۱۲۹۸۱۸۰
۲۳۲۵
۲۳۲۵
پ

واکنش آمریکا به تعمیق روابط روسیه و ایران

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از تعمیق روابط تهران - مسکو در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، از تعمیق روابط این دو کشور باز هم ابراز نگرانی کرد.

ایرنا:  معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از تعمیق روابط تهران - مسکو در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، از تعمیق روابط این دو کشور باز هم ابراز نگرانی کرد.

 ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی درباره ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره همکاریهای متقابل روسیه و ایران ادعا کرد: تعمیق روابط روسیه با بازیگرانی بدخواه مانند ایران، همچنان نگرانی عمیق است.

واکنش آمریکا به تعمیق روابط روسیه و ایران

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که سایر کشورها مانند همسایگان روسیه و ایران،باید نگران این روابط باشند.

پاتل در تداوم ادعاها و اتهامات ضد ایرانی واشنگتن ادامه داد: ما شاهد ویرانی‌های ناشی از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین بوده‌ایم، جایی که روسیه انرژی و ثبات منطقه را هدف قرار داده است و البته این اقدام یکی از مواردی است که ما به آن توجه داریم.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه به وقت محلی مدعی شد که تهران پس از ارائه پهپاد به روسیه جهت استفاده در اوکراین، قابلیت های پیشرفته نظارت سایبری دریافت می کند.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرد که تهران به دنبال همکاری عمیق تر در زمینه جنگ سایبری است و در این راستا روسیه به ایران کمک می کند قابلیت های پیشرفته نظارت دیجیتالی را به دست آورد. این امر جنبه دیگری به اتحاد نظامی رو به رشد میان ایران و روسیه که آمریکا آن را تهدید می بیند، اضافه می کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: روسیه و ایران هر دو دارای قابلیت‌های سایبری پیچیده‌ای هستند و مدت‌هاست با یکدیگر همکاری کرده‌اند و دو کشور دو سال پیش توافقنامه همکاری سایبری را امضا کردند که به گفته تحلیلگران، بیشتر بر شبکه‌های دفاع سایبری متمرکز بود.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع بدون ذکر نام آنان مدعی شد که روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، قابلیت‌های ارتباطی-نظارتی و همچنین دستگاه‌های شنود، دستگاه‌های عکاسی پیشرفته و دروغ‌ سنج را در اختیار ایران قرار داده و ایران مدت‌هاست تلاش می کند تسلیحات سایبری خود را به برنامه‌ای پیچیده‌تر تبدیل کند و اکنون به عنوان یک قدرت درجه دوم جنگ دیجیتال پس از آمریکا، روسیه، چین و انگلیس درنظر گرفته می شود.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای واشنگتن درباره قدرت بازدارندگی دفاعی ایران مدعی شد: پهپادهای ایرانی منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند.

وزارت خزانه داری دولت بایدن در نخستین روز از سال جدید شمسی و پس از ژست های تبریک نوروزی در کنار سفره هفت سین ایرانی،در راستای سیاست های دوگانه خود و تداوم راهبرد شکست خورده فشار حداکثری، ۴ نهاد و ۳ فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج