جاباما
۱۳۰۰۷۱۷
۱۳۲۹
۱۳۲۹
پ

دمای بازی را حس کنید!

طبق توضیحات ارائه شده، این کنترلر از ماده خاصی ساخته خواهد شد که می‌تواند دما را براساس بازی تغییر دهد.

دیجیاتو نوشت: طبق توضیحات ارائه شده، این کنترلر از ماده خاصی ساخته خواهد شد که می‌تواند دما را براساس بازی تغییر دهد.

سونی پتنت جدیدی را ثبت کرده که در آن به نوع جدیدی از کنترلر اشاره شده است. در سند مربوط به این پتنت، یک کنترلر شبیه به Dualshock نشان داده شده که در اطراف محل قرارگیری دست‌های آن از نوعی ماده خاص استفاده شده است. وجود این ماده باعث می‌شود تا کنترلر سونی قابلیت تغییر شکل و تغییر دما در طول بازی را به بازیکنان ارائه کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، سونی پتنت جدیدی را ارائه کرده که بر بهبود قابلیت‌های لمسی کنترلرهای خود تمرکز دارد. این پتنت دستگاهی را نشان می‌دهد که بخشی از آن با ماده‌ای نرم‌تر از پلاستیک سخت ساخته شده است.

قابلیت‌های کنترلر سونی

دمای بازی را حس کنید!

در توضیحات پتنت گفته شده که این ماده مانند «ژل ماکروملکول مبتنی بر سیلیکون» یا سایر مواد الاستیک، ارتجاعی و قابل تغییر شکل است. علاوه بر این، می‌تواند از طریق یک مدار متصل که اطلاعات را پردازش می‌کند، سیگنال‌های الکتریکی را برای تغییر دما دریافت کند. سونی توضیح می‌دهد که با این اختراع جدید خود قصد دارد کنترلری را به بازیکنان ارائه کند که تجربیات لمسی غنی‌تری را به همراه خواهد داشت.

به عنوان مثال، شرایطی را در نظر بگیرید که در آن در حال انجام یک بازی با محیط‌های مختلفی هستید. اگر وارد یک منطقه به‌خصوص سرد شوید، اطلاعاتی برای کنترلر ارسال خواهد شد که می‌تواند دستان شما را خنک کند. همچنین اگر وارد محیط‌های گرم مانند آتشفشان شوید، دمای کنترلر براساس آن گرم خواهد شد تا سطح جدیدی از غوطه‌وری در بازی‌ها را داشته باشید.

دمای بازی را حس کنید!

البته پیش از اینکه برای کنترل جدید سونی هیجان زده شوید، باید به این نکته مهم اشاره کرد که تمام اطلاعات این گزارش براساس یک پتنت به دست آمده است، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوان براساس آن گفت غول ژاپنی در حال ساخت این دستگاه است. سونی پتنت‌های زیادی را برای دستگاه‌های مختلفی ثبت کرده که هیچ‌وقت عرضه نشده‌اند. به عنوان مثال، در سال 2020 این شرکتی پتنتی را برای یک کنترلر با قابلیت جمع‌آوری داده‌هایی مانند میزان عرض و ضربان قلب ثبت کرده بود تا تجربه بازیکنان را تغییر دهد، اما این دستگاه تاکنون به مرحله تولید و معرفی نرسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج