۱۲۸۸۲۸۱
۲۸۹۹
۲۸۹۹
پ

وقتی که سروکله انگلیسی‌ها در تهران پیدا شد

تهرانی‌ها با اتوبوس‌های دوطبقه خاطرات زیادی دارند، اتوبوس‌هایی که برای سروسامان دادن به رفت‌وآمد مردم در خیابان‌های تهران به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد و طی سال‌ها توانست در این ناوگان جای خودش را باز کند و برای پابه‌سن‌گذاشته‌های امروز تصاویری نوستالژیک بیافریند.

همشهری نوشت: تهرانی‌ها با اتوبوس‌های دوطبقه خاطرات زیادی دارند، اتوبوس‌هایی که برای سروسامان دادن به رفت‌وآمد مردم در خیابان‌های تهران به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد و طی سال‌ها توانست در این ناوگان جای خودش را باز کند و برای پابه‌سن‌گذاشته‌های امروز تصاویری نوستالژیک بیافریند.

نیمه‌اول دهه ٣٠ اتوبوس‌های پایتخت قراضه بود و راننده‌ها رفتار زننده‌ای با مسافران داشتند. اوضاع آنقدر آشفته و خراب بود که صدای وزیرالوزرا را در بیاورد تا به سرلشگر تندخویش ماموریت بدهد در اسرع وقت به این وضعیت خاتمه دهد. ١٠ ماه طول کشید تا سرلشگر "مهدی‌قلی علوی‌مقدم"، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را پی‌ریزی و ٢۵٠ اتوبوس از انگلیس وارد تهران می‌کند.

وقتی که سروکله انگلیسی‌ها در تهران پیدا شد

آقای راننده طبقه بالا کجا می‌ره؟!

ورود اتوبوس‌های دوطبقه به تهران همان و ذوق و خوشحالی مردم تهران از سوار شدن به این اتوبوس‌ها همان. وقتی اتوبوس به ایستگاه‌ها می‌رسید مردم هورا می‌کشیدند، همدیگر را هل می‌دادند و برای رفتن به طبقه دوم اتوبوس‌ها سرودست می‌شکستند. اصلا یکی از تفریحات تهرانی‌ها این بود که سوار این اتوبوس‌های دماغ‌دار شوند و از بالای طبقه دومش عابران و خودروها را نگاه کنند. اولین اتوبوس‌هایی که به تهران آمد درست ۶۴ سال پیش، رودمستر بود که در آن از انتها باز می‌شد و اتوبوس قرمز لیلاند معروف به اتوبوس دماغی و لیلاند آبی‌ که دماغ نداشت.

تهرانی‌ها تا مدت‌ها وقتی سوار این اتوبوس‌ها می‌شدند و یکی از شوخی‌های‌شان این بود که از راننده بپرسند آقای راننده، طبقه بالا کجا می‌رود؟! و هرهر بزنند زیر خنده و رد شوند. اتوبوس‌های دوطبقه تا سال ١٣٧٢ برقرار بود و بعد از این سال از رده خارج و به گاراژ هنگام، قبرستان اتوبوس‌های اسقاطی و فرسوده، رفتند به فراموشی سپرده شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج