۱۳۰۰۶
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ ریچارد کلایدرمن به انتقادها در ایران

هنرمندی که رابطه با اسرائیل را تکذیب کرد

ریچارد کلایدرمن به انتقادها در ایران پاسخ داد. پیانیست نامدار فرانسوی در نامه های از طریق نماینده قانونی اش در ایران، در مورد انتقادهای مطرح شده از او به اتهام «نواختن آهنگی برای اسرائیلی ها» پاسخ داده است...

ریچارد کلایدرمن به انتقادها در ایران پاسخ داد. پیانیست نامدار فرانسوی در نامه های از طریق نماینده قانونی اش در ایران، در مورد انتقادهای مطرح شده از او به اتهام «نواختن آهنگی برای اسرائیلی ها» پاسخ داده است... این برای اولین بار است که یک موسیقیدان مطرح خارجی به اتهام مطرح شده علیه خود در داخل ایران، پاسخ می دهد. این اتهام درست زمانی منتشر شد که نشست خبری نماینده کلایدرمن در هتل «اسپیناس» تهران به دلیل عدم هماهنگی این هتل با اداره اماکن بر سر برپایی یک نشست لغو شد.

هنرمندی که رابطه با اسرائیل را تکذیب کرد

در آن نشست قرار بود جزئیات کنسرت کلایدرمن در روزها یمیانی آبان در تهران برای رسانه ها بازگو شود. کلایدرمن در متن این نامه با اشاره به به انتشار مطالبی در دو سایت خارجی که ادعا شده او در حمایت از اسرائیل آلبومی منتشر کرده نوشته است: «در آدرس اینترنتی http://www.israel-music.com به آلبومی از من درمورد اسرائیل اشاره شده است. باید بگویم من هیچ گاه نام این آلبوم را نشنیده ام ولیکن باید به اطلاع شما برسانم که در حال حاضر در سراسر دنیا صدها سی دی قلابی و غیرقانونی از ریچارد کلایدرمن وجود دارد و دنیای مجازی (وب) به قدری بزرگ است که من نمی توانم از تمامی این آلبوم های قلابی مطلع شده یا مانع از انتشار انها شوم».

او در بخش دیگر این تکذیبیه، درمورد درج مطلبی درمورد برپایی کنسرت در سرزمین های اشغالی، ضمن تکذیب هرگونه رابطه یا همسویی فکری با اسرائیلی ها آورده است: «در نشانی اینترنتی http://www.ebay.com به این موضوع اشاره شده که من در سال ۱۹۸۱ کنسرتی در سرزمین های اشغالی داشته که کاملا حقیقت دارد. همچنین این موضوع که آلبومی تحت عنوان: «Coup de Coeur» (به معنای تپش قلب) در فرانسه - و احتمالا در اسرائیل در آن زمان - منتشر شده است، حقیقت دارد؛ اما درهر صورت البوم مذکور رابطه خاصی با اسرائیل ندارد. سایت مذکور نهایتا باعث شده است مردم فکر کنند آلبوم مذکور در اسرائیل و به افتخار اسرائیل ضبط شده ولیکن این موضوع کاملا اشتباه است. این تبلیغات چیزی جز نشر اکاذیب نیست».

در بخش دیگر این نامه، اظهارات اولیور توسانت، ریاست شرکت «دلفین پروداکشنز» و مدیر برنامه های ریچارد کلایدرمن را می خوانیم: «باتوجه به شایعات نادرست و اطلاعات غلطی که چندی است در رسانه های ایرانی درخصوص آقای ریچارد کلایدرمن مبنی بر اینکه او دشمن کشور و ملت ایران است، رایج شده و نظر به اینکه این شایعات و اطلاعات نادرست با هدف خدشه دارکردن شخصیت آقای کلایدرمن و جلوگیری از سفر او به تهران جهت اجرای چند کنسرت است لازم می داند به استحضار برساند: اینجانب در ۳۵ سال گذشته مدیر برنامه های آقای ریچارد کلایدرمن بوده ام. او طی این مدت در پنج قاره جهان و قریب به صد کشور برنامه اجرا کرده است. هر یک از کنسرت های او لحظاتی سرشار از آرامش، عشق، ملایمت، زیبایی، شادی و خوشبختی برای همگان به همراه داشته است. یکی از آرزوهای آقای کلایدرمن اجرای چند کنسرت در ایران برای اولین بار است. او علاقه مند است از نزدیک با ملت و کشوری که دارای تاریخ و فرهنگ کهن چندهزارساله است، آشنا شود. در هفته های اخیر، صدها ایمیل با مضمون یکسانی از ایران روی وب سایت ریچارد کلایدرمن فرستاده شده است.

پیام های دریافتی حاکی از شور و اشتیاق مردم در خصوص برگزاری این کنسرت ها بوده و تمامی نویسندگان این پیام ها بی صبرانه منتظر دیدن و شنیدن «the prince of romance» (شاهزاده عشق) برای اولین بار در تهران هستند. تقاضا دارم به مطالبی که با هدف تخریب شخصیت ریچارد کلایدرمن مطرح شده است، توجهی نداشته و مطمئن باشید او، نوازندگان و عواملی فنی همراهش و اینجانب فقط مایل به تقسیم لحظاتی سرشار از آرامش و محبت و عشق با مردم تهران هستیم. مجددا به شما اطمینان می دهم ریچارد کلایدرمن هیچ گاه دو آلبوم موردنظر را برای اسرائیل منتشر نکرده است».

در عین حال، نماینده این نوازنده در ایران اعلام کرد مصرانه در پی رفع سوءتفاهم ها برای برپایی کنسرت این نوازنده بنام در آینده نزدیک است. مصطفی کبیری ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن شبهات، مخاطبان و علاقه مندان موسیقی به زودی شاهد روی صحنه رفتن کلایدرمن در تهران باشند.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هنرمندی که رابطه با اسرائیل را تکذیب کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      امیدوارم مسئولین بگذارند..

    • فرهاد

      زمانی بزرگانی مانند کارایان و کارل ارف و اشتوکهاوزن و آرام خاچاتوریان و بسیاری دیگر در تهران و شهر های دیگر ایران کارهای خود را اجرا می کردند.
      حالا بعد از گذشت این همه سال باید برای کلایدرمن!!! سر و دست بشکنیم. این هم حکایتی است...

      پاسخ ها

      • فرهاد

        دوست عزیزی که رای منفی دادید.حد اقل یکی از افرادی رو که نام بردم میشناسید؟میدونید در مورد چه دوران و چه اتفاقاتی صحبت کردم؟یا همینجور فقط کلایدرمن رو دوست دارید؟

    • masih

      پیانوی ریچاردکلایدرمن بی نظیر است بسیار قشنگ است

    • pooya

      از هنرمند جماعت که نباید انتظار داشت که مواضع سیاسی بگیرد. در سرزمینهای اشغالی هم برای او کف می زنند همچنین در همه جهان، او که نمی تواند برای موضع سیاسی اش مخاطبانش را از دست بدهد. اساس هنر این ها این است که با همه دوست باشند حتی با اشغالگران قدس. حالا هم می آیند پیش ما و می گویند که ما این چنان و آن چنانیم و می روند به آنها هم می گویند که ما با شما این چنین و آن چنانیم. این رسم به اصطلاح هنرمندان جهانی است. آیا انتظار دارید مثلا یانی بیاید بگوید اسرائیل بد است. اگر این را بگوید که دیگر نه از یانی نشانی می ماند و از یانی نشان!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج