۱۲۹۳۸۰۸
۱ نظر
۳۲۶۶
۱ نظر
۳۲۶۶
پ

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

فیلم ها همیشه درباره ی همه چیز اغراق می کنند و البته خرده ای هم به آن ها نمی توان گرفت. زمان فیلم محدود است و اگر همه چیز همانطوری باشد که در زندگی واقعی هست، دیگر آنقدر نخواهیم ترسید.

رروزیاتو: فیلم ها همیشه درباره ی همه چیز اغراق می کنند و البته خرده ای هم به آن ها نمی توان گرفت. زمان فیلم محدود است و اگر همه چیز همانطوری باشد که در زندگی واقعی هست، دیگر آنقدر نخواهیم ترسید. بعضی چیزها دائماً در فیلم ها تکرار می شود و به مرور به آن ها عادت می کنیم و دیگر تصور می کنیم در واقعیت همین گونه. با این حال، این ۶ چیز به آن خطرناکی که در فیلم ها به ما نشان داده اند، نیستند.

۱- شن روان

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

ممکن نیست به طور کامل در شن روان فرو روید و بلعیده شوید. اگر تصادفاً پا به آن بگذارید، نهایتاً تا کمر در آن فرو خواهید رفت. بنابراین وقتی به انتهای حفره رسیدید، می توانید به راحتی از آن خارج شوید. علت این موضوع اختلاف چگالی بدن شما و شن روان است.

۲- ماهی پیرانا

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

پیراناها ماهی های بسیار آرامی هستند و بر خلاف آنچه در فیلم ها نشان می دهند کمین کرده منتظر وارد شدن انسان ها به آب نیستند. آن ها بیشتر از جلبک ها و دیگر گیاهان تغذیه می کنند. آن ها گاهی هم از گوشت حیوانات تغذیه می کنند و به ماهی های کوچک حمله می برند.  اگر هم به انسان ها حمله کرده باشند، صدمه ی جزئی ای زده اند.

۳- سقوط آسانسور

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

همه ی آسانسورها کابل های ضخیم و بادوامی دارند که هر یک از آن ها می توانند وزنی بیش از یک خودرو را تحمل کنند. آسانسورها به چند ترمز ایمنی هم مجهزند. حتی اگر آسانسور شروع به سقوط کند (که امر بسیار بعیدی است)، در هر صورت یک سقوط آزاد نخواهد بود، چون اصطکاک ناشی از ریل های آسانسور و فشار ناشی از هوای زیر اتاقک آسانسور از سرعت سقوط کم خواهد کرد.

۴- لیزر

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

برخلاف باور رایج، لیزر نمی تواند مثل چاقو روی بدن انسان برش زند. این امر به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. برای این منظور لیزر باید بر روی یک نقطه ی به خصوص تمرکز کند و جسم مورد نظر بی حرکت باشد. به علاوه، اغلب لیزرهای امنیتی تنها برای تشخیص حرکت هستند و گاهی حتی نامرئی اند.

۵- کانال های هوا

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

سینه خیز رفتن در کانال های هوا امکان پذیر است اما به آن سادگی که به نظر می رسد نیست. در آنجا احتمالاً با گرد و خاک زیادی مواجه خواهید شد و بعضی قسمت های کانال هم ممکن است تحمل وزن تان را نداشته باشد و به همین دلیل به پایین سقوط کنید. به علاوه، ممکن نیست بتوانید بدون هیچ سر و صدایی از کانال عبور کنید.

۶- کلروفرم

۶ چیز کاملاً معمولی که تصور ترسناکی از آن‌ها داریم

شما نمی توانید به طرف یک نفر بروید، یک دستمال جلوی صورتش بگیرید و امیدوار باشید که فوراً از هوش برود. کلروفرم اینگونه عمل نمی کند. در حقیقت، این ماده بعد از ۵ دقیقه استنشاق عمیق و حساب شده اثر می کند. در فیلم ها این زمان را کوتاه تر می کنند چون نمی توانند تمام آن ۵ دقیقه را به نمایش بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      ممنون از مطلب علمی و مفید تون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج