۱۳۰۱۷۹۸
۴۷۹۶
۴۷۹۶
پ

اهالی این روستا با لحنی طنزآمیز به استقبال مردگان می‌روند

شاید عجیب به نظر برسد، ولی تعدادی از گورستان‌ها به‌دلیل ویژگی‌های خاص در فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران قرار دارند. گورستانی که در این مطلب با آن آشنا می‌شوید، شادترین و عجیب‌ترین قبرستان جهان است.

برنا: شاید عجیب به نظر برسد، ولی تعدادی از گورستان‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص در فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران قرار دارند. امروز شما را با شادترین گورستان در جهان آشنا می‌کنیم. این گورستان عجیب در روستایی از رومانی ساخته شده است.

اهالی روستای ساپانتا در رومانی با لحنی طنزآمیز به استقبال مردگان می‌روند. این موضوع از نقاشی‌های رنگارنگ در قبرستان محلی‌شان و نیز نوشته‌ها و اشعار طنزی که روی سنگ قبر مردگان وجود دارد، مشخص است.

محیط شاد و رنگی گورستان

برخلاف سایر گورستان‌ها سنگ قبرهای ساپانتا خاکستری نیستند، بلکه هرکدام با طرحی شاد و جذاب تزیین شده‌اند و محیط گورستان را بسیار شاد و جذاب کرده‌اند. همچنین منبت‌کاری روی سنگ قبرها واقعا جذاب است. هر یک از این علامت‌های عمودی از جنس چوب ساخته شده‌اند و رویه آن‌ها برای محافظت از باران با روکش فلزی نازکی پوشانده شده است.

نکته قابل‌توجه اینکه رنگ زمینه کلیه علامت‌ها آبی است و طرح‌های روی آن نیز شکل‌های متنوعی از گل‌هاست. تزیین‌های علامت‌ها به رنگ‌های شاد باعث ایجاد ترکیبی شاد و زیبا در محیط گورستان شده است.

البته علاوه بر این تزیین‌های زیبا روی علامت‌های صلیبی، نقاشی‌های زیبایی مرتبط با شغل متوفی نیز روی علامت نقش بسته است. ولی نکته جالب‌تر مربوط به شعرهایی است که بازماندگان در پایین عکس در مورد متوفی نوشته‌اند. این شعرها جنبه طنز دارند.

بنابراین، اگر فردی در روستای ساپانتا فوت کند سهم او یک سنگ قبر آبی و رنگارنگ در قبرستان مری است که روی آن نامش نوشته شده است. روی آن نقاشی‌ با شعری طنزگونه که شغلش یا نحوه مرگش را نشان دهد، کشیده می‌شود.

ساپانتا در نزدیکی مرز رومانی با اوکراین و ۵۸۰ کیلومتری بخارست قرار دارد. در جوار ساپانتا هشت کلیسای چوبی نیز قرار دارند که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

اهالی این روستا با لحنی طنزآمیز به استقبال مردگان می‌روند

اهالی این روستا با لحنی طنزآمیز به استقبال مردگان می‌روند

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج