۱۳۰۲۶۱۵
۳۱۲۳
۳۱۲۳
پ

برخی افراد که کشف حجاب می‌کنند، اجاره‌ای‌اند

امام جمعه فردیس گفت: بی‌حجابی در شرایط کنونی علاوه براینکه خلاف شرع و حرام شرعی است، حرام سیاسی و دهن کجی به نظام اسلامی است؛ نافرمانی مدنی وهمکاری عملی با دشمنان اسلام است که به خشکاندن تمدن اسلامی دل بسته اند. بنابراین کشف حجاب به منزله دشمنی با نظام اسلامی است.

انتخاب: امام جمعه فردیس گفت: بی‌حجابی در شرایط کنونی علاوه براینکه خلاف شرع و حرام شرعی است، حرام سیاسی و دهن کجی به نظام اسلامی است؛ نافرمانی مدنی وهمکاری عملی با دشمنان اسلام است که به خشکاندن تمدن اسلامی دل بسته اند. بنابراین کشف حجاب به منزله دشمنی با نظام اسلامی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه‌های این نمازجمعه فردیس، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از سیاست‌های اسلام و از فرایض فراموش شده اسلام برشمرد و اظهار کرد: به فرمایش حضرت امیر مومنان(ع) هر کسی امر به معروف و نهی از منکر کند از جمعیت ایمانی پشتیبانی و مسلمانان را تقویت کرده است. در روایات امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف و غایت دین و ماندگاری دین معرفی شده است.

برخی افراد که کشف حجاب می‌کنند، اجاره‌ای‌اند

وی با اشاره به احادیث و روایات مختلف، به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: همه واجبات و اعمال خیر حتی جهاد فی سبیل الله در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به مثابه آب دهان است. چرا که به وسیله امر به معروف و نهی از منکر جهاد، نماز، زکات، خمس، حج و غیره می‌ماند. دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است و فقط شامل نماز و حجاب نمی‌شود و فقط کشف حجاب و بی‌نمازی منکر نیست؛ تضییع حق مردم، مال مردم خوردن، اختلاس، عزل و نصب جناحی و غیره از منکرات است.

خطیب جمعه فردیس غصب بستر رودخانه به عنوان یک مکان عمومی را از منکرات دانست و بیان کرد: در حالیکه قرار بود در بستر رودخانه تفرجگاه برای استفاده مردم بسازند؛ شاهد ساخت و سازهایی در آنجا هستیم که برخی می‌گویند مربوط به مسؤولان است. از دادستان و استاندار و نهادهای مربوطه درخواست دارم در اسرع وقت به این امر رسیدگی و در این خصوص شفافسازی کنند که این ساخت و سازها مربوط به چه کسی است؟ از کجا مجوز آن صادر شده و آیا این مجوز به دیگران هم داده می‌شود یا خیر؟

وی با بیان اینکه غصب زمین و ساخت و ساز در حاشیه رودخانه جزو منکرات است و باید از آن جلوگیری شود؛ هشدار داد؛ اگر در این خصوص اقدام نشود، ما برای مردم اعلام می‌کنیم که این ساخت و سازها مربوط به کدام مسؤولان است؟

نماینده ولی فقیه در شهرستان فردیس در ادامه سخنانش به کشف حجاب به عنوان یکی دیگر از منکرات اشاره کرد و گفت: حجاب؛ حکم دولت، آخوندها و روحانیت نیست؛ حجاب حکم خداست و اگر کسی کشف حجاب کرد، حکم خدا را زیرپا گذاشته و خلاف شرع کرده است. اما در این شرایط کشف حجاب علاوه براینکه خلاف شرع و حرام شرعی است، حرام سیاسی و دهن کجی به نظام اسلامی است؛ نافرمانی مدنی وهمکاری عملی با دشمنان اسلام است که دل بسته اند به اینکه از درون تمدن اسلامی را بخشکانند؛ بنابراین کشف حجاب به منزله دشمنی با نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: البته برخی افراد این مسائل را نمی‌دانند. افراد برخی شُل حجاب و یا حتی کسانی که کشف حجاب می‌کنند، حتی در راهپیمایی‌ها برای دفاع از نظام اسلامی شرکت می‌کنند. این‌ها باید متوجه باشند؛ بی‌حجابی دهن کجی به نظام اسلامی و خون مطهر شهیدان است و همه ملت دهن کجی به نظام اسلامی و پاگذاشتن روی خون مطهر شهیدان را محکوم می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: بعضی از افراد که کشف حجاب می‌کنند، اجاره‌ای هستند و در کرج و فردیس و حتی قم شناسایی شده‌اند. آنها را اجاره می‌کنند تا با ظاهر و لباس‌های نامناسب در شهر بچرخند. سازمان یافته می‌آیند و پول می‌گیرند. بنابراین همه مردم برای جمع‌آوری این برنامه‌های سازمان یافته باید به میدان بیایند.

وی خاطر نشان کرد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است؛ البته باید در چارچوب قانون و شرع و با رعایت ادب و اخلاق باشد. مردم وظیفه تذکر لسانی دارند و علاوه بر آن باید از مجریان کارحمایت کنند.‌ دولت و نیروی انتظامی در این خصوص برنامه دارند. در این خصوص به حرف انسان‌های واداده توجه نکنید. امروز که نیروی انتظامی تصمیم گرفته با برنامه جدیدی ورود پیدا کند وظیفه همه حمایت، همراهی و همکاری است.

امام‌جمعه فردیس در ادامه ضمن گله از صدا و سیما، گفت، صدا و سیما برنامه‌های خوب زیاد دارد، اما آنطور که امام گفته بود دانشگاه باشد، نیست. بسیاری از بی حجابی‌ها، حیازدایی‌ها و قبح‌زدایی از صدا وسیما نشات می‌گیرد. می‌گویند بسیاری از فیلم‌ها را در ترکیه ساخته ایم اما هرطور دلشان می‌خواهد بی‌حجاب می‌سازند. چرا صدا و سیما از فیلم‌سازان جهاد تبیین برای حجاب دعوت نمی‌کند؟ وزارت ارشاد، چه می‌کنید؟ در نظارت بر فیلم‌های خانگی و بسیاری آثار هنری و سلبریتی‌ها شما قبل از نیروی انتظامی مسؤولیت دارید. وزارت صمت نسبت به تولید لباس‌ها باید نظارت کند.‌ نیروی انتظامی چقدر باید زحمت بکشد؟

وی ضمن‌تقدیر از حضور پرشور مردم فردیس در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس روز انسجام ملت اسلامی است. این‌ها باعث می شود اسرائیل که رو به قهقراست زودتر نابود شود. رژیم صهیونیستی از اول نامشروع بوجود آمد و تا کنون بر اساس تجاوز و ترور و نسل کشی ادامه پیدا کرده و لذا راهپیمایان فریاد مرگ بر اسرائیل را طنین انداز می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج