جاباما
۱۲۹۰۰۳۰
۵۷۰۵
۵۷۰۵
پ

سردار حاجی‌زاده: انشالله بتوانیم ترامپ را بُکشیم

سردار حاجی‌زاده گفت:پایگاه‌های آمریکایی در منطقه به طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و مانند گوشت زیر دندان ما هستند.

باشگاه خبرنگاران: ​سردار حاجی‌زاده گفت:پایگاه‌های آمریکایی در منطقه به طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و مانند گوشت زیر دندان ما هستند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی تلویزیونی با محوریت دستاورد‌های این نیرو اظهار کرد: اگر از دستور اسلام و قرآن و عقل و تجربه و منطقی که بر تولید قدرت عبور کنیم و فقط اگر به ۴۰ سال اخیر توجه کنید؛ ما در ابتدای انقلاب اسلامی شاهد جنگ ایران و عراق، حمله آمریکا به عراق، حمله عربستان به یمن، ظهور گروهک‌های تروریستی تکفیری و نبرد‌های حزب‌الله لبنان را داشتیم.

وی افزود: منفعت آمریکایی‌ها در ناامن‌سازی منطقه است و می‌توان با توجه به نبرد‌های ۴ دهه اخیر گفت که منطقه ما بر روی یک گسل امنیتی قرار دارد. چراکه ریشه درگیری روسیه و اوکراین و همچنین چین در موضوع تایوان نیز از آمریکا سرمنشاء می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر قوی نباشیم دشمن جنگ را به داخل ایران می‌کشاند، تصریح کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم تا بتوانیم امنیت ملت و کشور عزیزمان را تامین کنیم و اگر مراقبت نکنیم ممکن است مشکلاتی برای کشورمان به وجود بیاید.

پایگاه‌های آمریکایی در منطقه به طور کامل زیر نظر ما قرار دارند

سردار حاجی‌زاده افزود: ما از ابتدا در سپاه و نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم.آمریکایی‌ها تعدادی مولفه‌های برتر ساز دارند که ما سعی کردیم به این مولفه‌های برتر ضربه بزنیم و آن‌ها را غیر قابل استفاده کنیم.

وی افزود: پایگاه‌های آمریکایی امروز در منطقه به طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و مانند گوشت زیر دندان ما هستند و به نقطه ضعف آمریکایی‌ها تبدیل شدند. در واقع، ما هر زمان که نیاز باشد به این پایگاه‌ها ضربه می‌زنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به قدرت موشکی این نیرو تصریح کرد: ما اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری ناو‌های هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم. البته این فاصله به احترام اروپایی‌ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته ایم و امیدواریم اروپایی‌ها احترام خود را نگه دارند.

سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک ایرانی بیام کرد: موشک هایپرسونیک موشکی است که قادر است در خارج از جو مانور انجام بدهد و در جهات مختلف جابه جا شود. یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری هدف روشن شده و مانور می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی حدودا ۱۲ تا ۱۳ ماخ است، ادامه داد: مهم‌ترین مزیت موشک هایپرسونیک این است که پیش‌بینی انهدام این موشک توسط سامانه‌های پدافند موشکی دشمن از آن‌ها گرفته شده است و با اطمینان می‌گویم دشمنان تا ده‌ها سال آینده نیز نمی‌توانند مشابه آن را بسازند.

جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه وارد سبد موشکی ما شده است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به توانمندی موشک‌های بالستیک ایرانی تصریح کرد: موشک‌های دوربرد ما وزن آن‌ها به یک‌چهارم کاهش پیدا کرده و کارایی آن‌ها افزایش یافته است. ما از نظر دقت نیز همه موشک‌های ما نقطه زن هستند و زمان آماده سازی موشک‌ها نیز به یک ششم کاهش یافته است.

سردار حاجی‌زاده از عملیاتی شدن جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه خبر داد و گفت: جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه با برد یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر وارد سبد موشکی ما شده است.

سردار حاجی‌زاده درباره پهپاد غزه گفت: این پهپاد مداومت پروازی بسیار بالایی دارد و همزمان می‌تواند ۹ بمب با خود حمل کند.

وی با بیان اینکه در ماهواره‌بر‌ها به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های بالا و مدار‌های بالاتر هموار کرده است، عنوان کرد: با کار‌های انجام شده در سال‌های گذشته خیلی از ریل گذاری‌ها برای جهش‌های بعدی به وجود آمده و ظرف یکی دو سال آینده جهش‌های بزرگی را خواهیم داشت و موج‌های راه افتاده تبدیل به سونامی خواهد شد.

سردار حاجی زاده درباره اخبار خوب این حوزه گفت: در آینده اخبار خوبی در این حوزه خواهید شنید. خوشبختانه در این دولت با هماهنگی به وجود آمده تقسیم کاری خوبی میان نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات به وجود آمده است.

با ۴۰۰ موشک در مرحله اول منتظر پاسخ آمریکایی‌ها بودیم که جوابی ندادند

سردار حاجی‌زاده همچنین درباره منهدم کردن پایگاه آمریکایی بعد از ترور سردار سلیمانی گفت: هدف ما از حمله به عین‌الاسد کشتن سرباز‌های آمریکایی نبود، ما خواستیم هیمنه آمریکا را بشکنیم. هدف اصلی انتقام فرماندهانی هستند که دستور ترور را صادر کردند.

وی افزود: با ۴۰۰ موشک در مرحله اول منتظر پاسخ آمریکایی‌ها بودیم که جوابی ندادند.

در خلال این گفتگوی تلویزیونی برای نخستین بار تصاویری از موشک کروز پاوه و همچنین پرواز پهپاد شاهد ۱۴۹ یا همان پهپاد غزه پخش شد.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج