جاباما
۱۲۹۳۵۶۱
۴۰۸۴
۴۰۸۴
پ

این موبایل عجیب و غریب در اصل یک دوربین است!

شاید برای شما هم جالب باشد با عجیب ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه MWC ۲۰۲۳ مثل یک ساعت هوشمند و ایرباد یکپارچه یا یک گوشی رولی آشنا شوید.

گجت‌نیوز نوشت: شاید برای شما هم جالب باشد با عجیب ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه MWC ۲۰۲۳ مثل یک ساعت هوشمند و ایرباد یکپارچه یا یک گوشی رولی آشنا شوید.

معمولاً در نمایشگاه‌های حوزه فناوری که هر ساله برگزار می‌شود، گجت‌های جدید و هیجان‌انگیزی رونمایی می‌شود. اما برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در این نمایشگاه‌ها از محصولات کانسپت و آزمایشی خود رونمایی کنند تا پیش از آنکه بخواهند روی تولید آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، بازخوردها و واکنش‌های مصرف‌کنندگان را بررسی کنند.

به‌همین بهانه در اینجا نگاهی به عجیب ترین گجت هایی خواهیم انداخت که در نمایشگاه MWC ۲۰۲۳ بارسلونا رونمایی شدند.

ملاقات با این گجت های عجیب در نمایشگاه MWC ۲۰۲۳

۱. هواوی واچ بادز

این موبایل عجیب و غریب در اصل یک دوربین است!

بسیاری از کاربران به ایربادهای بی‌سیم و استریو مستقل نیاز دارند. اما آن‌ها به‌تنهایی قابل استفاده نیستند و برای استفاده شما حتماً باید آن‌ها را به گجت دیگری مثل یک گوشی هوشمند متصل کنید. و البته اگر فراموش کرده باشید آن‌ها را شارژ کنید، مجبورید کل روز را بدون گوش دادن به موسیقی بگذرانید.

هواوی برای حل این مشکل از محصول جدیدی به‌نام Huawei Watch Buds رونمایی کرده است. این دیوایس در اصل یک ساعت هوشمند با یک ایرباد بی‌سیم پنهان شده زیر یک نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED است. گرچه گوشی‌های این ایرباد کوچک هستند، اما تجربه موسیقیایی خوبی را در اختیار کاربران می‌گذارند. این ایربادها از قابلیت حذف نویز فعال، تشخیص پوشیدن و سایر قابلیت‌های یک هدفون بی‌سیم معمولی برخوردارند.

این ایده جذابی است که شما می‌توانید یک ساعت هوشمند و هدفون بی‌سیم را در قالب یک دستگاه واحد در اختیار داشته باشید. نه تنها حمل آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، بلکه می‌توانید مطمئن شوید که هیچوقت گوشی‌های ایرباد بی‌سیم خود را گم نخواهید کرد. از طرفی دیگر، می‌توانید با ساعت هوشمند خود و بدون نیاز به گوشی، از ایرباد هواوی برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید. و در حالی که این گوشی‌ها ابعاد بسیار کوچکی دارند، اما معجزه مهندسی هواوی باعث شده شارژدهی طولانی داشته باشند و برای استفاده شما را به دردسر نیندازند.

۲. شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

این موبایل عجیب و غریب در اصل یک دوربین است!

سال ۲۰۱۳، سامسونگ از یک گوشی متفاوت به‌نام Galaxy Camera رونمایی کرد که در اصل یک دوربین دیجیتالی متصل به یک گوشی هوشمند بود. گرچه کیفیت عکس‌های آن خیلی بالاتر از دوربین گوشی‌های آن دوران بود، اما وجود یک دوربین در قاب پشتی باعث سنگین و بزرگ بودن آن شده بود.

حالا شیائومی می‌خواهد با گوشی مفهومی «شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت» این ایده را به‌شکل دیگری اجرا کند. این شرکت به‌جای یک دوربین مستقل، یک لنز جداشدنی با برند لایکا را در پشت قاب این گوشی به‌کار برده است. به‌لطف ایده شیائومی، کاربر فقط زمانی که به عکاسی نیاز دارد این لنز را به پشت قاب گوشی خودش متصل می‌کند و عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت خواهد کرد؛ بنابراین در سایر مواقع هیچ تغییری روی وزن و ضخامت دستگاه رخ نخواهد داد.

خود این گوشی مفهومی هم مثل نسخه استاندارد شیائومی 12S Ultra از دو دوربین دیگر برخوردار است که بدون نیاز به یک لنز جداگانه هم می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند. اگر این گوشی تولید شود، گزینه جذابی برای عکاسانی خواهد بود تا فقط با گوشی هوشمند و یک لنز جداشدنی، کیف خودشان را سبک نگه دارند و از حمل یک دوربین جداگانه بی‌نیاز شوند.

۳. وان پلاس ۱۱ کانسپت

این موبایل عجیب و غریب در اصل یک دوربین است!

عجیب ترین گجت های نمایشگاه MWC 2023

هر چه قدرت گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌شود، حرارت بیشتری هم توسط آن‌ها تولید می‌شود. این می‌تواند باعث افزایش حرارت گوشی و کاهش عملکرد فنی آن شود؛ به‌خصوص اگر معمولاً از گوشی خود برای بازی کردن یا اجرای برنامه‌های سنگین استفاده می‌کنید.

وان پلاس با گوشی مفهومی «وان پلاس ۱۱ کانسپت» می‌خواهد این مشکل را حل کند. این یک گوشی هوشمند است که زیر قاب آن از سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌شود. وان پلاس امیدوار است تا با استفاده از خنک‌کننده مایع، بتواند حرارت پردازنده زیر قاب گوشی را به‌خوبی دفع کند.

گرچه برخی بر این باورند که این خنک‌کننده بدون وجود چیزی مثل یک فن اثرگذار نیست، همچنان دریچه‌های حرارتی نیز ارائه می‌شوند. این دریچه‌ها باعث زودتر خنک شدن گوشی تحت فشار می‌شوند. البته فراموش نکنید که این محصول هم یک گوشی مفهومی است؛ بنابراین فقط نشان می‌دهد که وان پلاس از چه روش‌هایی به‌دنبال توسعه یک سیستم خنک‌کننده برای گوشی‌های گیمینگ آینده است.

۴. گوشی رولی موتورولا Rizr

این موبایل عجیب و غریب در اصل یک دوربین است!

سامسونگ گوشی‌های تاشو بسیار محبوبی را زیرمجموعه خانواده‌های Z Fold و Z Flip عرضه کرده است. با این حال هنوز هم گوشی‌های انعطاف‌پذیر با ایده‌آل خود فاصله دارند. آن‌ها ضخیم و مستعد آسیب دیدگی هستند.

اما گوشی رولی Motorola Rizr که یکی از عجیب ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه MWC 2023 بارسلونا نیز بود، به‌جای یک نمایشگر تاشو، از یک پنل نمایشگر رول شونده استفاده می‌کند. ما در مقاله‌ای به‌طور مفصل به معرفی این محصول نوآورانه پرداختیم.

البته هنوز این گوشی در حد یک محصول مفهومی است و روزهای اولیه خودش را سپری می‌کند؛ بنابراین احتمالاً ایراد و باگ‌های زیادی خواهد داشت. ما امیدواریم که موتورولا با برطرف کردن این ایرادات، به‌زودی گوشی رولی خودش را وارد بازار کند.

۵. تماس ماهواره‌ای روی گوشی‌های معمولی با موتورولا Defy

این موبایل عجیب و غریب در اصل یک دوربین است!

دو کمپانی کوالکام و مدیاتک در تقابل برای راه‌اندازی یک تراشه هستند که به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد مستقیماً از طریق ماهواره‌ها با یکدیگر در ارتباط باشند. با این حال، این تراشه‌هایی که در موردشان حرف می‌زنیم در آینده و روی گوشی‌هایی از جنس آینده نصب خواهند شد.

اما اگر همین الان به ارتباط اورژانسی ماهواره‌ای احتیاج باشید چه باید کرد؟ اینجاست که گجت موتورولا به‌نام Defy Satellite Link خودنمایی می‌کند. دیفای ستلایت لینک، یک دانگل بلوتوثی است که ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه را برای هر نوع گوشی هوشمندی امکان‌پذیر می‌کند.

به‌کمک این دیوایس اگر در مکانی باشید که فاقد آنتن‌دهی است و به کمک اورژانسی احتیاج دارید، می‌توانید از ارتباط ماهواره‌ای برای نجات جان‌تان استفاده کنید. قیمت خود این دیوایس ۹۹ دلار است و اشتراک یک ساله استفاده از خدمات آن نیز از ۱۴۹ دلار آغاز می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج