۱۳۰۲۸۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سرنوشت آتشین قاچاقچیان سوخت و انسان

تصادف آتشین وانت تویوتا و پژو ٤٠٥ در جاده خاش- سراوان ١١ کشته و یک مجروح بر جای گذاشت. خودرو وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق بود و خودرو ٤٠٥، ٩ زن و مرد افغانی را سوار کرده بود

روزنامه شهروند: تصادف آتشین وانت تویوتا و پژو ٤٠٥ در جاده خاش- سراوان ١١ کشته و یک مجروح بر جای گذاشت. خودرو وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق بود و خودرو ٤٠٥، ٩ زن و مرد افغانی را سوار کرده بود.

روز سه‌شنبه بود که قاچاقچیان انسان در حاشیه مرزهای جنوبی کشور درحال سوار کردن اتباع خارجی به خودروهایشان بودند.

٩ مرد و زن افغان درحالی در خودروی ٤٠٥ سوار شده بودند که ظرفیت آن تنها ٥ نفر بود. به سختی روی صندلی‌ها نشسته بودند و ٢ نفر ازآنها در صندوق عقب خودرو قرار گرفتند.

راننده ٤٠٥ کارش جابه‌جا کردن مسافران بود. وقتی خودروی ٤٠٥ از مرز کشور به سمت جاده خاش راه افتاد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چه سرنوشت شومی انتظارشان را می‌کشد. خودروی قاچاقچیان از صبح تا غروب اتباع غیرمجاز را جابه‌جا می‌کرد و معمولا مسیر ترددش جاده‌های مرزی بود. مسافران در خودروی ٤٠٥ نشسته بودند، منتظر بودند که به شهر برسند و درحالی‌که با هم صحبت می‌کردند به جاده هم نظری می‌انداختند. این بار نخستی بود که از کشورشان گریخته بودند و برای زندگی در ایران دست به دامن قاچاقچیان انسان شده بودند.

اما در پیچ جاده سراوان خاش بود که ناگهان ورق برگشت. راننده که می‌دانست به پاسگاه گشت سراوان نزدیک می‌شوند پایش را بیشتر روی پدال گاز فشار داد. می‌خواست مسافران ممنوعش را از چنگ قانون فراری دهد. اما همین اشتباه کافی بود تا جان همه سرنشینان به خطر بیفتد. نزدیک پاسگاه رسیده بودند که در لاین مخالف یک خودروی تویوتا وانت با سرعت به سمت آنها می‌آمد. همه‌چیز در یک چشم به هم زدن اتفاق افتاد. ٢ خودرو به شدت با هم برخورد کردند و فاجعه‌ای هولناک رقم خورد. خودروها که به خاطر این تصادف به آهن پاره‌ای تبدیل شده بودند ناگهان آتش گرفتند.

دود سیاه و آتش‌ نارنجی‌رنگ بود که به هوا برخواسته بود. سرنشینان ٢ خودرو در میان تکه‌های آهن حبس شده بودند. شاهدان ماجرا و مأموران پاسگاه سراوان با دیدن دود غلیظی که به آسمان می‌رفت در جریان این تصادف آتشین قرار گرفتند. با مخابره این خبر به ایستگاه آتش‌نشانی مأموران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. تحقیقات میدانی نشان می‌داد سرنشینان ٢ خودرو در میان آتش حبس شده‌اند. عملیات نجات کلید خورد. مأموران آتش را خاموش کردند و با دستگاه‌های برش سرنشینان خودروها را بیرون آوردند.

با خاموش شدن آتش ١٠ جسد سوخته از لابه‌لای آهن‌های سوخته ٢ خودرو خارج شد و ٣ مرد مصدوم که به شدت سوخته بودند با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد هر ٢ خودرو حامل قاچاق سوخت و انسان بوده‌اند. سرهنگ شرافتی رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در رابطه با این خبر گفت: یک نفر از سرنشینان پژو در بیمارستان جان باخت که شمار کشته‌شدگان این سانحه به ١١نفر رسید.

دکتر رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در رابطه با این تصادف آتشین گفت: این حادثه هولناک ساعت ٢٠ سه شنبه شب بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو تویوتای وانت و یک دستگاه سواری پژو ٤٠٥ در مسیر سراوان به خاش رخ داد. در اثر این حادثه هر ٢ خودرو دچار حریق شده و ٨ نفر از سرنشینان خودروی ٤٠٥ و ٢ نفر از خودروی تویوتا در آتش سوختند. اجساد کشته شدگان این حادثه برای تعیین هویت به پزشکی قانونی سراوان منتقل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج