adexo3
۱۲۸۹۷۳۹
۸۹۵۸۰
۸۹۵۸۰
پ

طلا بخریم یا ارزان می‌شود؟

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر در حالی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که با سرعت عجیبی رو به افزایش است.

اقتصاد ۲۴: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر در حالی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که با سرعت عجیبی رو به افزایش است.

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: من فکر می‌کنم تا نیمه دوم اسفندماه همچنان قیمت طلا و سکه افزایشی است.

وی با بیان اینکه با ادامه شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی در کشور نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم، ادامه داد: تقاضای طلا و سکه چند روز مانده به عید ۱۴۰۲ و با آغاز ماه رمضان خود به خود کاهش پیدا می‌کند و احتمالا قیمت‌ها ثابت خواهد شد. البته با وضع فعلی کشور نباید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا و سکه پایین بیاید. همین که قیمت در همین سطح بماند و گران‌تر نشود، هنر است.

این کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است با تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا در روز پنجشنبه با وجود اینکه روز شنبه و یکشنبه اکثریت بازار‌ها و بورس‌های جهانی تعطیل است، اما شاهد کنتور انداختن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هستیم و به طور قطع روز دوشنبه قیمت‌ها به این تنش‌های سیاسی، واکنش نشان می‌دهد.

محمدولی ادامه داد: زمانی که ما در مورد اقتصاد داخلی کشور کار‌های بنیادی انجام ندهیم و روی به واردات محصول از کشور‌های دیگر بیاوریم خود به خود پول ملی‌مان ضعیف خواهد شد و طبیعی است که شاهد ثبت رکورد‌های جدید قیمتی در بازار طلا و سکه و البته دلار باشیم.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه برای خرید دو نکته را همیشه باید مدنظر داشته باشید، به اقتصاد ۲۴ گفت: نخست اینکه هر زمان بازار طلا و سکه نوسانی می‌شود و به اصطلاح «دریا موجی می‌شود»، سعی کنیم وارد بازی نشویم.

به گفته محمدولی، نکته دوم این است که هیچگاه برای کوتاه مدت وارد بازار طلا و سکه نشوید، زیرا ریسک زیادی دارد، بلکه تنها برای میان مدت و بلندمدت به بازار ورود پیدا کنید.

وی افزود: بازار طلا امن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است؛ البته به شرطی که با دید بلندمدت وارد این بازار شوید.


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج