adexo3
۱۳۰۲۱۷۸
۲۷۴۷
۲۷۴۷
پ

هشدار بارش‌های رگباری برای امروز و فردا

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بارش‌های امروز و فردا در مناطق تحت تأثیر هشدار قرمز هواشناسی از جنس رگباری همراه با ذوب شدن برف هستند.

مهر: معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بارش‌های امروز و فردا در مناطق تحت تأثیر هشدار قرمز هواشناسی از جنس رگباری همراه با ذوب شدن برف هستند.

 نژاد جهانی، معاون فنی و هماهنگی بازسازی - بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: انجام تمهیدات پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی - بازتوانی مجموعه چرخه مدیریت بحران را پوشش می‌دهند.

هشدار بارش‌های رگباری برای امروز و فردا

معاون سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پیشگیری در مقابل مخاطرات طبیعی باید در زمینه کالبدی و نرم افزاری انجام شود اما در حال حاضر که با هشدار قرمز هواشناسی مواجه شدیم مدل رفتاری بیشتر با تاکید بر آمادگی و مقابله خواهد بود.

وی اظهار کرد: اخطارها و هشدارهای لازم در تمام سطوح ابلاغ گردیده، دستورالعمل‌های لازم برای نحوه اقدام دستگاه‌ها تدوین و دستورات لازم به ادارات کل استان‌ها صادر شده است.

نژاد جهانی گفت: در مناطق تحت تأثیر باید اقدامات از جنس تعهد رفتاری باشد و مدیران در سطوح عملیاتی جدی تر وارد شوند و در میدان مسائل را دنبال کنند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص هشدار قرمز هواشناسی برای نیمه غربی و جنوب غرب کشور گفت: بارش‌های امروز و فردا در مناطق تحت تأثیر هشدار قرمز هواشناسی از جنس رگباری همراه با ذوب شدن برف هستند و به سرعت، سطح وسیعی از مسیل‌ها و حریم آنها را پوشش داده و به مزارع، باغات و محورهای مواصلاتی گسترش پیدا می‌کند و مراکز جمعیتی شهری و روستایی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید اقداماتی برای هدایت فیزیکی سیلاب انجام شود، گفت: در همین راستا کمیته اضطراری سیلاب در وزارت نیرو برگزار شد تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

نژاد جهانی اظهار کرد: دهیاران، بخشداران، شهرداران و مدیران سایر دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی تحت فرماندهی فرمانداران در آگاه سازی مردم به هر نحو ممکن و هدایت آنها به مکان‌های امن اهتمام جدی داشته باشند و پاکسازی محل سازه‌های تقاطعی بر رودخانه‌ها و دهانه‌های آنها را کنترل کنند و از ورود و اقامت تفریحی مردم در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها جلوگیری کنند و عشایر را به هر نحو ممکن از خطرات سیل آگاه کنند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اقشار مختلف مردم به هشدارهای صادر شده توجه داشته باشند و از حضور در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین سرمایه‌های خود را از کنار مناطق حادثه خیز دور نگه دارند.

وی با بیان اینکه خودروها یکی از خطرات جدی در زمان سیل هستند، گفت: مردم از پارک خودروها در کنار مسیل های استان‌های تحت تأثیر هشدارهای هواشناسی خودداری کنند؛ زیرا اگر ۳۰ سانتی متر عمق آب را داشته باشیم خودرو شناور می‌شود و خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

نژاد جهانی ضمن بیان اینکه برای مقابله با مخاطرات طبیعی مسئله حفظ جان مردم اولویت اول کشور است، گفت: امیدواریم با ترکیب تعهد رفتاری مسئولین و مردم شاهد هیچ گونه آسیبی به شهروندان نباشیم.

سازمان هواشناسی برای هفت استان ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و کردستان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۳ و ۲۴ فروردین هشدار قرمز صادر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج