۱۲۹۶۰۶۱
۱۰۲۳۷
۱۰۲۳۷
پ

خبر بد برای آن‌ها که امروز قصد سفر به شمال را دارند

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و از ورود سامانه جدید بارشی از فردا، احتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان و کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خبر داد.

ایسنا: رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و از ورود سامانه جدید بارشی از فردا، احتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان و کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خبر داد.

خبر بد برای آن‌ها که امروز قصد سفر به شمال را دارند

صادق ضیائیان  درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده اظهار کرد: شنبه (۲۷ اسفند) در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، همدان و قزوین سبب بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر باعث بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: این وضعیت جوی دوشنبه (۲۹ اسفند) در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد.

به گفته ضیائیان، در روز دوشنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: سه‌شنبه (۱ فروردین) به جز استان سیستان و بلوچستان و چهارشنبه (۲ فروردین) به جز جنوب استان‌های فارس و بوشهر در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد که خلیج فارس و تنگه هرمز در روز شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از دوشنبه تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ اسفندماه) صاف در بعدازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۲۹ اسفندماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ اسفندماه) شهرکرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس و آزادراه تهران – شمال خبر داد.

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور که ساعت ۹ امروز به‌روزرسانی شده، محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند و در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (مسیر رفت و برگشت)  تردد روان است.

خبر بد برای آن‌ها که امروز قصد سفر به شمال را دارند

در محور چالوس (مسیر جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا سه راهی دیزین و محدوده سیاه‌بیشه و در آزادراه تهران – شمال (مسیر جنوب به شمال) حد فاصل تونل شماره ۱۸ تا انتهای مسیر ترافیک سنگین است.

در سایر محورها نیز در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه قزوین – کرج حد فاصل ساسانی تا پل فردیس ترافیک سنگین است.

همچنین محور قدیم خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد - پل زال و محور خرم‌آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

در حال حاضر محور شریانی ریگان – ایرانشهر مسدود است و محورهای دارای انسداد فصلی هم شامل لاسم - ارجمند،  وازک - بلده، سروآباد – پاوه،  سی‌سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان،  گنجنامه – تویسرکان و پونل - خلخال می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج