۱۲۸۸۲۰۳
۷۳۹۶
۷۳۹۶
پ

چرا نباید ساسی مانکن را نادیده گرفت؟

«گنگستر شهر آمل» هم رنگ و بوی سیاسی به‌خود گرفت؛ از اخراج خانم معلم تا بازگشت او به‌کار و نظرات موافق و مخالف مردم و مسئولان! طی روزهای اخیر ویدئویی از یک مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان قائمشهر در فضای مجازی منتشر شد که در آن تعدادی از دانش‌آموزان در حال خواندن آهنگی بودند که محتوای آن مناسب و فرهنگی نبود.

آرمان ملی – مطهره شفیعی: «گنگستر شهر آمل» هم رنگ و بوی سیاسی به‌خود گرفت؛ از اخراج خانم معلم تا بازگشت او به‌کار و نظرات موافق و مخالف مردم و مسئولان! طی روزهای اخیر ویدئویی از یک مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان قائمشهر در فضای مجازی منتشر شد که در آن تعدادی از دانش‌آموزان در حال خواندن آهنگی بودند که محتوای آن مناسب و فرهنگی نبود. پس از آن بود که مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران اعلام کرد که برخورد اداری لازم انجام شد و ضمن قطع همکاری با معلم، به احتمال مجوز فعالیت مدرسه نیز لغو خواهد شد. اما ظاهرا مسئولان نمی‌توانستند تصمیم واحدی داشته باشند چنانکه شامگاه جمعه معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بدون توجه به اظهارات مدیرکل آموزش‌وپرورش این استان درباره اقدام معلم قائمشهری و انتشار موسیقی ناهنجار در کلاس درس بیان داشت: «در خصوص این معلم هفته جاری تصمیم‌گیری می‌کنیم.» این مواضع با واکشن‌هایی مواجه شد چنانکه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات سابق در حساب توئیتری خودش نوشت: «یک سوال مهم حاشیه‌ای در قضیه قطعه موسیقی «گنگستر شهر آمل» این است که این موسیقی با توجه به اعمال محدودیت‌های متعدد بر اینترنت، چگونه بین مردم فراگیر شده است؟»

استخدام در باشگاه ورزشی!

نکته قابل تامل آنجاست که پس از اعلام اخراج این معلم، یک باشگاه ورزشی برای استخدام او اعلام آمادگی کرد و صدف صفرزاده پس از اخراج از مدرسه بیکار شد و به استخدام باشگاه نساجی مازندران درآمد. در بیانیه باشگاه نساجی آمده است: «ضمن تبریک عید مبعث، باشگاه نساجی در راستای وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی، سرکار خانم صفرزاده، آموزگار قائمشهری که اخیرا به‌دلایلی مورد بی‌مهری قرار گرفته را به استخدام باشگاه درمی‌آورد تا از توانایی او در امور فرهنگی بهره ببرد. باشگاه نساجی متعلق به مردم قائمشهر، مازندران و همه نقاط ایران است و وظیفه حمایت از مردم ایران را روی دوش خود می‌بیند و تا حد توان برای دستیابی به این هدف تلاش خود را ادامه خواهد داد.» عصر دیروز باشگاه نساجی مازندران در نامه‌ای سرگشاده در خصوص سوءتفاهمات اخیر بابت یک خانم معلم جوان مازندرانی و استخدام او توضیحی ارائه داد: «من باب برخی برداشت‌های نادرست درخصوص استخدام یک معلم جوان مازندرانی و هوادار نساجی که موجب سوء تفاهم گردیده، صمیمانه پوزش می‌خواهیم. بدیهی است احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه‌های دینی و حتی فرهنگ پهلوانی ورزشی، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز کاربرد زیادی داشته و باشگاه نساجی نیز در راستای پیشوند فرهنگی خود، اقدام نمود. جا دارد در پایان خاطر نشان کنیم رسانه‌های معاند حق ندارند و اجازه هم نمی‌دهیم از این بابت سوء‌استفاده کنند.»

بازگشت خانم معلم به مدرسه

اما سرعت اتفاقات درباره معلم قائمشهری زیاد بود و پیش از حضور او در باشگاه نساجی مازندران حکم بازگشتش به مدرسه صادر شد، البته با وساطت نماینده مجلس خبرگان. در ابتدا آموزش و پرورش استان مازندران اطلاعیه‌ای در خصوص اقدام معلم موردنظر صادر کرد که در آن آمده بود: «با توجه به اهمیت و حساسیت مدرسه و ماموریت آموزش‌وپرورش در جهت آگاهی بخشی و تعلیم ارزش‌های انسانی، نقش مربیان و معلمان در تبیین و تشریح و تربیت اخلاقی و انسانی دانش آموزان به‌خصوص در دوره ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بر کسی پوشیده نیست که آموزش ‌و پرورش در الگوسازی و تربیت انسانی‌هایی کارآمد و مسئولیت‌پذیر در تراز انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد. مع‌الوصف با توجه به اینکه مدیر مدرسه طی نامه‌ای؛ کتبا درخواست تجدید نظر و مساعدت در خصوص ادامه همکاری این معلم را نموده‌اند و معلم مربوطه هم با اعلام ندامت و اذعان به عدم توجه به آثار سوءشأنیت بخشی به برخی رفتار‌های غیراخلاقی و هنجارشکن موجود در متن این ترانه، درخواست مساعدت جهت جبران اتفاقات اخیر را داشته است، تجدیدنظر خواهی آنان با حضور همه اعضای شورای نظارت مطرح و در خصوص ادامه همکاری وی تصمیم‌گیری خواهد شد.» و پس از آن با توجه به ابراز پشیمانی خانم صدف صفرزاده، آیت‌ا... علی معلمی، نماینده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌صورت کتبی و شفاهی پیگیر این موضوع شدند تا به مناسبت عید مبعث، مسئولان او را مورد بخشش قرار دهند تا به مدرسه بازگردد و به کار خود ادامه دهد. آیت‌ا.. علی معلمی در نامه‌ای به استاندار مازندران نوشت: «جناب دکتر حسینی‌پور با اهدای سلام و تحیات و تبریک عید مبارک مبعث به عرض می‌رسد خانم صدف صفرزاده که در یکی از مدارس غیرانتفاعی با حضور ایشان، موسیقی نامناسبی پخش شده بود؛ از این پیش آمده متاسف است و از مسئولان محترم ذیربط تقاضای عفو و بخشش دارد و قول می‌دهد در انجام وظیفه با تعهدات دینی و الزام عملی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی عمل کند، لذا انتظار می‌رود با پیگیری جنابعالی حل مشکل گردد و مشارالیه به کارش ادامه دهد.»

ساسی مانکن فراموش نشود!

نباید فراموش شود که همخوانی دانش‌آموزان و انتشار تصاویر آنها از یک موسیقی جنجال‌برانگیز شده است، سال 1398 ویدئوهایی از مدارس مختلف منتشر شد که دانش‌آموزان مشغول خواندن یک موسیقی از خواننده‌ای لس‌آنجلسی بودند، تکرار همخوانی قطعه «آقامون جنتلمنه» سبب شد، علی مطهری، نایب‌رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در واکنشی به آن خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش وقت بگوید: «وزیر آموزش ‌و پرورش باید پاسخگو بوده و مدیران اینگونه مدارس نیز برکنار شوند.» سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش وقت هم در واکنش به پخش کلیپ آهنگ‌های مبتذل در مدارس اظهارکرد: امروز در دنیای آشفته و شلوغ شاهد این هستیم که مهم‌ترین هدف دشمنان تغییر هویت فرزندان ماست؛ هویتی که با آموزه‌های ایرانی و اسلامی عجین شده است. در این کلیپ‌ها اغراض سیاسی کاملا مشهود است، سه نفر از دوستان مختصص را مامور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود.» اما در سوی دیگر محمدعلی بهمنی، شاعر، در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا پای «آقامون جنتلمنه» به مدارس باز شد؟ گفت: «این نسل گناهکار نیست. شرایطی که برای نسل فراهم می‌شود مهم است. البته ذاتا هم فراهم نیست. چون فراهم را موقعی می‌توان به‌کار برد که ره‌آوردی برای نسل‌های بعدی داشته باشد.» معلم و مدرسه قائمشهری اولین متخلفان رفتارهای نامناسب با کودکان به لحاظ فرهنگی نیستند. آخرین هم نخواهند بود. مشکل فرآیند آموزشی معلم‌هاست که تعدد نمونه‌های مشابه نیز نشان می‌دهد چیزی در مورد حقوق کودکان نه تنها به والدین آموزش داده نشده بلکه حتی معلمان مدارس نیز از این موضوع بی‌خبرند و مسئولان آموزش و پرورش باید چاره‌ای برای این موضوع بیندیشند.

چرا شوکه شدند

در پیج اینستاگرام معلم قائمشهری، استوری نوازندگی و فیلم تدریس ریاضی او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست دانش‌آموزان برای تدریس بهتر می‌چرخد. او اخیرا در صفحه شخصی خود موزیک و آواز منتشر کرده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این معلم به دانش‌آموزان خود یاد می‌دهد که چگونه اعداد مخلوط را به‌صورت خلاقانه به کسر تبدیل کنند. اکنون هم ظاهرا او قصد ایجاد نشاط در تدریس را داشته اما به محتوای آهنگی که انتخاب کرد، توجه نداشته است. از سوی دیگر موسیقی برنامه‌های کودک از زمان دهه 60 با کودکان ما خداحافظی کرده است، در مدارس نیز خبری از آموزش موسیقی به کودکان نیست تا فرق موسیقی خوب تا مبتذل برای آنها شناخته شود. ما در کشور تولیدات موسیقی شاد داریم اما در مدارس پخش نمی‌شود. «عصرایران» هم چنین به این موضوع اشاره کرده است که مردم و البته بچه‌های آنان در فضایی زندگی می کنند و برخی مسئولان در اتمسفری دیگر. به همین دلیل است که دانش‌آموزان یک شهر ترانه‌ای را حفظ هستند و بدون این که منظور خاصی هم داشته باشند همخوانی‌اش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج