۱۲۹۴۷۰۳
۵۳۲۷
۵۳۲۷
پ

رپورتاژ آگهی

کوپلر چیست و کوپلر با کیفیت از کجا بخریم؟

کوپلرها قطعات مکانیکی برای اتصالات دو آرماتور در امتداد هم یا در خمش های ۹۰ درجه می باشند که جنس سخت و مقاومت بالایی دارند. در این مقاله با موضوع کوپلر چیست، می خواهیم این قطعه را در بخش های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم.

کوپلر چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه جواب این سوال را بدهیم، باید گفت کوپلرها قطعات مکانیکی برای اتصالات دو آرماتور در امتداد هم یا در خمش های ۹۰ درجه می باشند که جنس سخت و مقاومت بالایی دارند. استفاده از این قطعات مکانیکی امروزه با توجه به ساختار آن و مزایای اقتصادی و کاربری که دارد، در ساخت و ساز بسیار گسترده است. در این مقاله با موضوع کوپلر چیست، می خواهیم این قطعه را در بخش های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم.

کوپلر چیست و کوپلر با کیفیت از کجا بخریم؟

در ادامه پاسخ به سوال شما که کوپلر چیست باید تکمیل کنیم که کوپلر در واقع یک قطعه مکانیکی است که جنس آن از فولاد CK45 بوده و غالبا در مهندسی برای اتصال میلگردها و آرماتورها در اندازه های گوناگون استفاده می شوند. این قطعه باعث می شود تا دو آرماتور ساختاری یکپارچه پیدا کند و به هم متصل شود. این کوپلر یا همان کوپلینگ ها نقش مهمی مانند اورلپ ها دارند که استحکام و کارایی آن به مراتب بیشتر است. آنها معمولا همانطور که در ابتدا گفتیم، در سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعه مکانیکی امروزه از بهترین و شناخته شده ترین قطعه ها در اتصالات مکانیکی است که در نقاط مختلف یک سازه به کار می رود و همچنین می توان به جای خم های آرماتور نیز از این قطعه استفاده نمود.

مزیت های کوپلر میلگرد

کوپلر میلگرد با آن ‌همه تنوع قطعاً مزایای بی‌ شماری دارد که استفاده از آن را واجب می‌ کند.

  • یک مزیت کوپلر میلگرد این است که دارای تمامیت ساختاری است.
  • کوپلر دارای تنوع بسیار بالایی است که امکان استفاده از آن را در هر قسمتی از بتن امکان‌ پذیر می ‌کند.
  • سهولت در اجرا و سرعت بخشی به کار پروژه از دیگر مزایای کوپلر است.
  • استفاده از کوپلر اطمینان کار را افزایش می ‌دهد، چرا که خود اتصالات فشار وارده را به‌ جای بتن تحمل می ‌کنند.
  • یکی دیگر از مزایای کوپلر این است که از ازدحام میلگرد در محل اتصالات جلوگیری می‌ کند. اتصالات سنتی دیگر مثل اورلپ تا دو برابر شلوغی میلگرد را خصوصاً در محل خم ‌ها افزایش می ‌دهد که با وجود کوپلر این مشکل حل‌ شده است.
  • اتصالات مکانیکی کوپلر باعث یکپارچگی هر چه بیشتر سازه می ‌شوند و این یک مزیت دیگر آنها است.
  • سازه‌ ای که با استفاده از اتصالات کوپلر ساخته ‌شده باشد انسجام بیشتری نسبت به اتصالات اورلپ دارد.
  • اتصالات کوپلر باعث می ‌شوند که ابعاد ستون سازه تا حد زیادی کوچک‌ تر شود که این امر از نظر اقتصادی بسیار مقرون به ‌صرفه‌ تر از اتصالات دیگر است.
  • استفاده از کوپلر امکان به ‌کارگیری آرماتور یا میلگرد با سایز بزرگ را در ستون‌ های با ابعاد کوچک فراهم می‌ کند. این امر باعث استحکام و استفاده حداکثری از فضای پلان می ‌شود.
  • در صورت استفاده از اورلپ می ‌بایست تعداد زیادی میلگرد را در سازه به کار برد، اما استفاده از کوپلر باعث حذف این میلگردهای اضافه و سبک ‌تر شدن سازه می‌ شود.
  • به ‌کارگیری کوپلر میلگرد در سازه باعث مقاومت چشمگیر در برابر بارهای لرزه ‌ای و دیگر حوادث طبیعی می ‌گردد.
  • از دیگر مزایای کوپلر این است که باعث کاهش هزینه‌ های مختلف مثل هزینه دستمزد کارگرها می ‌شود، زیرا برای استفاده از این اتصالات مکانیکی به نیروی کمتری نیاز است. ضمن اینکه سرعت کار با کوپلر چندین برابر بیشتر از اتصالات دیگر است.
  • یکی از مشکلات اتصالات دیگر این است که قرار دادن میلگرد در شبکه را با مشکل مواجه می‌ کنند. به دلیل عدم نیاز به استفاده از تعداد زیادی میلگرد با کوپلر، فرآیند قرار دادن میلگرد در شبکه آسان ‌تر می ‌شود.

کوپلر چیست و کوپلر با کیفیت از کجا بخریم؟

کوپلر با کیفیت از کجا بخریم؟

امروزه استحکام بنا و سازه ساختمان و مقاومت در برابر انواع تنش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است با توجه به تعداد بالای تولید کنندگان کوپلر در این خصوص برای اجتناب از مشکلات نصب و استحکام سازه حتما از کوپلر های دارای استاندارد بین المللی استفاده کنید ما برای تهیه انواع کوپلر اسپلایس را پیشنهاد میکنیم. برای خرید محصولات مانند خرید کوپلر استاندارد ، کوپلر انتهایی ، کوپلر چپ و راست و ... و یا اطلاع از قیمت محصولات به سایت گروه اسپلایس مراجعه کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج