۱۲۹۵۲۳۲
۳۲۳۰
۳۲۳۰
پ

تصادف جنگنده روسیه و پهپاد آمریکا

پنتاگون می‌گوید یکی از جت‌های سوخوی روسی با تماس بدنه خود به پروانه موتور پهپاد باعث از کار انداختن و در نتیجه سقوط آن شده است.

برترین‌ها: یک جنگنده سوخو ۲۷ روسیه با رهگیری یک پهپاد جاسوسی« MQ-۹ ریپر» ارتش آمریکا و با برخورد به آن باعث سقوطش در دریای سیاه شد. آمریکا این اقدام مسکو را «ناامن» خواند و محکوم کرد.

تصادف جنگنده روسیه و پهپاد آمریکا

این اولین حادثه در نوع خود پس از حمله روسیه به اوکراین است. 

بنابر بیانیه ارتش آمریکا، دو جنگنده سوخو ۲۷ ارتش روسیه این پهپاد جاسوسی آمریکایی را رهگیری کردند و در ساعت ۷:۰۳ صبح به وقت اروپای مرکزی یکی از این دو جت با پهپاد آمریکایی برخورد کرد که موجب سقوط آن شد. پیش از این برخورد، جنگنده‌های روس بار‌ها سوخت خود را روی پهپاد MQ-9 ریخته و در پیراموان آن دست به مانورهای خطرناک زده بوده‌اند.

پنتاگون می‌گوید یکی از جت‌های سوخوی روسی با تماس بدنه خود به پروانه موتور پهپاد باعث از کار انداختن و در نتیجه سقوط آن شده است.   

ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروهای هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا در بیانیه‌ای گفت: «پهپاد MQ-9 ما در حال انجام عملیات معمول خود در حریم هوایی بین‌المللی بود که هواپیمای روسی آن را رهگیری و به آن برخورد کرد. این برخورد موجب سقوط و نابودی کامل آن شد. این اقدام ناامن و غیر‌حرفه‌ای روسیه در واقع ممکن بود موجب سقوط هر دو هواپیما شود.» 

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که این اقدام پیرو الگوی رفتار خطرناک خلبانان روس در قبال هواپیماهای متعلق به آمریکا و متحدانش در مناطق مختلف از جمله بر فراز دریای سیاه است. دریای سیاه در میان آسیا و اروپا و در مرز روسیه، اوکراین و چند کشور دیگر قرار دارد.

ارتش روسیه در اولین واکنش خود به این حادثه پذیرفت که دو جت جنگی این کشور روز سه‌شنبه یک فروند پهپاد آمریکایی را در دریای سیاه رهگیری کرده‌اند، اما اطمینان داد که برخلاف آنچه واشنگتن می‌گوید نه آن را هدف گرفته‌اند و نه باعث سقوط آن شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود می‌گوید: « پهپاد MQ-9 به دلیل چرخش بسیار سریع و تند کنترل و ارتفاع خود را از دست داد و به سطح آب برخورد کرد.»

این وزارتخانه در ادامه آورده است که «جنگنده‌های روسی از تسلیحات خود استفاده نکرده، با پهپاد تماسی نداشته و به سلامت به آشیانه بازگشته‌اند.»

واشنگتن در اعتراض به این حادثه سفیر روسیه را احضار کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج