adexo3
۱۲۹۹۷۰۵
۲۰۲۵۷
۲۰۲۵۷
پ

جزئیات تازه از طرح مقابله با خانم‌های بدون حجاب

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت ملی و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی خبر داد.

فرارو: دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت ملی و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی خبر داد.

جزئیات تازه از طرح مقابله با خانم‌های بدون حجاب

حسین جلالی که با رادیو مصاحبه می کرد، خاطرنشان کرد:

* (با بیان اینکه عفاف و حجاب با سایر رفتارها که پیامدهای شخصی دارد متفاوت است): اگر کسی مقید به نماز و روزه نباشد پیامد شخصی دارد اما موضوع حیای اجتماعی (زیست عفیفانه) علاوه بر پیامدهای شخصی، پیامدهای اجتماعی نیز دارد.

* اگر قانون عفاف و حجاب محترم شمرده نشود و به اجرا نرسد باید شاهد پیامدهایی چون فروپاشی بنیان خانواده و افزایش سن ازدواج باشیم.

* این طرح که به زودی اجرایی می‌شود درباره هفت گروه تدوین شده و این هفت گروه باید سعی کنند که با رعایت احترام قانون و عدم قانون شکنی برای خودشان و مسئولان دردسر ایجاد نکنند.

* این هفت گروه شامل داخل وسایل نقلیه اعم از خودرو و قطار و هواپیما و مترو، اماکن، مراکز و موسسات آموزشی، کف خیابان‌ها، تفرج گاه‌ها و پارک‌ها، فضای مجازی شامل سلبریتی‌ها و ورزشکاران و هنرمندان، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

* افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نکنند در مرحله اول یک پیامک هشدار و تذکر دریافت می‌کنند، برای کسانی ملزم به رعایت قانون نباشند و از قانون سرپیچی کنند و عناد به خرج دهند یک سری جریمه‌ها در نظر گرفته شده و در مرحله سوم نیز اگر فردی اصرار به قانون شکنی داشته باشد جریمه‌ها شدید تر خواهد شد و اگر کسی هنجارشکنی را ادامه دهد طبیعی است که جریمه‌ها هم سنگین تر شده و از خیلی خدمات اجتماعی محروم خواهد شد.

* این طرح یک بعد سلبی و یک بعد ایجابی دارد کمااینکه افراد زیادی برای اجرای این طرح در حوزه‌های آموزش و انیمیشن و فیلم و دیگر موضوعات ایجابی، مسئول شدند.

* (با بیان اینکه این طرح، به شکل هوشمند اجرایی خواهد شد): اجرای این طرح در بعد سلبی هیچ گونه مواجهه فیزیکی و مقابله شخصی و تذکر زبانی ندارد بنابراین یک برنامه تخصصی و هوشمندسازی است که فقط فرد در جریان تخلف خود قرار می‌گیرد و حرمت فرد حفظ می‌شود مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج