۱۲۹۹۵۳۷
۲۷۲۶
۲۷۲۶
پ

می خواستم سکه های کارمند بانک را به زور بگیرم

چهارشنبه، نهم فروردین امسال مردی وارد بانکی در منطقه توانیر تهران شد. او به سمت یکی از کارمندان بانک رفت و ناگهان اسلحه‌ای از زیر لباسش بیرون آورد و با تهدید چندین دسته اسکناس سرقت کرد و متواری شد.

همشهری نوشت: چهارشنبه، نهم فروردین امسال مردی وارد بانکی در منطقه توانیر تهران شد. او به سمت یکی از کارمندان بانک رفت و ناگهان اسلحه‌ای از زیر لباسش بیرون آورد و با تهدید چندین دسته اسکناس سرقت کرد و متواری شد.

پس از فرار دزد مسلح، تیمی از مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در محل سرقت حاضر شدند. دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که سارق در حالی که کیفی در دست و کلاهی به سر داشته وارد بانک شده و نقشه سرقت را عملی کرده است. مأموران در ادامه به تحقیق از کارکنان بانک پرداختند و ابعاد بیشتری از این ماجرا آشکارشد. یکی از کارمندان بانک گفت: چند روز پیش تصمیم گرفتم ۲سکه طلای بهار آزادی را بفروشم و چون صرافی‌ها بسته بود، آگهی فروش سکه‌ها را در یکی از سایت‌ها منتشر کردم.

وی ادامه داد: شخصی با من تماس گرفت و برای خرید سکه‌ها قرار گذاشت. من هم آدرس محل کارم را دادم و حدود ساعت۱۲ بود که مردی حدودا ۴۵ساله وارد بانک شد. به محض دیدن او، از فروش سکه‌هایم منصرف شدم چون چهره‌اش نشان می‌داد که خلافکار است اما همان لحظه او اسلحه کمری را از زیر لباسش خارج و مرا تهدید به قتل کرد. سپس به تهدید کارکنان دیگر پرداخت و همزمان چند گلوله در بانک به سمت شیشه‌ها شلیک کرد و طی آن از گیشه اسکناس‌ها را سرقت کرده و متواری شد.

سرنخ اصلی برای شناسایی سارق مسلح بانک، تصویر ثبت شده او در دوربین‌های مداربسته بود که در ادامه معلوم شد که وی مجرمی سابقه‌دار است. به دستور سرپرست دادسرای ویژه سرقت، مأموران راهی محل سکونت وی شدند اما او پس از سرقت، مخفیگاه خود را ترک کرده و فراری شده بود. مأموران در بازرسی از محل زندگی وی، کلاهی که در سرقت از آن استفاده شده بود را کشف کردند.

در ادامه مشخص شد که متهم قصد دارد از طریق مرزهای زمینی در آذربایجان غربی از کشور خارج شود. با این اطلاعات مأموران راهی نقطه صفر مرزی کشور شدند و متهم را روز پنجشنبه دهم فروردین ماه در فاصله چند متری خروج از مرز دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی تهران به سرقت مسلحانه بانک اعتراف کرده و گفت:درحال جست‌وجو در فضای مجازی بودم که چشمم به آگهی فروش سکه‌های طلا افتاد. تصمیم به زورگیری سکه‌ها گرفتم و برای اجرای این سناریو،اسلحه‌ای تهیه کردم اما وقتی متوجه شدم که طعمه‌ام کارمند بانک است،پس از ورود به آنجا تصمیم گرفتم نقشه‌ام را تغییر دهم و به جای سرقت سکه‌ها، از بانک سرقت کنم. هرچند پولی که از این سرقت گیرم آمد، حدود ۵میلیون تومان بود درحالی‌که پول سکه‌ها قطعا بیشتر از این مبلغ می‌شد.

وی ادامه داد: پس از ارتکاب سرقت به خانه‌ام برگشتم اما یک دفعه یادم افتاد که بانک دوربین دارد و چون سابقه دارم خیلی زود شناسایی می‌شوم. به همین دلیل بود که تصمیم به فرار از کشور گرفتم. خودم را به نقطه صفر مرزی رساندم و درحالی‌که دهها متر با خروج از کشور فاصله‌ای نمانده بود مأموران خودشان را به من رسانده و دستگیرم کردند.

به‌گفته سرهنگ سعداله گزافی، جانشین پلیس آگاهی تهران، متهم در اختیار مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرائم احتمالی از سوی این مجرم سابقه‌دار ادامه دارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج