۱۳۰۰۱۶۴
۱۸۵۵
۱۸۵۵
پ

در جمهوری اسلامی اصلا نظام سرکوب نداریم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما باید قدر نظام‌مان را بدانیم، نظامی که همه در آن زندگی می‌کنیم، دارای امنیت است. طرح فتنه ۱۴۰۱ و اغتشاش را با تدبیر و شهید دادن و نکشتن دار و دسته آن به پایان رساندیم.

ایلنا: اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه ما اصلا در نظام جمهوری اسلامی، نظام سرکوب نداریم. نظام روشنگری داریم می‌گوید: لذا شما می‌بینید در نهایت آزادی شما هرچه می‌خواهید می‌پرسید و من هرچه می‌خواهم جواب می‌دهم.

وی معتقد است: ما باید قدر نظام‌مان را بدانیم، نظامی که همه در آن زندگی می‌کنیم، دارای امنیت است. طرح فتنه ۱۴۰۱ و اغتشاش را با تدبیر و شهید دادن و نکشتن دار و دسته آن به پایان رساندیم.

متن گفت‌وگو با بادامچیان را در زیر می‌خوانید:

طرفدار گفت‌وگو در مورد همه چیز‌ها هستیم. اما متاسفانه راه نمی‌دهند

شما چقدر در شرایط موجود گفت‌وگوی ملی را ضروری می‌بینید؟

- گفت‌وگوی ملی یعنی گفت‌وگو با ملت. درست است؟

منظور من در ابتدا گفت‌وگوی جریان‌های سیاسی با یکدیگر است.

اینکه بخش دوم است. اول، اسمش را گفت‌وگوی ملی نگذارید. ملت راهش را مشخص کرده و اکثریت هم مشخص است راهش چیست. شما نگاه کنید سرود سلام فرمانده از فرامرز‌های ما گذشت و رفت. از این دخترانی که با آقا رفته بودند نماز می‌خواندند، لذت نبردید؟ اولا گفت‌وگوی ملی یعنی گفت‌وگوی ملت؛ ملت با حاکمیت یکی است. اما در گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی، ما که مشکلی نداریم. خودم باعث و بانی این جریان هستم. آقای عسگراولادی هم این موضوع را نوشت. ما طرفدار گفت‌وگو در مورد همه چیز‌ها هستیم. اما متاسفانه راه نمی‌دهند. توجه می‌کنید؟

به عنوان مثال من وقتی واقعا برای آقای رحمانیان نامه نوشتم، نمی‌دانستم که دار و دسته اصلاح‌طلب می‌گذارند نامه بنویسد یا نه؟ که الحمدلله نوشت و حرف هم زدیم. اولین نامه را با این عنوان شروع کردم که خوشحالم که نوشتید کسی در بدصیرتی دشمنان و منافقین شکی ندارد. دوم نوشتم من می‌خواهم مستقل باشم، ما وابسته به اصلاح‌طلب‌ها نیستیم. ما مشی اصلاح‌گری غیر از آن داریم. اتفاقا ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم، ما می‌خواهیم با هم باشیم. اما اینکه اصلاح‌طلب‌ها بیایند و بخواهند خودشان را طرفدار مطلق ملت بدانند و حرف‌های تهمت‌آمیز بزنند، من مخالفم. شما می‌خواهید ما را حذف کنید، شما در اقلیت هستید، حرف ملت را نمی‌زنید، بنابراین گفتمان ملی را انجام دهید. در گفتمان ملی، شما نماینده یک جریان سیاسی هستید، نماینده ملت نیستید. ما هم نماینده ملت نیستیم و ما هم جریان سیاسی هستیم.

بازرگان فردی بود که اگر امام نبود نخست‌وزیر شاه می‌شد

من می‌خواهیم به این نکته اشاره کنم که در گفت‌وگوی بین حاکمیت و ملت، بخشی از این مردم مخالف روند فعلی حکومت‌داری هستند. این گفت‌وگو را به چه شکلی می‌توان انجام داد؟

قانون اساسی ۹۸ درصد رأی آورد. امام فرمود شما آزادید می‌توانید رأی بدهید تا شاه برگردد و نظام پادشاهی باشد. آقای مهندس بازرگان نخست‌وزیر امام بود، در روز ۱۳ فروردین که فیلم آن نیز موجود است، خبرنگار از او پرسید شما به چه رأی می‌دهید گفت جمهوری دموکراتیک اسلامی. در حالی که امام فرمود جمهوری دموکراتیک اهانت به اسلام است. چون جمهوری یک نوع اسلام بوده و آزادی جزوی از آن است، شما برای چه داری دموکراتیک را اضافه می‌کنید؟ آقای بازرگان نخست‌وزیر امامی بود که اگر امام نبود نخست‌وزیر شاه می‌شد، با آزادی آمد رأی خود را داد. در یک نظام همیشه مخالف و موافق وجود دارد. یعنی شما الان از ۸۴ میلیون نفر جمعیت ایران فکر می‌کنید هر ۸۴ میلیون اسلام، انقلاب و ولایت را قبول دارد؟ نه یک درصد کمی هم قبول ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج