۱۳۰۲۶۶۵
۴۶۵۶
۴۶۵۶
پ

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

این روزها چیزی به اندازه قاتلان سریالی و جنایات واقعی در فرهنگ عامه امروزی مورد کندوکاو قرار نمی گیرد و به همین بهانه در ادامه این مطلب بهترین درام های کره ای در مورد قاتلان سریالی را رتبه بندی کرده ایم.

روزیاتو: این روزها چیزی به اندازه قاتلان سریالی و جنایات واقعی در فرهنگ عامه امروزی مورد کندوکاو قرار نمی گیرد و به همین بهانه در ادامه این مطلب بهترین درام های کره ای در مورد قاتلان سریالی را رتبه بندی کرده ایم. قاتلان سریالی ساختگی یا مستندهای واقعی در مورد قاتلان زنجیره ای مشهور و بدنام همواره توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند. همانطور که درام های جنایی محبوبی در مورد قاتلان سریالی وجود دارد، سریال های کره ای در حال و هوایی مشابه نیز وجود دارند. طرفداران این ژانر ممکن است به درام های کره ای جنایی جلب شده و نتوانند از تماشای بی وقفه آن ها دست بردارند.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

در حالی که اکثر بهترین درام های کره ای موجود در نتفلیکس و سرویس های استریمینگ مشابه سریال های عاشقانه هستند، اما تریلرهای کره ای نیز به همان اندازه در میان طرفداران سریال های کره ای مشهور و محبوب هستند. یک درام کره ای با قاتلی سریالی، مقداری بالا از هیجان و ترس را ایجاد می کند، چیزی که درام های کره ای معمولاً به خاطرش مشهور نیستند اما با این وجود سریال های باکیفیتی از این لحاظ به شمار می آیند. درام های کره ای مملو از روایت های پرپیچ و خم، پرونده های ترسناک و جستجو برای پیدا کردن مسئول رفتن جان بیگناهان هستند. انتظار نداشته باشید که تمام سریال های کره ای که در مورد قاتلان سریالی هستند سرراست و ساده باشند زیرا مخاطبان این ژانر به پیچ و تاب های داستانی، لحظات نفسگیر و شاید کمی رمانس و کمدی علاقه داشته باشند. بدین ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال کره ای برتر در مورد قاتلان سریالی آشنا کنیم.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

 

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

 

۱۰- Somebody (۲۰۲۲)

به عنوان یک سریال کره ای با یک قاتل سریالی، سریال Somebody از سرویس نتفلیکس یک روایت پیچیده و در هم تنیده شده را با داستانی آشنا به تصویر می کشد که همین موضوع باعث ترسناک تر بودن این سریال جنایی نسبت به سریال های مشابه می شود. Somebody داستان یک توسعه دهنده اپلیکیشن به نام کیم سوم را روایت می کند که علیرغم مشکلاتش در حوزه ارتباطات اجتماعی، روی یک اپلیکیشن ارتباط اجتماعی به همین نام کار می کند. وقتی یک مرگ هولناک رخ می دهد مشخص می شود که شاید با این اپلیکیشن در ارتباط باشد و کیم سوم در تحقیق این پرونده دخیل می شود.

به کمک دوستانش موک وون و کارآگاه کی یون، این سه به تحقیق در مورد قتل مذکور می پردازند. وقتی کیم سوم با یک طراح معماری خوش قیافه به نام سانگ یون اوه آشنا می شود، به این نتیجه می رسد که هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. سریال Somebody از آن دسته سریال های جنایی است که آرام آرام شما را درگیر می کند و به همین خاطر لازم است با صبر و تحمل به تماشای آن بنشینید هر چند پایان سریال ارزش صبوری تان را دارد.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۹- Train (۲۰۲۰)

سریال درام کره ای Train با روایتی از یک قاتل سریالی، یک عنصر فانتزی منحصربفرد دارد که مخاطبان از ترکیب آن با دنیای جنایت و قتل لذت خواهند برد. زندگی سئو دو وون به کلی تغییر می کند بعد از این که زن مورد علاقه اش به قربانی تازه یک قاتل سریالی تبدیل می شود. دو وون توانایی سفر در دنیاهای موازی را دارد. در یک دنیا او یک افسر متعهد و مصمم است که تلاش دارد هزینه گناهان پدرش را بدهد و در دنیای دیگر خود یک افسر پلیس فاسد است.

دو وون در می یابد که اگر چه عشقش در یک دنیا کشته شده است اما در دنیای دیگر هنوز زنده است. او تلاش می کند این پرونده را در یکی از این دو جهان حل کند و همزمان در دنیای دیگر نهایت سعی خود را می کند که از این زن محافظت نماید. سریال Train بدون شک نسبت به سریال های جنایی تیپیکال که بر اساس داستان های واقعی ساخته شده اند تفاوت زیادی داشته و فانتزی است اما منحصربفرد بودن آن، بدون شک مخاطبان را به خود جذب خواهد کرد. در طول ۱۲ اپیزود، شاهد فراز و فرودهایی در کیفیت داستان هستیم که در اواسط فصل کمی سقوط می کد اما در ادامه بار دیگر شاهد افزایش کیفیت و جذابیت داستان خواهیم بود.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۸- Memorist (۲۰۲۰)

سریال Memorist به سرعت به یکی از بهترین سریال های کره ای سال ۲۰۲۰ تبدیل شد، سریالی که یکی از پربحث ترین سریال های تریلر جنایی سال بود و البته یکی از بهترین ارائه های کره جنوبی در این ژانر. همانند بسیاری از دیگر درام های کره ای، این سریال نیز بر اساس یک کارتون اینترنتی ساخته جائه هو ساخته شده است. شخصیت اصلی این سریال کره ای دون بیک نام دارد که داستانی بسیار جذاب برای روایت کردن دارد. او با لمس کردن افراد توانایی خواندن ذهن شان را دارد و بدین ترتیب به یک کارآگاه متعهد تبدیل می شود.

در کودکی، دون بیک تمام خاطرات خود را از دست داده است، غیر از خاطره قتل مادرش. در روزگار کنونی، یک سری قتل های هولناک باعث شده که وی با یک محقق حوزه جنایت های سریالی همکاری کند اما وقتی قاتل را پیدا می کنند، گذشته پنهانشان فاش می شود. سریال Memorist توانست در طول انتشار خود در سال ۲۰۲۰ بینندگان زیادی داشته باشد که به لطف روایت ماوراءالطبیعه و روایت های مملو از تنش و هیجان در طول کل داستان میسر شد.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۷- Tunnel (۲۰۱۷)

Tunnel دارای عناصر جنایت، پیچیدگی، رازآلودگی و هیجان بوده و یک درام کره ای با عنصر سفر در زمان است. این درام کره ای در مورد قاتلان سریالی چنان محبوب بود که در دیگر کشورها و زبان ها نیز بازسازی شد اما هنوز هیچ اقتباسی در آمریکا از آن ساخته نشده است. پارک گوانگ هو یک کارآگاه خبره و سخت کوش در سال ۱۹۸۶ است، در شرایطی که او و پاسگاهش درگیر یک سری قتل های سریالی ترسناک می شوند. یک روز، گوانگ هو سرنخی پیدا کرده و قاتل را پیدا می کند. او این فرد را از درون یک تونل تعقیب کرده اما وقتی از آنسوی تونل خارج می شود خود را سه دهه در آینده پیدا می کند.

گوانگ هو که نمی تواند به گذشته و خانه اش بازگردد، وانمود می کند که همان کارآگاه از همان پاسگاه پلیس متعلق به سال ۱۹۸۶ است که به دنبال پیدا کردن یک قاتل سریالی است. او فرض می کند که با حل کردن این پرونده می تواند به خانه بازگشته و عواقب رفتارهای گذشته را در آینده تعدیل کند. تعداد بینندگان این سریال نیز با پیشرفت داستان دائماً بیشتر می شد و با تعداد بیننده متوسط ۴.۶ میلیون نفر به پایان رسید. جنبه سفر در زمان داستان به تقویت روایت کمک کرده بود، به جای اینکه از داستان را از مسیر اصلی خود خارج کند و بدین ترتیب با یک سریال خلاقانه مواجه هستیم که مخاطبان بین المللی و غیر کره ای زبان را نیز سرگرم خواهد کرد.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۶- Voice (۲۰۱۷-۲۰۲۱)

سریال Voice یک درام کره ای با داستانی در مورد قاتلی سریالی است، سریالی کره ای که چنان محبوب شد که به سرعت فصل دومی از آن نیز ساخته شده و به یکی از معدود سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل تبدیل شد. زندگی مو جین هیوک و کوون جو با هم درگیر می شود وقتی معشوقه هایشان در یک شب و توسط یک نفر کشته می شوند. در روزگار کنونی، یک کارآگاه سختکوش و سمج به نام جین هیوک بعد از قتل زنش گوشه گیر و منزوی می شود. کوون جو با مهارت های روانشناختی خاص خود رهبری تیم نیروهای ویژه را بر عهده می گیرد که به تیم زمان طلایی مشهور است.

جین هیوک نیز مامور کمک به او شده و تیم ویژه شروع به حل پرونده ها می کند. وقتی یک قاتل سریالی دست به کار می شود، این دو نفر در می یابند که این قاتل شاید همان کسی باشد که زندگی آن ها را نابود کرده است. چهار فصل سریال Voice نشان داد که این سریال متفاوت از دیگر سریال های درام کره ای است و به محبوبیت و کیفیت بالای آن اشاره دارد. در سال ۲۰۱۷، جان هیوک بازیگر نقش مو جین هیوک در این سریال برنده بهترین بازیگر درام در جوایز Drama Star Award در کره جنوبی شد.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۵- Mouse (۲۰۲۱)

وقتی به دنبال یکی از بهترین تریلرهای درام کره ای هستید، سریالی که مملو از قتل، پیچیدگی و تنش و البته پیچ و تاب های داستانی متعدد باشد، سریال Mouse با روایتی از یک قاتل سریالی بهترین و بی نقص ترین گزینه شماست. این درام که در سال ۲۰۲۱ ساخته شد با دیگر داستان های قاتلان سریالی متفاوت است. داستان سریال در مورد تحقیق درباره یک دانشمند است که می تواند ژن های سایکوپاتیک را در رحم مادر شناسایی کند. بدین ترتیب مخاطبان دائماً در حال حدس و گمان هستند که سایکوپات واقعی کیست. جونگ با روم یک افسر کوشا در یک شهر کوچک است که با یک قاتل سریالی مواجه می شود.

او همراه با یک کارآگاه و یکی از قربانیان جان سالم به در برده یکی از مشهورترین قاتلان سریالی کره جنوبی همراه می شود تا این قاتل زنجیره ای را به دام بیندازد. در شرایطی که این سه به تحقیق در مورد قتل های هولناک ادامه می دهند، با روم در می یابد که هر آنچه که فکر می کنند می دانند واقعیت ماجرا نیست. سریال Mouse رکورد بالاترین میزان بازدید در میان سریال های درام کره ای را شکست. این سریال نامزد دریافت جایزه Baeksang Arts Award شد و جایزه گرند پرایز Asia Artists Awards در سال ۲۰۲۱ را برای لی سونگ گی در نقش جونگ با روم دریافت کرد.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۴- Suspicious Partner (۲۰۱۷)

سریال Suspicious Partner به عنوان یک سریال کره ای درام در مورد قاتلان سریالی بیشتر به خاطر روایت جنایی اش به یاد آورده شده و یکی از بهترین سریال درام حقوقی کره ای است. برای کسانی که علاقه ای به وحشت های داستان های جنایی تاریک ندارند، سریال Suspicious Partner دارای لحظاتی از کمدی و عشق بین شخصیت های اصلی است. نوه جی ووک بازرسی است که همراه با یک دستیار به نام یون بونگ هی کار می کند و اکنون مشغول تحقیق در مورد پرونده یک قاتل سایکوپات است.

در شرایطی که این دو تحقیقاتشان را آغاز می کنند، بونگ هی خود به یک مظنون تبدیل می شود در شرایطی که او و جی هوک به این باور می رسند که قاتل سریالی واقعی از فراموشی رنج می برد. ترومای گذشته جی ووک و گذشته بونگ هی بیش از آنچه که فکر می کنند با هم مرتبط است. سریال Suspicious Partner به لطف روایت و داستان پرتعلیق و جذب کننده اش بسیار مورد توجه قرار گرفت و این سریال در بیست و پنجمین جوایز SBS Drama Awards در ۶ بخش نامزد دریافت جایزه شد. علاوه بر این، نام جی هیون جایزه Excellence Award را برای نقش یون بونگ هی دریافت کرد.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۳- Less Than Evil (۲۰۱۸)

روایت سریال کره ای Less Than Evil بسیار شبیه سریال بریتانیایی Luther است. این سریال کره ای ساخته شده در سال ۲۰۱۸ بر اساس این سریال جنایی بریتانیایی ساخته شده و یکی از بهترین بازسازی های سریالی کره ای در سال های اخیر است. وو تائه سئوک یک کارآگاه سخت کوش و متعهد است اما کارآگاهی با هیولاهایی در درون خود و خشمی عمیق که دائماً بین خیر و شر در حال تغییر چهره است. وقتی او با یک سایکوپات خشن واقعی روبرو می شود، یک مشکل پیش می آید: اینکه او نمی تواند مدارک و شواهد کافی برای محکوم کردن این قاتل را پیدا کند.

به جای اینکه به پای میز عدالت کشانده شود، این سایکوپات با تائه سئوک همراه می شود تا پرونده های جنایی را حل نماید. بسیار نادر است که سریالی بر اساس سریالی دیگر به اندازه Less Than Evil موفق باشد اما این درام کره ای با موفقیت بی سابقه ای مواجه شده است. همانند سریال اورجینال بریتانیایی، جنبه روانشناختی سریال Less Than Evil بسیار خوب و جذاب بوده و جوایز و نامزدی های متعددی را در جوایز تلویزیونی کره جنوبی برای آن در پی داشته است.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۲- Beyond Evil (۲۰۲۱)

در سریال Beyond Evil، کارآگاهی که روزگاری بسیار موفق و مشهور بوده، یک زندگی منزوی را در شهری کوچک و آرام می گذراند. Beyond Evil یک سریال درام کره ای در مورد یک قاتل سریالی است که داستان لی دونگ سیک را روایت می کند که با یک کارآگاه جوان به نام هان جو وون همکار می شوند اما بین این دو درگیری هایی وجود دارد و یکی نقش رییس دیگری را بازی می کند زیرا تجربه و سابقه بیشتری دارد. شهر کوچک و آرامی که این دو در آن فعال هستند درگیر یک قاتل سریالی مخوف می شود که شباهت های بسیاری با قاتلی مربوط به ۲۰ سال قبل دارد، همان قاتل سریالی که زندگی دونگ سیک را تغییر داده است.

دونگ سیک و جو وون روی این پرونده کار می کنند، در حالی که جو وون راز مخفی خود را دارد. در میان طرفداران درام های کره ای پنهان نیست که Beyond Evil یک تجربه تماشای پیچیده و گیج کننده اما بسیار لذت بخش دارد، سریالی که در فهرست بهترین درام های کره ای NME در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است. این سریال جایزه بهترین درام سال ۲۰۲۱ در جوایز Baeksang Arts Awards و بهترین سناریو و بهترین بازیگر برای شین ها کیون را در پی داشت.

۱۰ سریال جذاب و دیدنی کره‌ای درباره قاتلان سریالی

۱- Flower Of Evil (۲۰۲۰)

Flower of Evil بهترین سریال کره ای در مورد قاتلان سریالی است که شاهد تبدیل شدن رویاها به کابوس های واقعی است، وقتی که یک خانواده ایده آل یک به یک از هم جدا می شوند. در این سریال، کارآگاهی به نام چا جی وون ظاهراً خانواده ای بی نقص و بدون مشکل دارد، از جمله شوهر عاشق و متعهدش به نام بائک هی سیونگ و دختر شش ساله دوست داشتنی شان. اما یک سری قتل های هولناک او را درگیر خود کرده اند. در شرایطی که جی وون و تیمش کار روی این پرونده ها را شروع می کنند، مشخص می شود که شوهرش چیزی بزرگ را از او مخفی می کند، چیزی که می تواند زندگی آن ها را از هم بپاشاند.

تماشای اینکه جی وون در می یابد زندگی اش بر مبنای یک دروغ ساخته شده هم جذاب و هم ویرانگر است، با هر اپیزود جدید که شوهرش را در شرایطی کاملاً متفاوت از آن چه که در ظاهر است به تصویر می کشد. بازی لی جون گی چنان تاثیرگذار و قابل باور است که جایزه بهترین سلبریتی آسیا و بهترین هنرمند در سال ۲۰۲۰ در Asia Artist Awards را به خود اختصاص داد. علاوه بر این، کیم چئول کیو، کارگردان این سریال نیز جایزه بهترین کارگردانی را در پنجاه و هفتمین مراسم Baeksang Arts Awards بدست آورد. پس اگر به دنبال بهترین سریال کره ای در مورد قاتلان سریالی هستید، سریال Flower of Evil بهترین گزینه شماست.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج