اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۹۴۶۹۴
۷۴۶
۷۴۶
پ

رپورتاژ آگهی

چرا اکثر پروژه‌های بلاکچینی شکست می‌خورند؟

معنای لغوی بلاک چین، زنجیره بلاک (زنجیره بلوک) است؛ زمانی که در مورد زنجیره و بلاک در بلاکچین صحبت می نماییم، در واقع در مورد زنجیره‌‌ایی از اطلاعات دیجیتالی صحبت می‌کنیم و هر بلاک این اطلاعات را در خود نگهداری می‌کند.

چرا اکثر پروژه‌های بلاکچینی شکست می‌خورند؟

بلاک چین چیست؟

بلاک چین (Blockchain) از دو کلمه بلاک (Block) و چین (Chain) تشکیل شده است. معنای لغوی بلاک چین، زنجیره بلاک (زنجیره بلوک) است؛ زمانی که در مورد زنجیره و بلاک در بلاکچین صحبت می نماییم، در واقع در مورد زنجیره‌‌ایی از اطلاعات دیجیتالی صحبت می‌کنیم و هر بلاک این اطلاعات را در خود نگهداری می‌کند.

در یک تعریف کلی، می‌توانیم بگوییم بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده، غیرمتمرکز و اشتراکی است که به صورت زنجیره‌ای از سوابق بنام بلاک ساخته شده است. هر بلاک در این زنجیره، مسئول ذخیره‌سازی نوعی از اطلاعات (مانند سوابق معاملات) است.

چرا به بلاک چین نیاز داریم؟

مفهوم بلاکچین برای اولین بار توسط استوارت هابر و دبلیو اسکات استورنتتا در سال ۱۹۹۱ به عنوان زنجیره‌ای از بلوک‌های امن از نظر رمزنگاری معرفی شد و با گذشت زمان جای خود را در سراسر جهان باز نمود.  سه دلیل اصلی برای نیاز به بلاک چین وجود دارد که شامل موارد زیر است :

  1. افزایش قدرت پردازش دیجیتال
  2. رشد سریع جرایم سایبری
  3. ظهور بیت کوین و ارز دیجیتال

بلاک چین چگونه کار می‌کند؟

همانطور که تا اکنون می‌دانید، بلاک چین شامل چندین بلاک است که به هم وصل شده‌اند. برای اینکه یک بلاک به بلاک چین اضافه شود باید ۴ اتفاق رخ دهد:

۱. شروع یک معامله یا تراکنش

هر گونه معامله یا تراکنشی که در شبکه انجام می‌شود، منجر به افزوده شدن یک بلاک جدید در بلاک چین می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که قصد دارید مقداری اتریوم کیف پول خود واریز نمایید، این تراکنش با ایجاد بلاکی جدید در اکوسیستم اتریوم انجام می‌شود.

۲. تایید تراکنش

پس از ثبت درخواست انتقال شما، ماینر‌های شبکه مسئول تایید تراکنش شما خواهند بود. ابتدا نیاز است که اطلاعات جدید وارد سیستم شود. این کار به عهده کامپیوترها می باشد. این شبکه غالباً از هزاران کامپیوتر تشکیل شده است که در سراسر جهان پخش شده‌اند.

چرا اکثر پروژه‌های بلاکچینی شکست می‌خورند؟

 

۳. ذخیره معامله

معامله شما باید در یک بلاک ذخیره شود. پس از تأیید صحت معامله، مبلغ درخواستی شما برای واریز و امضای دیجیتالی شما در یک بلاک ذخیره می‌شوند.

۴. اضافه شدن بلاک به بلاک چین با استفاده از هش

پس از تأیید کلیه معاملات یک بلاک، باید یک کد شناسایی کننده منحصر به فرد به نام هش بلاک اختصاص یابد. پس از هش شدن می‌توان بلاک را به Blockchain اضافه نمود.

چرا اکثر پروژه‌های بلاکچینی شکست می‌خورند؟

معرفی اشتباهات رایج پروژه های بلاکچینی

فناوری بلاکچین جای پای خود در صنعت‌های مختلف از جمله زنجیره تامین، سلامت و بهداشت، تجارت الکترونیک، املاک، بازی و فین‌تک محکم کرده و توانسته است توجه سرمایه‌گذاران بزرگ فناوری و نوابغ دنیا را به خود جلب نماید. اگر شما نیز صاحب یک شرکت هستید و می‌خواهید فناوری بلاک چین را به کسب‌و‌کار خود بیاورید، باید در تصمیم خود ثابت‌قدم باشید و با احتیاط عمل نمایید. برخی از علاقه‌مندان به این حوزه، با عجله وارد فرایند توسعه و استفاده از فناوری بلاک چین می‌شوند و به نکات اصلی و مهم این مسیر توجهی نمی‌کنند؛ در نتیجه، در بلندمدت نتایج مثبتی برای این پروژه‌ها حاصل نمی‌شود. در ادامه مشکلات رایج پروژه‌های بلاک چینی را که مانع توسعه یک پروژه قدرتمند می‌شود بررسی کرده و راهکارهایی برای مقابله با این مشکلات ارائه خواهیم نمود

  • ناتوانی در هدف و چشم انداز پروژه بلاکچین مورد نظر :

هر پروژه با یک ایده و یک چشم‌انداز آغاز می‌شود. بسیاری از مشکلات مربوط به توسعه پروژه‌های بلاک چین از این موضوع نشات می‌گیرد که عوامل پروژه نمی‌توانند ایده‌ها و اهداف خود را به درستی و شفافیت بیان نمایند.

  • عدم مطابقت کسب و کار ها با پروژه بلاکچینی :

صاحبان کسب‌و‌کارها و شرکت‌های بزرگ سعی می نمایند هر چند وقت یکبار با عجله به تکنولوژی‌های جدیدی مثل بلاکچین روی بیاورند و با اعمال تغییرات جدید، این فناوری‌ها را در کسب‌وکار خود به‌کار بگیرند؛ اما این افراد درک نمی نمایند که بعضی از کسب‌وکارها به تغییرات نیاز ندارند و ادغام با فناوری بلاک چین تاثیر مثبتی برای آن‌ها نخواهد داشت. در عوض، زمان و منابع زیادی را از دست خواهند داد.

  • مسائل مرتبط با سیستم های قدیمی در سراسر جهان :

برنامه‌های بلاک چین سازمانی نمی‌توانند به صورت مستقل عمل نمایند و باید دائما با سیستم‌های قدیمی و برنامه‌ها همگام‌سازی یا به عنوانی اپدیت شوند. اگر بلاکچین با سیستم‌های سنتی ادغام نشود، مشکلاتی مانند بی‌ثباتی داده‌ها، تجربه کاربری نامطلوب و عملکرد ضعیف، پیش‌ می‌آید.

  • سرمایه‌گذاری نامناسب :

قبل از سرمایه‌گذاری در فناوری بلاک چین، برخی از سهام‌داران هزینه‌های کلی را درنظر نمی‌گیرند و یا به این مورد کم توجهی می‌ نمایند. پیاده‌سازی تکنولوژی بلاکچین به این سادگی‌ها نیست و نیاز به یک زیرساخت پیشرفته و کامل دارد که طبیعتا هزینه زیادی در بر خواهد داشت. علاوه بر آن، متقاضیان بلاک چین نیز تمایل دارند هر چه سریع‌تر از کاربردهای ساده به سمت ویژگی‌های جدید و پیچیده‌تر پیش بروند که مستلزم هزینه‌های اضافی و برنامه‌ریزی نشده خواهد بود.

طرح های متفاوتی در مجموعه پارس بیت بارگزاری علمی شده اند که در حال حاضر 4 دسته را شامل می شوند:

  • طرح ها در مرحله پژوهش قرار دارند و در گام اعتبارسنجی می باشند.
  • طرح ها  قابلیت پیاده سازی شدن در گام عملیاتی دارند و منتظر جذب سرمایه می باشند
  • طرح ها نمونه اجرا شده در خارج از کشور داشته اند و به دلیل کارایی بالا، از اهمیت مناسبی برای همسان سازی در داخل کشور برخوردارند.
  • طرح هایی که به صورت تخصصی در سازمان­ ها و نهادها از ۰ تا ۱۰۰ و بر اساس نیاز هر سازمان قابلیت اجرایی و عملیاتی دارند.(تحت عنوان بلاکچین سازمانی یا خصوصی)

آشنایی با سامانه تبادلات پارس بیت :

شرکت و سامانه تبادلات OTC پارس بیت از سال 1395 فعالیت خود را به صورت رسمی و حقوقی با حضور کارشناسان دکترا و ارشد در رشته های مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز آغاز نمود.  از مهمترین مزایای پارس بیت میتوان به اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی در زمینه ی معاملات خرید و فروش و آموزش رمزارز اشاره کرد.

کاربران گرامی شما می توانید در سامانه تبدیل پارس بیت با امن‌ترین روش، بهترین کارمزد و بدون محدودیت ریالی و رمزارزی به همراه مشاوره و آموزش رایگان، اقدام به معامله خرید و فروش یا تبدیل ارزهای دیجیتال نمایید. با ورود به سایت  WWW.PARS-BIT.COM از طریق لینک مربوطه رمزارز مورد نظر و سپس انتخاب گزینه‌ی خرید از ما و یا فروش به ما، وارد صفحه خرید و فروش شده، سپس با انتخاب شبکه مورد نظر و تعداد ارز دیجیتال ، می‌توانید تراکنش خود را انجام دهید.

سامانه تبدیل پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM  از معاملات و تسویه حساب های بین المللی پشتیبانی کرده و علاوه بر قیمت لحظه ای تتر، امکان خرید و فروش تتر با کارمزد صفر را برای همه کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید در سامانه تبادلات پارس بیت علاوه بر خرید و فروش رمزارز، خدماتی مانند آموزش ارز دیجیتال، کارگاه و همایش های تخصصی و ... ارائه شده استفاده نمایید. از مزایای همکاری با این تیم میتوان به سرعت، امنیت و رعایت پروتکل های استاندارد جهان ارز دیجیتال اشاره داشت. در پارس بیت برای خرید تتر نیز شما تنها کارمزد شبکه را پرداخت می نمایید که معامله ای شیرین تری را برایتان به همراه خواهد آورد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج