۱۲۹۳۸۳۵
۳۹۶۲
۳۹۶۲
پ

کشف روش عجیب ضد بارداریِ مخصوص مردان

جلوگیری از بارداری، باری است که چندین دهه بر دوش زنان افتاده است.

روزیاتو: جلوگیری از بارداری، باری است که چندین دهه بر دوش زنان افتاده است. اما به گفته یکی از برجسته‌ترین متخصصان بهداشت باروری، ژل ضد بارداری مردان یا ژل نستورون یک ابزار پیشگیری از بارداری است که مردان را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند در کمتر از یک دهه وارد بازار شود.

کشف روش عجیب ضد بارداریِ مخصوص مردان

به جای یک قرص، ژلی که مشابه ژل های ضدعفونی کننده که سریع خشک می شود و بی بو است، توسط مردان به منظور پیشگیری از بارداری استفاده خواهد شد. مردان باید یک بار در روز این ژل را روی شانه ها، سینه و بازوهای خود بمالند. در عرض چند هفته، تعداد اسپرم مصرف کننده به شدت کاهش می‌یابد و زمانی که سطح آن به اندازه کافی کم شد، می‌تواند به عنوان تنها روش کنترل بارداری برای زوج ها استفاده شود.

پروفسور ریچارد اندرسون، یکی از مدیران مرکز سلامت باروری دانشگاه ادینبورگ، گفت که این آزمایش بسیار خوب پیش رفته است و همکارانش از میزان تاثیرگذاری این ژل هورمونی تعجب کرده اند.

آزمایشات بالینی این ژل در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و از مردان ۱۸ تا ۵۰ ساله در رابطه با یک زن ۱۸ تا ۳۴ ساله برای ثبت نام به مدت دو سال دعوت شد. به طور کلی، حدود ۴۰۰ زوج برای شرکت داوطلب شده اند.

درست مانند زنان که هر روز قرص ضدبارداری را مصرف می‌کنند، مردان باید ژل نستورون یا NES/T را هر روز روی بازوها، شانه‌ها و سینه‌شان بمالند. به آن‌ها دستور داده می‌شود که به مدت دو ساعت دوش نگیرند، به این ترتیب زمان برای تأثیرگذاری ژل وجود دارد؛ اما باید قبل از تماس فیزیکی با شریک زندگی خود، ناحیه مورد نظر را بشویید تا از تداخل در سطح هورمون‌هایشان جلوگیری شود.

برای سه تا چهار ماه اول، NES/T باید در کنار روش دیگری برای پیشگیری از بارداری استفاده شو، تا زمانی که تعداد اسپرم مرد به کمتر از یک میلیون اسپرم در میلی لیتر برسد، که از طریق آزمایش تایید می شود. پروفسور اندرسون می‌گوید در این سطح، تیم بر این باور است که باردار شدن برای زنان عملا غیرممکن خواهد بود. برای مقایسه، سطح نرمال حداقل ۱۵ میلیون اسپرم در میلی لیتر است.

پس از این مرحله، به زوج ها گفته می شود که به ژل به عنوان تنها روش پیشگیری از بارداری تکیه کنند. ترکیبات هورمونی ژل به صورت پشت سر هم برای کاهش تولید اسپرم بدون تأثیر بر میل جنسی کار می کنند. در حقیقت هورمون های داخل ژن به مغز دستور می دهد که تولید اسپرم را کاهش دهد. طبیعتا در صورتی قطع مصرف با تولید اسپرم ها به حالت طبیعی باز می گردد.

روش های دیگری هم در حال بررسی است، اما بسیاری از آنها هنوز در مراحل بالینی نیستند.

سایر داروها شامل یک قرص مردانه است که ۳۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف می شود و تصور می شود ۱۰۰ درصد در پیشگیری از بارداری موثر است. با این حال، این مطالعه توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده تنها بر روی موش ها انجام شده است.

گزینه دیگری که در حال آزمایش است، ژل ضد بارداری تزریقی مردانه است. به مجرای دفران – لوله ای که اسپرم را حمل می کند – تزریق می شود. در حال حاضر بر روی تعداد انگشت شماری از مردان در استرالیا آزمایش می شود.

اگر آزمایش‌های NES/T موفقیت‌آمیز باشد، پیشنهادات پیشگیری از بارداری کنونی برای مردان که در حال حاضر فقط شامل کاندوم یا وازکتومی است را اصلاح می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج