جاباما
۱۲۹۷۱۷۰
۲۳۳۱۵
۲۳۳۱۵
پ

اتفاقات جنجالی در برنامه‌های تحویل سال صداوسیما

از جمله اتفاقاتی که در ویژه‌برنامه‌های تحویل سال تلویزیون رخ داد عصبانیت امیر خیام، نویسنده کتاب «سدنصرالدین»، از حامد سلطانی و «اندی»‌خواندن یوسف تیموری بود.

خبرآنلاین: تلویزیون تلاش کرد یکی، دو روز پیش از آغاز سال نو و لحظه سال تحویل با روی آنتن فرستادن برنامه‌هایی مخاطبانی را به خود جلب کند.

«نوروز دوست داشتنی» شنبه، ۲۷ و یکشنبه ۲۸ اسفند از شبکه یک پخش شد. این برنامه همچنین روز ۲۹ اسفند به مدت هشت ساعت تا لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ روی آنتن رفت. اجرای این برنامه را اقبال واحدی، عباس طاهریان، مهدی مهدی‌قلی و فرشته ایزدی بر عهده داشتند. شبکه دو «شب عیدی» را با اجرای المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی از ۲۶ اسفند روانه آنتن کرد. برنامه سال تحویل شبکه سه از ۲۶ اسفند تا لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ به مدت چهار شب با اجرای حامد سلطانی پخش شد. این برنامه با دعوت از خوانندگان و هنرمندان همراه بود. شبکه چهار «پیشواز» را روی آنتن فرستاد. ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه از اذان مغرب آخرین روز سال آغاز و تا تحویل سال، حدود ۶ ساعت با اجرای محمدجعفر خسروی، سونیا پوریامین و ندا سپانلو روی آنتن بود. «پنج ستاره» ویژه تحویل سال شبکه پنج با اجرای مصطفی امامی از شنبه، ۲۷ اسفند تا دوشنبه، ۲۹ اسفند روی آنتن شبکه تهران رفت و شبکه نسیم برنامه «کودک شو» را با اجرای پژمان بازغی برای سال تحویل روی آنتن برد.

با این حال آن‌چه به عنوان حاصل این برنامه‌ها ماند چندین ویدئوی وایرال‌شده در فضای مجازی بود که در تحسین این برنامه‌ها هم نبودند. از جمله این ویدئوها، ویدئوی مربوط به عصبانیت امیر خادم، نویسنده کتاب «سدنصرالدین» از حامد سلطانی بود. حامد سلطانی که اجرای برنامه ویژه سال تحویل شبکه سه را بر عهده داشت در بخشی از این برنامه با ارائه اطلاعاتی نادرست در مورد یکی از مهمانانش؛ امیر خیام، موجب عصبانیت او روی آنتن زنده شد. سلطانی در معرفی خیام، نویسنده کتاب «سدنصرالدین» گفت: «امیرخان خیام را داریم که از رفیق‌های آقامرشد چلویی هستند و همه می‌دانند که مرشد چلویی چه‌قدر از جنس کسب‌وکار از نوع باانصافش بوده است.» امیر خیام در پاسخ به این شیوه معرفی گفت: «فکر می‌کنم اشتباه به شما گفته‌اند. من سنم اصلا به مرشد نمی‌خورد. مرا دعوت کردید تا در مورد کتاب «سدنصرالدین» صحبت کنم. شما نمی‌دانید مرا برای چه دعوت کرده‌اید! می‌گویید من از دوستان صمیمی مرشد چلویی‌ام، من اصلا سنم به مرشد نمی‌خورد.»

از جمله دیگر اتفاقات این ویژه‌برنامه‌های تحویل سال توسط یوسف سلامی، خبرنگار صداوسیما رقم خورد. یوسف سلامی، خبرنگار صداوسیما، در ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه دو با اشاره به گزارش جنجالی پیشینش از خرید سه زن از فروشگاه با پول یارانه، گفت: «سه خانم را بردم فروشگاه که با یارانه‌شان خرید کنند، الان اگر باز آن سه خانم را به فروشگاه ببرم فکر نمی‌کنم دیگر با آن یک میلیون و ۲۰۰ بشود خرید کرد.» سلامی این جمله را در واکنشی به کسانی گفت که از او پرسیده بودند باز هم حاضر است با همان موضوع به تولید گزارش بپردازد یا خیر. گزارش مذکور ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ پخش شد.

آن‌چه هادی چوپان، قهرمان مسترالمپا در ویژه‌برنامه نوروزی شبکه سه گفت هم مورد توجه قرار گرفت. او در بخشی از این برنامه با بیان این که «ما مثالی از یکی از بزرگان ورزش‌مان داریم که می‌گوید هر کسی می‌تواند درس بخواهد رئیس‌جمهور شود اما هر کسی نمی‌تواند قهرمان مسترالمپا شود» ادامه داد: «چون مسترالمپا ۵۸ سال است که برگزار می‌شود و فقط ۱۷ قهرمان داشته است. کسی که قهرمان مسترالمپیا می‌شود اوج تناسب انسانیت و زیبایی عضلات را به نمایش می‌گذارد.» چوپان همچنین گفت: «من توانستم به عنوان هفدهمین نفر در ۵۸ سال گذشته که از برگزاری مسترالمپا می‌گذرد، مجسمه ساندو را به نام ایران کنم. ساندو مردی آلمانی و اولین کسی بود که تناسب اندام را به مردم معرفی کرد. این مجسمه هر سال به قهرمان می‌رسد و اکنون به نام من است.»

یوسف تیموری که در کنار خدادا عزیزی از جمله مهمانان ویژه‌برنامه نوروزی شبکه سه بود در بخشی از این برنامه به تقلید آهنگ «ملی‌پوش‌ها» از اندی پرداخت و این هم یکی دیگر از ویدئوهای وایرال شده از ویژه‌برنامه‌های سال تحویل تلویزیون در فضای مجازی بود. یوسف تیموری در بخشی از این برنامه که در آن مشغول تقلید صدا و تعریف خاطره‌ای بود به خواندن ترجیع‌بند «ماشالا، ماشالا» از آهنگ «ملی‌پوش‌ها» با صدای اندی پرداخت.

اتفاقات جنجالی در برنامه‌های تحویل سال صداوسیما

نشان دادن نوازندگانی در حال نواختن بدون آن که برخلاف گذشته تلاشی برای پنهان کردن سازشان صورت گیرد از جمله اتفاقاتی بود که در ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه یک رخ داد و موجب تعجب مخاطبان شد. تلویزیون سال‌هاست که طبق قانونی نانوشته، روی نمایش ساز خط قرمز کشیده و هر بار به ترفندی از زیر نشان دادن آن شانه خالی کرده است اما این بار در ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه یک، اتفاقی افتاد که سوژه شبکه‌های اجتماعی شد. نشان دادن نوازندگانی در حال نواختن بدون آن که برخلاف گذشته تلاشی برای پنهان کردن سازشان صورت گیرد از جمله اتفاقاتی بود که موجب شد به عدول صداوسیما از قانون نانوشته‌ای که پیش از این رعایتش می‌کرد، تعبیر شود.

از جمله دیگر ویدئوهای ویرال‌شده در فضای مجازی پس از پایان ویژه‌برنامه‌های تحویل سال صداوسیما، تصاویری از مهمان خارجی یکی از برنامه‌ها بود که کراوات داشت. شبکه چهار در «پیشواز»، ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه، میزبان هفت شخصیت فرهنگی از سرزمین‌های بهره‌مند از آیین نوروز شد که از «دوشنبه»، «بخارا»، «سمرقند»، «هرات»، «لاهور»، «بمبئی»، «قونیه» و «نجف اشرف» آمده بودند.

این بخشی از ویدئوهایی بود که از ویژه برنامه‌های تحویل سال در فضای مجازی وایرال شد. هرچند در این میان رسانه‌ای چون تسنیم معتقد است نقشه‌های گروه‌هایی که به دنبال ضربه زدن به مرجعیت رسانه‌ ملی‌اند نقشِ برآب شد. چون تلویزیون در لحظه تحویل سال هم برنامه داشت و هم برگِ برنده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج