جاباما
۱۲۹۰۶۰۱
۳۶۵۷
۳۶۵۷
پ

لیستی از خانه‌های ارزان در بازار مسکن

اگر چه این روزها غالبا شاهد عرضه واحدهای مسکونی با قیمت‌های کاذب در بازار مسکن هستیم، اما بعضا آپارتمان‌هایی با نرخ‌های معقول و متعارف در مناطق مختلف تهران دیده می‌شود.

ایسنا: اگر چه این روزها غالبا شاهد عرضه واحدهای مسکونی با قیمت‌های کاذب در بازار مسکن هستیم، اما بعضا آپارتمان‌هایی با نرخ‌های معقول و متعارف در مناطق مختلف تهران دیده می‌شود.

معمولا در هفته‌های پایانی سال تحت تاثیر انتظارات تورمی، مالکان سعی می‌کنند قیمت واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار را افزایش دهند. صرف‌نظر از این‌که چه مقدار از این نرخ‌ها واقعی و بر اساس متغیرهای اثرگذار بر بازار مسکن است، برخی از نرخ‌ها از منطق و عرف بازار خارج می‌شود.

به طور مثال در منطقه یک طی روزهای اخیر آگهی‌های بسیاری با نرخ‌های پیشنهادی بالای ۱۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع دیده می‌شود؛ در حالی که قیمت قطعی معاملات بر اساس جدیدترین آمار در این منطقه ۱۱۱ میلیون تومان است. به همین نسبت شاهد اختلاف ۳۰ تا ۵۰ درصد بین قیمت‌های رسمی و نرخ‌های مدنظر مالکان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هستیم.

با این حال دیده می‌شود که فروشندگان واقعی، کسانی که نیاز به نقدینگی دارند و افراد منصف، آپارتمان خود را با قیمت‌های متعارف و معقول عرضه می‌کنند. در این گزارش به برخی خانه‌ها که در روز ۷ اسفندماه ۱۴۰۱ قیمت‌های مناسبی برای آنها تعیین شده پرداخته‌ایم.

لیستی از خانه‌های ارزان در بازار مسکن

دی ماه ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر خانه در تهران بر اساس میانگین حسابی ۵۲.۷ میلیون تومان و طبق میانگین وزنی ۵۴.۹ میلیون تومان اعلام شده است. مرکز آمار اعلام کرد که تورم ماهیانه مسکن در تهران ۹.۸ درصد و تورم نقطه به نقطه ۶۶ درصد بود. هم‌چنین  ۱۲ هزار و ۱۳۹ آپارتمان مسکونی در تهران طی دی ماه امسال خرید و فروش شد که از افزایش ۳.۱ درصد در مقایسه با ماه قبل حکایت دارد. با توجه به تجربه بازار در سال‌های اخیر این تعداد خرید و فروش، رونق نسبی بازار را نشان می‌دهد.

«خاصیت مسکن این است که نه می‌شود آن را وارد کرد و نه به سرعت آن را ساخت. تقاضای مطلق طی دهه‌ها در بازار مسکن انباشته شده و تقریبا همه‌ی افراد جامعه و سرمایه‌گذاران هم با توجه به تجربه‌ی تاریخی، این موضوع را می‌دانند.» این توصیف بیت‌الله ستاریان ـ کارشناس بازار مسکن از ماهیت این بازار است.

او درباره نوسانات قیمت خانه در ماه‌های پایانی سال می‌گوید: خرده سرمایه‌ها را بازارهای ارز و طلا جذب می‌کند ولی ارقام بزرگ از کجا سردرمی‌آورد؟ از هرکسی بپرسید اولین جوابی که به شما می‌دهد این است که پولت را به خرید ملک اختصاص  بده.

وی درباره راهکارها برای کنترل بازار مسکن گفت: گام اول این است که اقتصاد آزاد را در کشور ساری و جاری کنیم. اگر می‌خواهیم ابزارهای مالی را به کار بگیریم و در بخش‌های تولیدی رونق ایجاد کنیم باید تولید ثروت داشته باشیم.

این کارشناس  بازار مسکن تصریح کرد: برخی افراد اصرار دارند که بعضی مشکلات اقتصادی را به ضعف مدیران نسبت بدهند. اما چالش‌های موجود زاییده‌ی اقتصاد دولتی و خصولتی است. برای تغییر شرایط باید رویکردهای کلان اقتصادی را تغییر دهیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج