adexo3
۱۳۰۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا

با تداوم اعتراضات جنبش‌هاي ضد سرمايه‌داري در شهرهاي آمريكا پليس اين كشور بر شدت سركوب خود عليه معترضان افزوده است به طوري كه برخورد خشونت‌بار پليس در شهر اوكلند زخمي شدن دومين نظامي كهنه‌كار آمريكايي را در يك هفته گذشته در اعتراضات در پي داشته است.

با تداوم اعتراضات جنبش‌هاي ضد سرمايه‌داري در شهرهاي آمريكا پليس اين كشور بر شدت سركوب خود عليه معترضان افزوده است به طوري كه برخورد خشونت‌بار پليس در شهر اوكلند زخمي شدن دومين نظامي كهنه‌كار آمريكايي را در يك هفته گذشته در اعتراضات در پي داشته است.

كيوان سابقي، نظامي ۳۲ ساله و ايراني‌الاصل كهنه سرباز آمريكايي است كه اوايل روز پنج‌شنبه به گفته دوستش در حاليكه در اعتراضات شركت نداشته توسط پليس شهر اوكلند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

استرگوداستال دوست و همكار كيوان سابقي به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: من آثار كبودي‌هايي را بر سراسر بدن كيوان ديدم و اين موضوع قابل پذيرش نبود، هيچ‌كس حق ندارد با يك انسان ديگر اينگونه رفتار كند.

پليس اوكلند هنوز اظهارنظري نكرده است، سخنگوي بيمارستاني كه سابقي در آن بستري است اظهار داشت كه حال وي مساعد است اما به اطلاعات ديگري اشاره نكرد.

استر گوداستال تاكيد كرد كه كيوان سابقي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري است و مي‌بايست به خاطر پاره شدن طحالش عمل جراحي انجام دهد.

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا

به گفته وي سابقي از روحيه خوبي برخوردار است.

گوداستال عنوان داشت كه سابقي روز چهارشنبه در راهپيمايي جنبش اشغال اوكلند شركت داشته اما هنگامي كه راهپيمايي تمام شده صحنه اعتراضات را ترك كرده است.

گوداستال تاكيد كرد: سابقي اواخر روز چهارشنبه در غرب شهر اوكلند در حال بازگشت به منزل خود بوده كه با صفي از نيروهاي پليس مواجه مي‌شود كه به وي اجازه نمي‌دهند به مسير خود ادامه دهد.

خانه سابقي به حدي نزديك بود كه قابل مشاهده بود اما پليس به دليلي به وي گفت كه او نمي‌تواند عبور كند، وي تلاش مي‌كند تا به افسران پليس وضعيت خود را توضيح دهد، اما افسران شروع به ضرب و شتم وي با باتوم كردند. اسناد ثبت شده نشان مي‌دهد كه نام سابقي توسط پليس به اتهام مقاومت در مقابل بازداشت ثبت شده است.

وي يكي از نزديك به صد معترضي است كه ساعت سه نيمه‌شب روز پنج‌شنبه توسط پليس بازداشت شده است.

به گفته گوداستال، سابقي در بازداشت چندين بار تقاضاي مراقبت‌هاي پزشكي كرده بود و پس از گذشت بيش از سه ساعت هنگامي كه يكي از دوستانش وثيقه‌اي براي وي تامين كرد آمبولانسي براي بردن وي به بيمارستان آمد.

يكي از مقامات محل بازداشت سابقي تنها تاييد كرده كه وي دستگير شده و به قيد وثيقه آزاد شده است. يك هفته پيش از اين يك نظامي كهنه‌كار ديگر آمريكايي به اسم اسكات اولسون طي برخورد خشونت‌بار پليس اوكلند عليه معترضان در اين شهر جمجمه‌اش شكست.

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا

در عين حال در شهر نيويورك در بعدازظهر روز شنبه صدها تن از معترضان جنبش وال استريت با نيروهاي پليس اين شهر در مقابل ساختمان دادگاه آبي نيويورك به دنبال راهپيمايي از پارك زوكوتي تا ميدان فولي در اين شهر درگير شدند.

به گزارش روزنامه هافينگتن پست ابتدا افسران پليس كه در طول خيابان محل راهپيمايي استقرار پيدا كرده بودند تنها مشاهده مي‌كردند معترضان در طول خيابان برادوي راهپيمايي مي‌كنند و به نواختن ساز و سر دادن شعار مي‌پردازند.

يكي از شعارهاي معترضان اين بود: «چطور كسري بودجه را برطرف مي‌كنيد؟ به جنگها پايان دهيد و از ثروتمندان ماليات بگيريد!»

همچنان كه معترضان نزديك ميدان فولي تجمع مي‌كنند خودروها و موتورسيكلت‌هاي پليس نيويورك شروع به مسدود كردن تقاطع‌هاي اطراف ميدان كردند، اين اقدام آنها خشم رانندگاني كه مسيرشان مسدود شده را در پي داشت و رانندگان عصباني شروع به تشويق معترضان با نشان دادن علامت‌هاي پيروزي و يا زدن بوق كردند. پس از آن معترضان با گروهي از افسران پليس مجهز به دستبندهاي پلاستيكي و موانع كه در پله‌هاي ساختمان دادگاه عالي نيويورك استقرار داشتند مواجه شدند.

پيش از هجوم نيروهاي پليس به سوي معترضان آنها با يكديگر هماهنگ شدند. يكي از نيروهاي پليس كاغذي را به سوي معترضان نشان داد كه روي آن نوشته شده بود" به شما مي‌گوييم كه اقدام شما سدمعبر پياده‌رو است" افسران پليس با بلندگو به معترضان مي‌گفتند" اكنون حضور شما در پياده‌رو غيرقانوني است" پس از آن معترضان با زير سوال بردن اقدامات پليس بر حق خود بر تجمع مسالمت‌آميز تاكيد كردند.

آنها در پاسخ به اين استدلال كه سد معبر كرده‌اند شروع به رفت و آمد در طول پياده‌رو كردند. عده‌اي از معترضان با افسراني كه در پله‌هاي ساختمان دادگاه سپر انساني تشكيل داده بودند چهره به چهره شدند. آنها بر سر افسران پليس فرياد زدند شما بايد صادق‌ترين مردمان ملت باشيد. شما كساني هستيد كه پياده‌رو را بند آورده‌ايد. پس از آن مشاجره فيزيكي بين معترضان و پليس بالا گرفت و چند تن از افسران شروع به هل دادن معترضان كردند .

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا

در عين حال معترضان از ترك محل امتناع مي‌كردند و بر سر افسراني كه فضاي پياده‌رو را از طريق موانع محدود مي‌ساختند فرياد مي‌زدند.

اين در حالي است كه ماموران پليس دلايل بعضا واهي را براي اقدامات سركوبگرانه خود برشمردند.

يك مامور لباس شخصي كه در كنار افسران پليس در پله‌هاي دادگاه استقرار داشت بر سر معترضان فرياد مي‌زد "اقدامات ما شغل ما است و اين مصداق قوانين است."

يكي ديگر از افسران پليس گفت كه اقدامات آنها تامين امنيت محل بوده است.

به گفته شاهدان يك دختر ۱۸ ساله در حالي كه ميان افسران پليس و معترضان گير افتاده بود توسط پليس دستگير شد. اين دختر ۱۸ ساله در حالي كه هنگام دستگيري نفس‌نفس مي‌زد گفت: من فقط مي‌خواهم به كالج محل تحصيلم برگردم.

وي در حالي كه گريه مي‌كرد تلاش كرد تا نام خود را خطاب به افراد حاضر در محل ذكر كند تا آنها به نامزدش بگويند چه اتفاقي بر سر وي آمده است. اين در حالي است كه اداره پليس نيويورك وي را به خاطر اتهامات مختلف از جمله حمله به يك افسر پليس، مقاومت در برابر بازداشت و اقدام تبهكارانه بازداشت كرده است.

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا

نيروهاي پليس اظهار داشتند كه نمي‌دانند چه تعدادي از معترضان دستگير شدند. هنوز هيچ گزارشي ازمجروحان ارائه نشده است.

اواخر روز شنبه چند صد تن از معترضان به سوي اداره سازمان پليس نيويورك جايي كه معترضان دستگير شده به آن منتقل شده بودند راهپيمايي كردند تا با آنها اظهار همبستگي كنند.

نيروهاي پليس در پاسخ به اقدام معترضان از طريق خودرو و يا پياده آنها را طي راهپيمايي احاطه كرده بودند

در روزهاي اخير شايعاتي هم انتشار يافته بود مبني بر اينكه پليس در روزهاي اخير اقدام به پاكسازي پارك زوكوتي خواهد كرد اما اين شايعات هنوز تاييد نشده است.

همچنين در شهر واشنگتن دي.سي آمريكا نيز پليس در اقدامي عجيب از تعقيب قانوني راننده‌اي كه با سه تن از معترضان شركت كننده در اعتراضات اشغال واشنگتن‌دي .سي تصادف كرد، امتناع كرده است.

يك سخنگوي پليس واشنگتن دي سي گفت كه اين راننده اقدام غير قانوني انجام نداده بلكه اين معترضان بودند كه جلوي خودرو در حال عبور پريده‌اند و يا در مقابل خودرو ايستاده‌اند.

اين در حالي است كه يكي از معترضان گفت كه وي با ديگر تظاهركنندگان در خيابان ايستاده بوده كه يك خودرو به سوي جمعيت معترضان مي‌آمد.

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا

وي تاكيد كرد: ما در خيابان بوديم اما راننده حتي به ما فرصت از خيابان خارج شدن را هم نداد.

همچنين در شهر آتلانتا آمريكا نيز معترضان جنبش "اشغال آتلانتا" در پاركي در مركز اين شهر تجمع كردند و يكي از سخنگويان معترضان اظهار داشت كه آنها به رغم هشدارهاي پليس قصد دارند شب را در اين پارك بگذرانند.

اين پارك در ساعت ۱۱ شب تعطيل مي‌شود و پليس و دفتر شهرداري آتلانتا هشدار دادند كه هركس پس از اين ساعت در اين پارك بماند دستگير خواهد شد اما سخنگوي معترضان تاكيد كرد كه آنها همچنان سراسر شب را در پارك خواهند ماند.

بيش از اين پليس ۵۰ تن از معترضان را كه سراسر شب را در پارك مانده بودند دستگير كرده بود.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

زخمی شدن نظامی ایرانی در تظاهرات آمریکا


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج