۱۳۰۰۰۰۹
۲۶۷۷
۲۶۷۷
پ

این مواد غذایی را هرگز داخل فر نگذارید

طبخ در فر یکی از رایج‌ترین روش‌های طبخ و گرم‌کردن مواد غذایی است. این روش نسبت به سرخ‌کردن در روغن ارجحیت دارد اما باید دانست که در مورد بعضی از خوراکی‌ها توصیه نمی‌شود زیرا تغییراتی در ساختار و طعم آن ایجاد می‌کند.

بهداشت نیوز نوشت: طبخ در فر یکی از رایج‌ترین روش‌های طبخ و گرم‌کردن مواد غذایی است. این روش نسبت به سرخ‌کردن در روغن ارجحیت دارد اما باید دانست که در مورد بعضی از خوراکی‌ها توصیه نمی‌شود زیرا تغییراتی در ساختار و طعم آن ایجاد می‌کند.

این مواد غذایی را هرگز داخل فر نگذارید

در ادامه این مطلب به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که توصیه می شود در فر گذاشته نشوند. این مواد غذایی عبارتند از:

فلفل دلمه‌ای
حرارت بالاتر از ۷۰ درجه سانتی‌گراد باعث می‌شود بخش زیادی از ریزمغذی‌های موجود در فلفل دلمه‌ای از جمله ویتامین‌ها از بین برود. بهتر است غذاهای حاوی فلفل دلمه‌ای به روش‌هایی با حرارت پایین طبخ شود.

شلغم
شلغم خوراکی سرشار از نیترات است که توصیه می‌شود در فر طبخ نشود. در واقع، زمانی که شلغم تحت‌تاثیر حرارت بسیار بالا در فر قرار می‌گیرد دچار تغییراتی در بافت می‌شود و ترکیبات آن مضر خواهد بود. آب‌پز یا بخارپز کردن بهترین روش‌های طبخ شلغم هستند که در مورد بعضی از دستورهای پخت می‌توان شلغم را با حرارت ملایم در تابه نیز آماده کرد.

گردو
حرارت بالاتر از ۹۰ درجه سانتی‌گراد باعث می‌شود ویتامینB۲ موجود در گردو از بین برود. البته دستورهای تهیه شیرینی و غذایی که به این روش طبخ می‌شوند، مشکلی برای سلامت بدن ندارند اما فاقد این ریزمغذی مهم موجود در گردو هستند.

خوراکی‌های منجمد
گرچه شاید عجیب به‌نظر برسد اما نباید مواد غذایی منجمد را در فر گذاشت. علت این است که عدم‌تناسب دمایی باعث می‌شود بخشی از ماده‌غذایی خام باقی بماند. علاوه بر این، اختلاف دمایی ناگهانی بین ماده‌غذایی و دمای فر زمینه‌ تکثیر باکتری‌ها را تسهیل می‌کند. برای جلوگیری از احتمال مسمومیت غذایی لازم است ابتدا ماده‌ غذایی انجمادزدایی شده و سپس در فر طبخ یا گرم شود.

قهوه
قهوه حاوی مولکولی به‌نام آکریلامید است که در مجاورت با دمای خیلی زیاد، سرطان‌زا می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از قهوه در دستورهای مختلف غذایی توصیه می‌شود حرارت کمتر از ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج