جاباما
۱۲۹۷۲۹۰
۲۶۹۷
۲۶۹۷
پ

برای سفر به مناطق روستایی این نکات را رعایت کنید

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، پنج توصیه اخلاقی را برای سفر به مناطق روستایی و محیط‌های طبیعی طرح و بر رعایت آنها از سوی مسافران تأکید کرد.

فارس نوشت: دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، پنج توصیه اخلاقی را برای سفر به مناطق روستایی و محیط‌های طبیعی طرح و بر رعایت آنها از سوی مسافران تأکید کرد.

مصطفی فاطمی با اشاره به کدهای اخلاقی سفر پنج توصیه را برای سفر به مناطق روستایی و ‌محیط‌های طبیعی مطرح کرد.

وی در ابتدا حفاظت از طبیعت و محیط زیست را امری مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: مسافران از آلوده کردن محیط، آب و هرگونه کار آسیب‌زننده به محیط زیست، دست زدن به حیوانات و آسیب به درختان، ریختن زباله و روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت برپا کردن آتش نیز از خاموش شدن آن در زمان ترک محل اطمینان حاصل کنند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اینکه گردشگری به معنای ایجاد تفاهم، صلح و دوستی است، بر اهمیت انتفاع جامعه محلی تأکید کرد و افزود: احترام به فرهنگ، هنجارها و عقاید جامعه محلی همچنین استفاده از خدمات بومی، صنایع‌دستی، سوغات و بهره‌مندی از اطلاعات راهنمایان محلی مدنظر مسافران قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به اهمیت حفظ ایمنی و بهداشت، ادامه داد: سفر نباید عامل بروز حوادث تلخ برای خودمان و دیگران شود. همچنین انتخاب محل کمپ حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر حفاظت از میراث‌فرهنگی، ادامه داد: گردشگری عاملی برای احترام و حفظ میراث‌فرهنگی است که اهتمام برای احترام و حفظ جاذبه‌ها و میراث فرهنگی برای انتقال به نسل‌های آینده باید به‌عنوان گردشگرانی اخلاق‌گرا مدنظر قرار گیرد.

توجه و احترام به اقلیت‌ها و افرادی با نیازمندی‌های ویژه آخرین توصیه مطرح شده از دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بود.

وی همچنین دخیل کردن فرزندان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سفر و دادن اطلاعات مربوط به مقصد را در ارتقای رشد شناختی کودکان در رابطه با فرهنگ، آیین، اقلیم، گونه‌های جانوری، جغرافیا و تاریخ مفید عنوان کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج