۱۲۸۸۲۰۱
۶ نظر
۳۷۱۴
۶ نظر
۳۷۱۴
پ

گوشت کیلویی نیم میلیون واقعی است یا خیالی؟!

مدت زمان زیادی به آخر سال باقی نمانده و طبق معمول این افزایش قیمت است که مردم را حیرت زده کرده است. به تازگی عنوان شده است که گوشت قرمز به کیلویی ۵۰۰هزار تومان رسیده است. قبل از رسیدن گوشت به این قیمت، مردم توانایی خرید گوشت را نداشتند و حالا که به این قیمت رسیده به نظر می‌رسد فقط قشر مرفه جامعه بتوانند گوشت قرمز ۵۰۰ هزار تومانی را بخرند

آفتاب یزد: مدت زمان زیادی به آخر سال باقی نمانده و طبق معمول این افزایش قیمت است که مردم را حیرت زده کرده است. به تازگی عنوان شده است که گوشت قرمز به کیلویی ۵۰۰هزار تومان رسیده است. قبل از رسیدن گوشت به این قیمت، مردم توانایی خرید گوشت را نداشتند و حالا که به این قیمت رسیده به نظر می‌رسد فقط قشر مرفه جامعه بتوانند گوشت قرمز ۵۰۰ هزار تومانی را بخرند. البته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران فروش گوشت به قیمت نیم میلیون تومان را رد کرده است و آن را حاصل فضاسازی فضای مجازی می‌داند. ایوب فصاحت گفت: گوشت ۲۳۲ هزار تومانی بصورت گسترده در ۲۲ میدان میوه و تره‌بار شهرداری و در اقصی‌نقاط شهر تهران عرضه می‌شود. عرضه گوشت ۲۳۲ هزار تومانی از ۱۰ روز آینده دو برابر می‌شود و چند محموله گوشت دیگر وارد تهران خواهد شد.به گفته او مشخص نیست گوشت ۵۰۰ هزار تومانی کجا فروخته می‌شود و تنها با یک تصویر که معلوم نیست از کجا تهیه و منتشر شده است می‌گویند قیمت گوشت در تهران نیم میلیون تومان شده است.او افزود: میانگین قیمت گوشت شقه در تهران بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ هزار تومان است و چندان بالاتر از این رقم‌ها نیست. برخی افراد از برخی فروشگاه‌ها خرید می‌کنند و بعد می‌گویند قیمت گوشت ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

از سوی دیگر احسان علینژاد معاون امور ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود نسبت به گوشت ۵۰۹ هزار تومانی واکنش نشان داد و نوشت: «تصاویری از گوشت بسته‌بندی و لوکس ۵۰۹ هزار تومانی بدون استخوان و مغز ران گوسفندی که ۷ درصد لاشه گوسفند را تشکیل می‌دهد، منتشر و قضاوت می‌کنند.هم‌اکنون گوشت منجمد ایرانی با کیفیت به قیمت ۱۵۰ هزار تومان و ‎گوشت گرم وارداتی با کیفیت توسط بخش خصوصی با قیمت ۲۴۷ هزار تومان عرضه می‌شود.»

اما این در حالی است که کاربری با انتشار فاکتور خرید گوشت که نشان می‌دهد گوشت را به قیمت نیم میلیون تومان خریده، نوشته است:« مدیرعامل سازمان میادین و تره‌بار گفته گوشت نیم‌میلیونی واقعیت نداره و حاصل فضاسازی فضای مجازیه و معلوم نیست کی بوده چنین ادعایی کرده! خواستم بگم این فیش خرید مال منه؛ خدمت شما...» این یعنی آنکه مسئولان برای تکذیب و نادیده گرفتن گرانی گوشت، تنها به قیمت گوشت دولتی و تره‌بار اکتفا می‌کنند.

 واکنش کابران

حالا قیمت 500 هزار تومانی گوشت با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است:«کارشناسان میگویندمیزان مصرف گوشت قرمز برای هرفرد که سالم باشد درروز بایدمعادل ۴۵گرم باشد.مقدار برای سالمندان،کودکان و بزرگسالان فرق دارد. مصرف گوشت قرمز سطح ایمنی فرد را بالامی‌برد. به تقویت یادگیری و عملکرد ذهن کمک میکند.مانع کم خونی میشود اما با قیمت 500 هزار تومانیش رسما باید مرد».

کاربر دیگری گفته است:«به لطف درایت و تلاش مسئولین قیمت یک کیلو گوشت قرمز از نیم میلیون تومان گذشت! قطعاً اگر کارت‌های بانکی نبودن برای خرید اندک مایحتاج زندگی باید فرغون فرغون پول با خودمون می‌بردیم».

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:«هر کیلو گوشت قرمز به نیم میلیون تومان رسیده، اما می‌دانید دردآور کجاست؟! اینکه اکثریت مردمِ جامعه، متوجه این افزایش قیمت نشده‌اند؛ زیرا خیلی وقت است که گوشت قرمز مثل بسیاری دیگر از اقلام مواد غذایی از سفره‌هایشان حذف شده‌است».

دیگری نوشت:«عیدی کارمندان و بازنشستگان = یک میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت ۴ کیلو گوشت قرمز = دو میلیون تومان ».

یکی دیگر ازکاربران نوشته است:« کی فکرش رو میکرد خوردن ۱ یا ۲وعده گوشت قرمز در ماه در اکثر خانواده‌های کشورمون به یک آرزو تبدیل شود اونم در یک کشوری که داعیه عدالت محوری رو داره».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      خوب بزار نظرات باز باشه

    • غریب اشنا

      دلار ۴۷ هزارتومانی و سکه ۲۸ میلیونی هم کاملا دروغه

    • ناشناس

      شما قیمت یه تخم مرغ نتونستین درس کنین گوشت که بماند .

    • ناشناس

      گوشت ۳۰۰ هزار تومان است

    • م.ص.

      خیالی چیه مرد حسابی. تو سوپر نزدیک خونه مون خ.شیرازی کیلویی ۵۱۰ هزار تومان.

    • ناشناس

      معلومه خیلی وقته قصابی محلتون نرفتی گوشت تازه بخری...گوشت یخی 350

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج