۱۲۸۸۵۲۸
۴۶۰۷
۴۶۰۷
پ

لاشه یک قلاده گرگ بی‌دست و پا در بوکان پیدا شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: لاشه یک قلاده گرگ که چهار دست و پای وی قطع شده بود، در حاشیه یکی از روستاهای این شهرستان پیدا شد.

ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: لاشه یک قلاده گرگ که چهار دست و پای وی قطع شده بود، در حاشیه یکی از روستاهای این شهرستان پیدا شد.

آوات بازیار اظهار کرد: پس از تماس تلفنی شهروندان مبنی بر وجود لاشه یک قلاده گرگ در حاشیه یکی از روستاهای این شهرستان، ماموران یگان حفاظت برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد که این قلاده گرگ کشته شده و سپس چهار دست و پای آن با استفاده از تبر یا اجسام برنده دیگر قطع شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: لاشه این قلاده گرگ از محل منتقل و پیگیری شناسایی عامل یا عاملان این کار با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه حیوان آزاری و کشتن حیوانات وحشی توسط افراد و تخریب محیط زیست، با تماس با شماره ۱۵۴۰ ماموران یگان حفاظت این اداره را مطلع کرده و در مواجهه با حیوانات وحشی ضمن رعایت جانب احتیاط از هرگونه حمله به آنها پرهیز کنند.

انتشار تصاویری از لاشه یک قلاده گرگ در فضای مجازی باعث نگرانی دوستدان محیط زیست در این شهرستان است و در برخی کانال های تلگرامی کاربران ضمن بازنشر تصاویر و فیلم این قلاده گرگ خواستار پیگیری سریع اداره محیط زیست و دستگاه قضایی برای شناسایی و مجازات عامل یا عاملان آن شده بودند.

طبق یک باور نادرست در این منطقه، همراه داشتن بخشی از استخوان ‌های مچ دست و پای گرگ «جگه گورگ» برای انسان، خوشانسی و خوش اقبالی به همراه دارد.

گُرگ (نام علمی: Canis lupus) یک گونه از پستانداران گوشت‌خوارسان متعلق به خانواده سگان است، گرگ درنده ای بومی نیم‌کره شمالی زمین شامل گستره وسیعی از اوراسیا و آمریکای شمالی است و بیشترین پراکندگی جغرافیایی را در بین تمام سگ‌سانان دیگر دارد.

این جانور نیای وحشی سگ است؛ یعنی سگ‌ها از نسل نوعی گرگ هستند که بین ۱۸ تا ۳۲ هزار سال پیش اهلی شدند و بیشتر گرگ‌ها به رنگ خاکستری با لکه‌هایی از رنگ‌های دیگر هستند اما رنگ‌های سفید، سرخ، قهوه‌ای و سیاه نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

گرگ به‌طور کلی یک شکارچی رأس هرم غذایی محسوب می‌شود و فقط انسان و در برخی نقاط ببر توانایی شکار آن را دارد، غذای اصلی گرگ‌ها با شکار سم‌داران بزرگ مثل انواع گوسفند وحشی، بز وحشی، آهو و گوزن تأمین می‌شود اما گاهی به سراغ جانوران کوچک‌تر، دام‌های اهلی، لاشه و زباله‌های انسانی هم می‌رود.  

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و یکی از مهمترین زیستگاه های پرنده در معرض خطر «میش مرغ» و «قوچ و میش ارمنی» در جنوب استان به شمار می رود.

لاشه یک قلاده گرگ بی‌دست و پا در بوکان پیدا شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج