۱۲۹۴۵۵۲
۳۷۹۵
۳۷۹۵
پ

هیچ‌وقت این حیوان دوست‌داشتنی را شاکی نکنید!

سگ آبی سرده‌ای از جوندگان شب‌زی و نیمه‌آبزی است که شامل دو گونه سگ آبی آمریکایی (بومی آمریکای شمالی) و سگ آبی اوراسیایی (بومی اروپا و بخشی از آسیا) است.

خبرآنلاین: سگ آبی سرده‌ای از جوندگان شب‌زی و نیمه‌آبزی است که شامل دو گونه سگ آبی آمریکایی (بومی آمریکای شمالی) و سگ آبی اوراسیایی (بومی اروپا و بخشی از آسیا) است.

سگ‌های آبی به دلیل ساخت سد، کانال و خانه‌های چوبی بسیار پرآوازه‌اند. آن‌ها پس از برگچه‌خوارها دومین جونده بزرگ دنیا هستند.

هیچ‌وقت این حیوان دوست‌داشتنی را شاکی نکنید!

اگرچه آنها به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می شوند، اما نگهداری از آنها آسان نیست؛ آنها حیواناتی بسیار وابسته به قلمرو هستند و زمانی که فردی زیستگاه طبیعی آنها را مختل می کند، تهاجمی می شوند و به همین دلیل حملات آن‌ها رایج است و وقتی حمله می کنند می توانند بسیار خطرناک باشند. سگ‌های آبی دندان‌های بسیار توسعه تکامل یافته‌ای دارند که می توانند اندام فرد را سوراخ کنند و باعث خونریزی شدید شوند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند باعث آسیب به انسان و ابتلا به هاری شوند.

بنابر گزارش Critter Control، سگ‌های آبی ممکن است بسیار نزدیک به مناطق مسکونی سدسازی کنند؛ این حیوانات به ندرت متخاصم هستند، اما در شرایط خاص، بیش از حد برای مردم خطرناک می‌شوند. سگ‌های آبی اگر تنها بمانند خطرناک نیستند. با این حال، آنها روی موضع خود خواهند ایستاد و با یک تهدید مقابله خواهند کرد. اگر این حیوانات به دام بیافتند و یا گوشه گیر شوند، به انسان حمله می‌کنند. سگ‌های آبی حامل تولارمی، انگل و هاری هستند که می توانند از طریق نیش، مایعات بدن یا آب آلوده منتقل شوند.

قبل از اینکه سگ‌های آبی به انسان‌ها یا حیوانات دیگر حمله کنند، با غر زدن و خش‌خش هشدار می‌فرستند. در خشکی، حیوان به سمت پاهای عقب خود بلند می شود تا با تهدید روبرو شود. در آب، سگ‌آبی دم خود را به سطح می‌کوبد تا قبل از شیرجه زدن به محل امن، به دیگران در کلنی هشدار دهد.

هیچ‌وقت این حیوان دوست‌داشتنی را شاکی نکنید!

یک گروه از آن‌ها معمولاً به ساخت یک یا دو سد می‌پردازند تا آب ساکن و عمیق ایجاد کرده باشند تا بوسیله آن هم خانواده خود را از دسترس شکارچیان دور نگه داشته باشند و هم بتوانند غذا و مواد مورد نیاز برای ساخت خانه را در آن آب شناور کنند و به آسانی جابجا کنند.

بنابر گزارش live science، سگ‌های آبی سد را از درختان و شاخه هایی که با استفاده از دندان های جلویی قوی خود می برند، می سازند. جوندگان همچنین از چمن، سنگ و گل برای تقویت این سازه ها استفاده می کنند. ساختن سد برای سگ‌های آبی با توجه به ساختار بدن آن‌ها چالش برانگیز است اما برای بقای آن‌ها ضروری است، چراکه وقتی سگ‌های آبی در خشکی هستند، بسیار بی دست و پا و آسیب پذیر هستند و هر شکارچی از خوردن آنها به عنوان یک وعده غذایی خوشحال می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج