۱۲۹۳۷۹۸
۵ نظر
۱۵۶۴۲
۵ نظر
۱۵۶۴۲
پ

میلیاردر پرحاشیه به سیم آخر زد

به گفته‌ی منابع آگاه، ایلان ماسک در پی ساخت شهرکی اختصاصی است تا کارکنان شرکت‌هایش به خانه‌هایی با قیمت بسیار پایین دسترسی داشته باشند.

زومیت: به گفته‌ی منابع آگاه، ایلان ماسک در پی ساخت شهرکی اختصاصی است تا کارکنان شرکت‌هایش به خانه‌هایی با قیمت بسیار پایین دسترسی داشته باشند.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد ایلان ماسک هزاران جریب زمین در فاصله‌ی حدودا ۳۵ مایلی (۵۶ کیلومتری) شهر آستین ایالت تگزاس خریده است و قصد دارد در آنجا شهرکی اختصاصی به نام اسنیل‌بروک (Snailbrook) بسازد. شهرک موردبحث محل زندگی و کار کارمندان شرکت‌هایی خواهد بود که توسط ماسک مدیریت می‌شوند.

منابع آگاه می‌گویند ایلان ماسک شهرکش را «نوعی آرمان‌شهر تگزاس در امتداد رودخانه‌ی کلرادو» توصیف کرده است. ایلان ماسک با ایجاد شهرکی اختصاصی می‌تواند خودش برخی از قوانین و مقررات را تنظیم کند.

به نوشته‌ی مجله‌ی فورچون، استیو دیویس، رئیس برند بورینگ کمپانی، سال گذشته در جلسه‌ای با حضور تمامی کارکنان گفت که قرار است انتخاباتی مجزا برای مشخص شدن شهردار شهرک ایلان ماسک برگزار شود.

گفته می‌شود شهرک ایلان ماسک در مجاورت تأسیسات متعلق‌به بورینگ کمپانی و اسپیس ایکس که هم‌اکنون در حال احداث هستند، ساخته خواهد شد.

میلیاردر پرحاشیه به سیم آخر زد

ایلان ماسک قصد دارد خانه‌ها را با قیمت بسیار کمتر از نرخ بازار، به کارگران شرکت‌هایش اجاره دهد. در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی، قیمت اجاره‌ی خانه‌ای دو یا سه خوابه ۸۰۰ دلار اعلام شده، درحالی‌که همین خانه در بستراپ تگزاس (شهری در همان نزدیکی) ماهانه ۲٬۲۰۰ دلار قیمت دارد. ایلان ماسک همچنین به‌دنبال احداث سازمانی مشابه آموزش‌و‌پرورش در شهرک خود است.

بر اساس قوانین تگزاس، هر ناحیه‌ای که به دنبال اضافه شدن به این ایالت باشد باید از حداقل ۲۰۱ شهروند میزبانی کند. اسنادی که وال‌استریت ژورنال به آن‌ها دست پیدا کرده است نشان می‌دهند که ایلان ماسک به دنبال احداث ۱۰۱ خانه‌ی اضافه در شهر اسنیل‌بروک است.

شرکت‌های مرتبط‌به ایلان ماسک در سه سال اخیر حداقل ۳٬۵۰۰ جریب (۱٬۴۱۶ هکتار) زمین در منطقه‌ی عمومی آستین خریداری کرده‌اند. وال‌استریت ژورنال می‌گوید که مطابق ادعاهای غیررسمی، ایلان ماسک حدودا ۶٬۰۰۰ جریب (۲٬۴۲۸ هکتار) زمین در آنجا دارد.

ایلان ماسک دو سال پیش با ترک کالیفرنیا وارد تگزاس شد. ماسک اعتقاد دارد که مالیات کالیفرنیا بیش از حد بالا است و این ایالت قوانین سخت‌گیرانه‌ی بسیار زیادی دارد. این در حالی است که تسلا، خودروساز تحت مدیریت ایلان ماسک، ماه گذشته گفت قصد دارد به‌صورت گسترده‌تری در کالیفرنیا حضور پیدا کند و مقر مرکزی تیم مهندسی‌اش را به این ایالت ببرد.

ایلان ماسک تنها میلیاردری نیست که مالک شهرکی اختصاصی می‌شود. مارک کیوبن، مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس، در سال ۲۰۲۱ شهرک موستانگ را در ایالت تگزاس خرید. هرگز مشخص نشد که کیوبن برای خرید آن شهرک چقدر هزینه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دولت ببینه یاد بگیره

    • ناشناس

      کاش مسئول ایران بود

    • ناشناس

      شعور داره

    • م

      به فکر مردم بودن از دید شماها به سیم آخر زدن خب

    • ناشناس

      آنوقت تروتمندان حکومتی ما که با رانت به دنیایی از ثروت رسیدن کوچکترین اهمیتی به قشر ضعیف نمیدهند فقط خودشان ووووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج