۱۲۹۱۸۴۸
۱۵۰۲۰
۱۵۰۲۰
پ

اظهارات جنجالی درباره زنده‌ به گور کردن دختران ایران

احمد مازنی نماینده پیشین مجلس می‌گوید: زنده به گور کردن دختران در دوره جدید به شکل مسموم کردن دانش آموزان دختر خود را نشان داده است.

رویداد۲۴-زینب غبیشاوی: احمد مازنی نماینده و عضو پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مسمومیت‌های سریالی مدارس دخترانه به رویداد۲۴ می‌گوید: چندماه قبل سفر زیارتی به قم داشتم و آنجا از طریق برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان متوجه چنین مسئله‌ای شدم. از آن زمان این شبهه و سوال همراه من بود. این موضوع مدتی مسکوت بود و بی‌سروصدا هم با آن برخورد شد ولی بعد متوجه اولیا این دانش‌آموزان با مسئولین آموزش و پرورش و استانداری قم ارتباط گرفتند و تجمعاتی داشتند و بعد از آن مسئولان بالاخره تصمیم گرفتند این موضوع پیگیری شود.

اظهارات جنجالی درباره زنده‌ به گور کردن دختران ایران

دولت به اندازه اهمیت موضوع درباره مسموم کردن دانش آموزان اطلاع رسانی کند

او می‌گوید: خبر‌هایی منتشر شده که حاکی است جریانی در مسمومیت دانش‌آموزان دختر نقش داشته است. اکنون هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان و عموم مردم ایران از این اتفاق ناراحت و نگران هستند و دولت حتما باید به اندازه اهمیت این موضوع، درباره آن اطلاع‌رسانی کند.

مازنی با انتقاد از نمایندگان مجلس و در راس آن نمایندگان شهر قم، می‌گوید: ندیدم و نشنیدم این نمایندگان اطلاع‌رسانی صحیحی داشته باشند. ممکن است نامه‌نگاری و پیگیری کرده باشند، اما باید اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند که نظام جمهوری اسلامی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و به عنوان یک موضوع مهم برایشان تلقی می‌شود.

افتخار جمهوری اسلامی پیشرفت زنان است

عضو پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: مهمترین افتخار نظام جمهوری اسلامی در حوزه زنان این است که در ۴۴ سال گذشته، میزان سواد زنان بالا رفته و طی سال‌های اخیر حتی تعداد ورودی دختران به دانشگاه‌ها بیشتر از پسران شده است. خب در چنین نظامی، این لکه ننگ به هیچ عنوان قابل قبول نیست. فرقی ندارد این جریان و گروه چه کسانی هستند، اولویت حکومت باید برخورد با این جریان باشد.

زنده به گور کردن دختران در دوره جدید به شکل مسموم کردن خود را نشان داده است

مازنی می‌گوید: ماجرای تاریخی «زنده به گور کردن دختران» در این دوره به صورت «مسموم کردن دختران» برای ممانعت از تحصیل و ممانعت از پیشرفت و ارتقا خود را نشان می‌دهد. دختران در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، می‌توانند شانه به شانه پسران گام بردارند و تاثیرگذار باشند و نباید طوری باشد که کمترین استرسی به آن‌ها وارد شود. یک روز به اسم گشت ارشاد آن همه استرس را به زنان وارد کردید و امروز هم چنین مسئله‌ای! مسئولیت انسانی همه ما است که با این موضوع برخورد کنیم و اجازه ندهیم بیش از این جنگ روانی علیه دختران انجام شود. لذا مسئولان سریعا این افراد را شناسایی و ریشه این جریان را خشک کنند تا امکان رشد و نمو این جریان در کشور فراهم نشود.

او می‌گوید: آنطور که در خبر‌ها دیدم و با خانواده برخی از این دانش‌آموزان در ارتباط هستم، اعلام کردند که دولت در حد سفر و مراجعه، پیگیری‌های اولیه انجام داده است. اما تا جایی که از خانواده‌ها اطلاع دارم، از ابتدای رخ دادن این اتفاق، برخی از این مدارس تاکنون حضوری نشده است لذا به نظرم در پیگیری‌ها کوتاهی شده است. نمی‌خواهم در این رابطه نقد غیرمنصفانه داشته باشم، اما می‌گویم که به صورت گسترده کار‌هایی که انجام داده‌اند را اطلاع‌رسانی کنند و ریشه و عوامل این جریان را معرفی کنند و اگر هم کوتاهی کرده‌اند، از مردم عذرخواهی کنند.

مراجع تقلید سکوت نکنند

مازنی با اشاره به لزوم ورود مراجع در این رابطه گفت: نمی‌خواهم برای مراجع تعیین‌تکلیف کنم، اما همانطور که یکی از رسالت‌های پیامبر مبارزه با جاهلیت قبل از اسلام بود و در مقابل زنده به گور کردن دختران ایستادگی کرد و شأن و منزلت به زنان بخشید، فکر می‌کنم مراجع معظم تقلید که پیشوایان دینی هستند، بهتر است که در حمایت از زنان و برخورد با این جریان سلفی و داعشی و طالبانی، ورود کنند و سکوت نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج