصادی خارج شد

‌‌رئیس ‌جمهور کشورمان با تشریح اقدامات دولت در بخش اقتصادی گفت: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه کشور از رکود خارج شد و هفته آینده بسته خروج از رکود اقتصادی رونمایی می‌شود.

فارس: رئیس ‌جمهور کشورمان با تشریح اقدامات دولت در بخش اقتصادی گفت: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه کشور از رکود خارج شد و هفته آینده بسته خروج از رکود اقتصادی رونمایی می‌شود.


رئیس‌ جمهور پیش از ظهر امروز با حضور در جمع رسانه‌های داخلی استان در فرودگاه شهرکرد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد و اگر تخلفی انجام گرفت، این انجمن در مورد آن اعلام نظر کند.

وی افزود: در بخش رفاهی نیز اگر در شرایط خاصی مشکل بیکاری برای خبرنگاران به وجود بیاید، نسبت به بیمه تکمیلی آنها اقدام خواهد شد و در روز خبرنگار به وزیر ارشاد و وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ می‌شود که این مسأله را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کنند.

۲ هدیه ویژه رئیس جمهور برای خبرنگاران

دکتر روحانی ادامه داد: آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری نیز از دیگر هدایای دولت برای خبرنگاران کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه مقابله با شایعه‌پراکنی، فعال شدن خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به مردم عزیز و شریف کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هیئت دولت در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در این دو روز جلسات متعددی در استان برگزار شد که می‌تواند برای توسعه استان مفید باشد، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: پروژه فولاد استان پیشرفت نسبتا خوبی داشته که امیدواریم در سال ۹۵ اجرایی و عملیاتی و افتتاح شود، در مورد پروژه خط راه‌آهن، دولت تسهیلات لازم را می‌تواند از طریق صندوق ارائه کند چراکه این پروژه تحول بزرگی در زمینه صرفه جویی از سوخت خواهد داشت.

دکتر روحانی ادامه داد: در کل استان ۷۹ پروژه در حال اجرا داریم که این مجموعه ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که همه اعتبارها تخصیص داده شده است تا ان‌شاءالله اجرایی و عملیاتی شوند.

رئیس جمهور در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای توسعه کشاورزی استان با توجه به پتانسیل‌های موجود در آن دارید، گفت: کشاورزی مسئله بسیار مهمی است و این استان نیز استعداد خوبی در باغداری، دامپروری و کشت و کار دارد.

وی افزود: چندین طرح در زمینه دامپروری و آبزیان در این حوزه وجود دارد که بخش‌های خصوصی و عمومی غیردولتی به عهده گرفته‌اند که تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی و عمومی غیردولتی قرار خواهیم داد که طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شوند.

ایران از رکود اقتصادی خارج شد

روحانی تصریح کرد: یکی از کارهای دولت در یک ماه اخیر مسئله خروج از رکود بوده است که خوشبختانه قدم‌های خوبی برای مهار تورم برداشتیم که نیاز به مداومت دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در این مدت تلاش دولت برای طراحی خروج از رکود بوده است، که جلسات فوق العاده دولت در این هفته برای این بسته بود، بخشی از این بسته نیاز به قانون دارد لذا تبدیل به یک لایحه و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و به محض شروع به کار مجلس این لایحه با قید فوریت تقدیم می‌شود تا هرچه سریعتر مجلس آن را بررسی و مورد تصویب قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این بسته در جلسه سمینار روز سه‌شنبه هفته آینده رونمایی می‎شود و مردم و کارآفرینان از مزایای بسته بهره‌مند می‌شوند.

رقم جدید تورم هفته آینده اعلام می‏‌شود

دکتر روحانی مهمترین کار دولت را خروج از رکود برشمرد و گفت: به مردم قول داده بودم که تا پایان سال جاری تورم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، اما در سه‌شنبه هفته آینده رقم جدیدی را اعلام خواهم کرد که کمتر از رقم اعلام شده است و امیدوارم به جایی برسیم که وضعیت اقتصادی برای مردم امیدآفرین باشد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: معتقدم هر آنچه در بخش اقتصاد به دست آورده‌ایم در سایه امید، نشاط، حوصله و آرامش مردم بوده است و ثباتی که در بازار حاکم است را ناشی از حمایت و امید مردم به آینده می‌دانم و به مردم اعلام می‌کنم که به آینده بیش از گذشته امید داشته باشند.

مدیریت منابع آبی منوط به صرفه جویی است

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تخصیص منابع به منابع آبی استان، گفت: آبی که از استان چهارمحال و بختیاری صادر می‎شود و اینکه خود استان چه بهره‌ای از این آب می‎برد موضوعی است که نیازمند توجه است.

وی افزود: دولت در روزهای اول کار شورای عالی آب را تشکیل داد این شورا باز هم تشکیل خواهد شد و تصمیماتی را که در این شورا گرفته شد، مجددا ادامه می‎دهیم.

دکتر روحانی ادامه داد: به نظر می‎رسید چهارمحال و بختیاری بزرگ‌ترین صادراتش می‌تواند صادرات آب باشد که وجود خشکسالی نشان داد که البته زیاد هم دست این استان برای صادرات آب باز نیست.

‌روحانی ‌اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان از جمله استا‌ن‌هایی است که دیگر استان‌ها نیز از منابع آن استفاده می‌کنند، می‌طلبد تا از محل این منابع، برای استان درصدی تخصیص داده شود و این چیزی است که می‌توان روی آن فکر و آن را دنبال کرد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ خبرنگاری مبنی بر واگذاری مدیریت سد کارون چهار به استان چهارمحال و بختیاری به عنوان راهکاری برای رفع محرومیت از چهره استان، گفت: استان چهارمحال و بختیاری از جمله استان‎هایی است که منابعی دارد که کشور از این منابع استفاده می‌کند.

‌روحانی افزود: به جز آب آشامیدنی هر مقدار آبی که از هر سرشاخه‌ای به هر کجا تخصیص داده شده در چارچوب مقررات، حق و عدل و مطالعات علمی خواهد بود.

‌‌وی تاکید کرد: باید در زمینه آب کارهای زیادی انجام دهیم که مهم‌ترین آن صرفه جویی و بهره‌وری درست از منابع آبی است.

چهارمحال و بختیاری دهکده المپیک ورزش‌های زمستانه می‏‌شود

رئیس جمهور گفت: استان چهارمحال و بختیاری با وجود طبیعت بسیار زیبایش، در صورت احداث پیست‌های اسکی مدرن با حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند دهکده المپیک ورزش‌های زمستانه شود.

‌به زودی شاهد تحول بزرگی در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود

در ادامه نشست رئیس جمهور با خبرنگاران، دکتر روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه شاخصه‌هایی برای ایجاد توازن بین استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان کم برخوردار که ما بین دو استان برخوردار قرار گرفته است، وجود دارد، گفت: یکی از تلاش‎های دولت ایجاد توازن و تعادل در کشور است.

وی افزود: در کشور استان‌هایی وجود دارد، که سطح برخورداری بالایی دارند، همچنین استان‌هایی وجود دارد که سطح برخورداری کمتری دارند، البته استان‌هایی که محروم هستند استعدادهای فراوانی دارند که از این محرومیت خارج شوند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: بااجرایی شدن چهار پروژه بزرگ در استان و عملیاتی شدن ۷۹ طرح نیمه تمام در استان شاهد تحول بزرگی در استان برای خروج از محرومیت خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamad

      واقعا از رکود خارج شد واقعاااااا !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج