۱۳۰۱۹۱۰
۲۵۴۹
۲۵۴۹
پ

چرا عابربانک‌ها پول نقد ندارند؟

طی هفته های گذشته و به ویژه روزهای پایانی سال قبل مردم مشکلاتی را هنگام برداشت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز داشتند چرا که اکثر این دستگاه ها یا وجه نقد نداشتند یا تنها ایران چک داشتند و همین موضوع سبب بروز مشکل برای متقاضیان وجه نقد در ارقام خرد شده بود.

رکنا: احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت درباره چرایی عدم وجود اسکناس در دستگاه های عابربانک به بیان توضیحاتی پرداخت و با تاکید براینکه نظام پرداختی کشور جزو پیشرفته ترین نظام های پرداختی برخط است و اکثر خدمات بانکی به صورت آنلاین انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عابربانکها پول نقد ندارند و مشکلات مردم در تهیه چک پولهای ۲۰۰ و یا ۱۰۰ هزار تومانی از عابربانک ها، گفت:  کشور ما ایران یکی از پیشرفته ترین نظام های پرداخت برخط را دارد و با سرعت خوبی انتقال وجوه و تراکنشها در کشور صورت می گیرد و همین امر عاملی شده تا نیاز به همراه داشتن و حمل کردن اسکناس و پول نقد بسیار ناچیز باشد.

خاندوزی با اعلام اینکه مردم در موارد بسیار خاص و انگشت شماری بدون داشتن اسکناس کارشان را نمی‌توانند انجام دهند، افزود: به جهت مراجعاتی که درهفته ها و روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ وجود داشت و افزایش پول نقد انجام شده بود بانک مرکزی اقدام به چاپ چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی کرد تا مردم بتوانند مبلغ بالاتری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بانکها مکلف شده اند ۱۰ درصد وجوه خود را از طریق چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت کنند البته امروز یکی از دستور جلسات شورای پول و اعتبار کشور مسئله رسیدگی به همین تقاضایی است که درحوزه پول نقد و اسکناس وجود دارد که بعد از تصمیم گیری در شورای پول و اعتبار نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج