جاباما
۱۲۸۹۹۶۲
۶۶۰۹
۶۶۰۹
پ

محدودیت‌ سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، محدودیت‌های صادراتی جدید علیه تهران معرفی کرده است.

ایرنا: وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین، به بهانه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، محدودیت‌های صادراتی جدید علیه تهران معرفی کرده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا به مناسبت سالگرد جنگ اوکراین و ورسیه چهار قانون جدید را با هدف محدود کردن صادرات به کشور‌های حامی روسیه در جنگ آن علیه اوکراین اعلام کرد.

بر اساس قوانین جدید، تحریم‌های موجود علیه صنعت نفت و گاز روسیه و بلاروس، صنایع تجاری، صنعتی، شیمیایی و بیولوژیکی این دو کشور افزایش می‌یابد.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین به بهانه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، محدودیت‌های صادراتی جدید علیه تهران معرفی کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین اعلام کرده است که ۸۶ نهاد جهانی را به دلیل حمایت از روسیه در جنگ علیه روسیه، به فهرست سیاه خود اضافه خواهد کرد.

دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین، مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید علیه مسکو وضع کرد. آمریکا و متحدان آن در گروه هفت، ۲۰۰ فرد و نهاد روسی از جمله ۱۲ موسسه مالی و بخش‌های دفاعی، فناوری و معدن روسیه را تحریم کردند. برخی از افراد تحریم شده در خارج از روسیه و در اروپا، آسیا و خاورمیانه حضور دارند.

علاوه بر این، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت‌های صادراتی علیه ۹۰ شرکت مرتبط با روسیه از جمله برخی شرکت‌های چینی اعلام کرده است.

این وزارتخانه ادعا کرده که این محدودیت‌ها به دلیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها معرفی شده اند. این اقدام وزارت بازرگانی آمریکا صادرات کالا و فناوری آمریکا مانند ریزتراشه‌ها را به روسیه و کشور‌های ثالث که با روسیه تجارت می‌کنند، محدود می‌کند.

دولت آمریکا اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از استفاده ارتش روسیه از قطعات پهپاد‌های ایرانی انجام خواهد داد. بایدن همچنین در دستوری تعرفه بیش از ۱۰۰ نوع از محصولات فلزی با تمرکز بر آلومینیوم، مواد معدنی و محصولات شیمیایی روسیه را افزایش داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در نخستین سالگرد جنگ اوکراین نام ۲۲ فرد و ۸۳ نهاد روسیه را به فهرست تحریم‌های ضد روسی خود افزود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. دولت بایدن در نخستین سالگرد جنگ اوکراین اعلام کرد که ۲ میلیارد دلار تجهیزات و تسلیحات نظامی جدید به کی یف برای آماده ساختن این کشور در نبرد با روسیه در فصل بحران اختصاص داده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت که در مورد ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین اظهار نظر نمی‌کند، اما انتظار دارد در مورد درگیری مذاکرات نهایی انجام شود.

رئیس پنتاگون گفت: به احتمال زیاد، این جنگ با نوعی مذاکره پایان خواهد یافت. پوتین فکر می‌کرد که دفاع اوکراین نابود خواهد شد، عزم آمریکا شکسته خواهد شد و جهان توجه نخواهد کرد. او اشتباه می‌کرد.

وی در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد جنگ اوکراین گفت که آمریکا در سال گذشته بیش از ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از جمله ۸ هزار ۵۰۰ موشک جاولین سامانه ضد زره و ۳۸ سامانه راکتی هیمارس ارائه کرده است.

دولت بایدن حتی در شرایطی که روسیه پیشنهاد آتش بس موقت را مطرح و سازمان ملل از آن استقبال کرده بود، وعده ارسال حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی را داده بود که به اعتقاد تحلیلگران نشانه تمایل واشنگتن برای ادامه درگیری‌ها و تشدید تنش‌ها در اوکراین است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج