۱۲۸۸۱۴۹
۵۷۲۹
۵۷۲۹
پ

اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کرد

مقامات نظامی روسیه روز شنبه اعلام کردند، ارتش اوکراین سلاح شیمیایی حامل یک سم ناشناس را بر مواضع ارتش روسیه در نزدیکی روستاهای اوروژاینویه و ولیکایا نووسلکا در مسیر اوگلدار پرتاب کرد.

ایرنا: مقامات نظامی روسیه روز شنبه اعلام کردند، ارتش اوکراین سلاح شیمیایی حامل یک سم ناشناس را بر مواضع ارتش روسیه در نزدیکی روستاهای اوروژاینویه و ولیکایا نووسلکا در مسیر اوگلدار پرتاب کرد.

به نقل از اسپوتنیک، یک افسر نظامی ارتش روسیه گفت: در صبح روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) دو پهپاد اوکراینی بر فراز مواضع ارتش روسیه در نزدیکی اوگلدار ظاهر شدند. یکی از پهپادها بلافاصله سرنگون شد اما پهپاد دوم موفق شد مواد شیمیایی خود را روی مواضع ما پرتاب کند.

این افسر با اشاره به اینکه دو سرباز روسی که در معرض انفجار این مواد شیمیایی قرار گرفتند دچار سوختگی ریه شده‌اند، افزود: هر دو سرباز روسی دارای علائم بارز مسمومیت از جمله استفراغ و تحریک غشاهای مخاطی بودند.

وی گفت: قطعه‌های سلاح منفجر شده و مهمات پهپاد ساقط شده برای بررسی ارسال شده است.

اسپوتنیک عکس‌هایی از این سلاح شیمیایی به دست آورده است که شبیه یک لوله استوانه‌ای فلزی است که روی یکی از انتهای آن با یک فیلم سیاه پوشیده شده است.

اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کرد

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج