۱۲۸۶۷۸۵
۱۷۵۷
۱۷۵۷
پ

آموزش مخفی کردن پیام ها در واتساپ

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد داشته باشید یک یا چندین پیام یا مکالمه واتساپ را مخفی کنید. در اینجا قصد داریم روش‌های مختلف این کار را به شما آموزش دهیم.

گجت نیوز: حتما برای شما هم پیش آمده که قصد داشته باشید یک یا چندین پیام یا مکالمه واتساپ را مخفی کنید. در اینجا قصد داریم روش‌های مختلف این کار را به شما آموزش دهیم.

واتساپ یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که کاربران از طریق آن می‌توانند با دوستان، فامیل، همکاران و سایر مخاطبان صحبت کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

استفاده گسترده از این پیام‌رسان باعث می‌شود که بسیاری افراد در برخی شرایط تصمیم به مخفی کردن پیام‌های خود از دیگران گرفته و به دلایل امنیتی یا شخصی دوست نداشته باشند کسی قادر به مشاهده پیام‌های آن‌ها باشد.

در چنین شرایطی مخفی کردن یا قفل کردن پیام های واتساپ مهارتی ضروری است و همه کاربران این پیام‌رسان باید بتوانند به‌طریقی دسترسی دیگران به پیام‌های‌شان را محدود کنند.

راه‌های مختلفی برای مخفی کردن یک پیام یا یک گفتگوی خاص در واتساپ وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پسورد گذاشتن روی پیام‌ها، آرشیو کردن آن‌ها یا انتقالشان به محلی دیگر اشاره کرد.

در این جا قصد داریم روش‌های مختلف مخفی کردن پیام ها در واتساپ را معرفی کرده و به‌طور گام به گام آموزش دهیم. 

چگونه پیام های واتساپ را مخفی کنیم؟

در کنار اهمیت امنیتی مساله محافظت از پیام‌ها، خلوت‌تر کردن صفحه اصلی واتساپ باعث مدیریت بهتر فضای کاری این اپلیکیشن و جلوگیری از به‌هم‌ریختگی ذهنی در حین کار با این برنامه می‌شود. بنابراین مخفی کردن پیام های این پیام‌رسان برای کاربران دائمی آن اهمیتی دوچندان دارد.

آموزش مخفی کردن پیام ها در واتساپ

مخفی کردن پیام های واتساپ به کمک قابلیت آرشیو (Archive)

ساده‌ترین راه مخفی کردن چت های واتساپ از طریق قابلیت آرشیو این پیام‌رسان است. برای آرشیو کردن یک چت لازم است که اپلیکیشن واتساپ را بر روی دستگاه اندرویدی خود باز کرده و مکالمه‌ای که قصد آرشیو کردنش را دارید را انتخاب کنید.

در گام بعدی لازم است که چت مربوطه را فشار داده و پس از ظاهر شدن منوهای اضافی، آیکون آرشیو (جعبه با یک فلش رو به پایین) را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، چت به‌طور کامل آرشیو خواهد شد.

همچنین برای دسترسی به چت‌های آرشیو شده، کاربران واتساپ باید پس از اجرای این اپلکیشن از قسمت بالای صفحه (بالای نوار جستجو) گزینه چت‌های آرشیو شده (Archieved Chats) را انتخاب کنند.

پنهان کردن پیام های WhatsApp بدون آرشیو کردن آن‌ها

آموزش مخفی کردن پیام ها در واتساپ

برای افرادی که قصد دارند چت های خود را مخفی کرده؛ اما قصد آرشیو کردن آن‌ها را ندارند، سرویس‌هایی مانند GBWhatsApp قابل استفاده خواهد بود.

اپلیکیشن GBWhatsApp نسخه‌ای اصلاح شده از واتساپ معمولی است که برخی قابلیت‌های اضافی را در مقایسه با آن ارائه می‌کند. البته باید دقت داشته باشید که این اپلیکیشن توسط توسعه‌دهندگان اصلی واتساپ ساخته نشده است. به همین جهت هیچ تضمینی در خصوص عملکرد و امنیت آن وجود نخواهد داشت.

مخفی کردن تمام مکالمات واتساپ

افرادی که بیشتر نگران امنیت چت‌های خود هستند، می‌توانند دسترسی به تمامی مکالمات واتساپ را به‌صورت یکجا ببندند! در حال حاضر گوشی‌هایی وجود دارند که امکان رمزگذاری بر روی اپلیکیشن‌های مختلف و باز کردن آن‌ها تنها با رمز یا اثر انگشت را به کاربران می‌دهند.‌

واتساپ همچنین قابلیت جدیدی را نیز در اختیار کاربران اندرویدی قرار داده که می‌توانند از طریق آن چت‌های مدنظرشان را قفل کرده و تنها با اثر انگشت امکان دسترسی به آن‌ها را بدهند.

دیگر روش انجام این کار هم دانلود کردن یک اپلیکیشن رمزگذاری روی برنامه‌ها مانند ChatsLock+ از فروشگاه گوگل پلی است. پس از نصب و اجرای این برنامه، کاربران قادر خواهند بود واتساپ را قفل کرده و بر روی آن یک رمز چهار رقمی بگذارند. به این ترتیب برای هر بار ورود به این اپلیکیشن نیاز به وارد کردن این کد چهار رقمی خواهد بود.

آموزش مخفی کردن پیام ها در واتساپ

جمع بندی

واتساپ به‌طور کلی پیام‌رسان ایمنی به شمار می‌رود و علاوه بر سطح بالای امنیتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان مخفی کردن چت‌ها به روش‌های مختلف را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

بنابراین کاربران واتساپ می‌توانند از طریق آرشیو کردن پیام‌ها یا استفاده از یک اپلیکیشن شخص ثالث چت‌های واتساپ خود را رمزگذاری کنند تا دسترسی به آن‌ها برای همه ممکن نباشد.

بنابراین اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به امنیت و حریم شخصی خود توجه فراوانی دارید، احتمالا واتساپ پیام‌رسان قابل قبولی برای شما خواهد بود و انتظاراتتان را برآورده خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج