۱۲۸۸۵۹۸
۱۱۸۱
۱۱۸۱
پ

هشدار مسکو به ماکرون با سرنوشت ناپلئون

کاخ کرملین در پاسخ به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که مسکو هنوز سرنوشت ناپلئون بناپارت» را به یاد دارد.

برترین‌ها: کاخ کرملین در پاسخ به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که مسکو هنوز سرنوشت ناپلئون بناپارت» را به یاد دارد.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ روسیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به‌خاطر اظهاراتی مبنی بر اینکه می‌خواهد شکست روسیه را ببیند، سرزنش کرد و گفت که مسکو هنوز سرنوشت ناپلئون بناپارت را به یاد دارد. مسکو رئیس جمهوری فرانسه را به دیپلماسی دوگانه با کرملین متهم کرد.

هشدار مسکو به ماکرون با سرنوشت ناپلئون

ماکرون به روزنامه لوژورنال دو دیمانش گفت که فرانسه می‌خواهد روسیه در اوکراین شکست بخورد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که فرانسه « تاریخ فرانسه با ماکرون شروع نشده و فرانسوی‌ها داستان ناپلئون را به یاد دارند. روسیه و فرانسه باید از درک متقابل برخوردار باشند. بقایای ناپلئون که در سطح دولتی مورد احترام است در مرکز پاریس قرار دارد.» 

او افزود: «به‌طور کلی، [سخنان] ماکرون بی‌ارزش است.» وی تاکید کرد که اظهارات ماکرون نشان می‌دهد که غرب درگیر موضوع تغییر رژیم در روسیه شده است در حالی که ماکرون بارها به دنبال دیدار با سران روسیه بوده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در عین حال، رئیس‌جمهوری فرانسه را به «وسط بازی» و داشتن «دیپلماسی ریاکارانه» متهم کرد.

ناپلئون بناپارت، اولین امپراتور فرانسه که ۱۰ سال پس از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۹ میلادی به قدرت رسید، در سال ۱۸۱۲ میلادی، برای گسترش امپراتوری فرانسه به روسیه حمله کرد؛ اما این حمله نه تنها شکست سختی را برای فرانسوی‌ها رقم زد، بلکه موقعیت فرمانده سابق ارتش فرانسه و امپراتور کشور را به کلی در پاریس، پایتخت کشور، به خطر انداخت.

ماکرون با انتقاد برخی از متحدان ناتو به‌دلیل ارائه پیام‌های متناقض درباره سیاست خود در جنگ بین اوکراین و روسیه مواجه شده است و برخی پاریس را حلقه ضعیفی در ائتلاف غربی می‌دانند.

ماکرون در مونیخ از متحدان غربی خواست تا حمایت نظامی از اوکراین را افزایش دهند؛ اما همزمان تاکید کرد که به تغییر رژیم اعتقادی ندارد و در مقطعی باید مذاکراتی انجام شود.

وی گفت: «شفاف بگویم، حتی یک ثانیه هم به تغییر رژیم اعتقاد ندارم و وقتی می‌شنوم افراد زیادی خواستار تغییر رژیم هستند از آن‌ها می‌پرسم برای چه تغییری؟ چه کسی نفر بعدی است؟ رهبر شما کیست؟»

او در توضیح این اظهارات گفت که معتقد نیست که پس از گذشت سال‌ها و با سخت‌تر شدن موقعیت و درگیری مسکو، راه حلی دموکراتیک از درون جامعه مدنی در روسیه پدیدار شود. وی افزود که هیچ جایگزینی برای پوتین نمی‌بیند و باید به میز مذاکره برگردد.

وی تصریح کرد که همه گزینه‌ها غیر از ولادیمیر پوتین در سیستم کنونی برای او بدتر به نظر می‌رسند.

امانوئل ماکرون در بخشی از سخنان خود با رسانه‌ها اعلام کرد که «امیدوار است که رفتار کاخ کرملین با اصلاحات داخلی و یک جنبش دموکراسی خواهی تغییر کند»

با این حال، او هم‌زمان تاکید کرد که «شخصا چنین چیزی را در حال حاضر غیرممکن می‌داند.»

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین در سخنانش از «رویاهای غیرواقعی برخی از کشورهای عضو ناتو» مبنی بر «شکست پوتین در خاک روسیه» انتقاد کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج