adexo3
۱۲۸۷۶۳۵
۱۴۴۴
۱۴۴۴
پ

بایدن: ماهیت اشیا ساقط شده را نمی‌دانیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ماهیت دقیق سه شئی هوایی را که هفته گذشته بر فراز آمریکای شمالی ساقط شدند، دقیقا نمی دانیم، اعلام کرد که این اشیاء بخشی از عملیات بالون جاسوسی چین نیستند.

ایرنا: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ماهیت دقیق سه شئی هوایی را که هفته گذشته بر فراز آمریکای شمالی ساقط شدند، دقیقا نمی دانیم، اعلام کرد که این اشیاء بخشی از عملیات بالون جاسوسی چین نیستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی گفت که واشنگتن هیچ مدرکی ندارد که سه شیء ساقط شده در حریم هوایی آمریکای شمالی با برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده و احتمالاً از سوی نهادهای خصوصی باشد.

بایدن: ماهیت اشیا ساقط شده را نمی‌دانیم

در حالی که مقامات آمریکایی هنوز به دنبال بازیابی اشیاء و ارزیابی آنها هستند، بایدن گفت که در حال حاضر هیچ  نشانه ای مبنی بر اینکه  آنها بخشی از  برنامه نظارتی چین مرتبط یا اشیای نظارتی سایر کشورها هستند, وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم این سه شی دقیقاً چه بوده‌اند، اما هیچ چیز مدرکی فعلاً نشان نمی‌دهد که آنها به برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده‌اند یا بالون های جاسوسی کشور دیگری بوده‌اند.

بایدن ادامه داد:"ارزیابی فعلی جامعه اطلاعاتی این است که  سه شی هدف قرار گرفته بر فراز آمریکا  به احتمال زیاد بالون های متعلق به  شرکت‌های خصوصی، موسسات تفریحی یا تحقیقاتی بوده اند که فعالیت آنها مطالعه آب و هوا یا انجام سایر تحقیقات علمی بوده است."

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه دولتش  هنگام ساقط کردن سه شیء هوایی ناشناس بر فراز حریم هوایی آمریکای شمالی، "با  احتیاط فراوان" عمل کرد، تاکید کرد: «اشتباه نکنید، اگر شئی ای تهدیدی برای امنیت و ایمنی مردم آمریکا باشد، آن را از بین می‌برم.»

پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) اعلام کرد ماهیت اشیا هوایی ساقط شده بر فراز آسمان ایالات متحده با بالون چینی متفاوت بود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بدو ورود به فرودگاه بروکسل به خبرنگاران گفت اشیای هوایی ناشناسی که چند روز گذشته در آسمان آمریکای شمالی سرنگون شدند، تهدید نظامی برای اهداف روی زمین محسوب نمی‌شدند.

 افزود: اشیای سرنگون شده تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی و تهدید بالقوه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات بودند و به زودی جزئیات بیشتری از آنها بدست می‌آوریم.

رئیس پنتاگون گفت: به دلیل آنکه نتوانستیم ماهیت اشیای هوایی را تعیین کنیم، مجبور به اقدام اضطراری برای حفاظت از امنیت و منافع خود شدیم. هنوز قطعات اشیای هوایی سرنگون‌ شده اخیر در آسمان کانادا را پیدا نکرده‌ ایم.

ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته چهار شئی را بر فراز آمریکای شمالی ساقط کرده است که اولین مورد آن یک بالون اطلاعاتی چینی در سواحل کارولینای جنوبی در ۴ فوریه بود.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در کاخ سفید در مورد بالون چینی گفت: به دلایلی که همه شما درک می کنید ، ما نمی‌توانیم به طور علنی وارد جزئیات  چگونگی کشف و مقابله با تلاش‌های جمع‌آوری اطلاعات از سوی کشورهای خارجی شویم.  بسیاری از کارهایی که انجام داده ایم و انجام می دهیم حساس هستند.

وی ادامه داد:  جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا همچنین به جامعه اطلاعاتی دستور داده است تا نگاهی گسترده به پدیده اشیا هوایی ناشناس در آسمان آمریکا داشته باشند. بایدن اولین جلسه اطلاعاتی را که به این پدیده اختصاص داشت، در ژوئن ۲۰۲۱ برگزار کرد.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: ما تشخیص داده ایم که چین یک برنامه بالون برای جمع‌آوری اطلاعات دارد که به ارتش این کشور ارتباط دارد. این برنامه در  دولت پیشین آمریکا فعال بود  اما آنها آن را تشخیص ندادند. ما این برنامه و بالون را شناسایی و پیگیری کردیم. به دقت آن را مطالعه کرده ایم تا از آن تجربه کسب کنیم.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) برای نخستین بار بصورت علنی اعلام کردند که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین بوده که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

سرانجام عصر شنبه به وقت محلی، چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، با جنگنده اف ۲۲ در سواحل کارولینا سرنگون کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج