۱۳۰۳۹۱۶
۸۶۴۹
۸۶۴۹
پ

مرغ را از اینجا ارزان تر بخرید

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره قیمت مرغ گفت: ما فقط قیمت مصوب هر کیلو ۶۳ هزار تومان را قبول داریم و بالاتر از آن تخلف است.

همشهری آنلاین نوشت: رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره قیمت مرغ گفت: ما فقط قیمت مصوب هر کیلو ۶۳ هزار تومان را قبول داریم و بالاتر از آن تخلف است.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش قیمت مرغ به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان منتشر شد. این در حالی است که نرخ مصوب مرغ کیلویی ۶۳ هزار تومان است.

مرغ را از اینجا ارزان تر بخرید

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با رد این قیمت به همشهری آنلاین گفت: این قیمت‌ها اصلا درست نیست و با رصدی که انجام شده است چنین قیمتی نداریم.

این در حالی است که مرغ تنها در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نزدیک به نرخ مصوب عرضه می‌شود و در قصابی‌های سطح شهر و سوپرگوشت‌های آنلاین، مرغ تازه تا ۹۰ هزار تومان هم به فروش می‌رود. محمد یوسفی در این باره گفت: ما فقط قیمت مصوب را قبول داریم و بالاتر از آن تخلف است.

یوسفی ادامه داد: هرچند ما به قیمت مصوبی که اعلام شده است اعتراض داریم ولی تا زمانی که ستاد تنظیم بازار و مسئولین مربوطه قیمت مصوب را تغییر نداده‌اند ما این قیمت‌ها را تایید نمی‌کنیم و به مردم پیشنهاد نمی‌کنیم که مرغ را گران‌تر از نرخ مصوب بخرند و وقتی مرغ تازه هر روز در میادین میوه و تره‌بار موجود است بهتر است مرغ را از این مراکز تهیه کنند.

تولید مرغ کاهش یافت

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار باید هر چه زودتر نرخ واقعی مرغ را اعلام کند، افزود: باید قیمت نهاده‌ها و هزینه‌هایی که برای تولید مرغ استفاده می‌شود راستی‌آزمایی شود چرا که نرخ ۶۳ هزار تومان در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تعیین شد و همان زمان هم ما به آن اعتراض داشتیم حال که از ابتدای سال ۱۴۰۲ مباحثی مانند نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزدها را داشته‌ایم این نرخ باید اصلاح شود.

یوسفی در مورد نقش مرغداران در گرانی قیمت مرغ گفت: من نمی گویم که مرغداران، مرغ خود را حتما به قیمت مصوب می‌فروشند اما اینکه همه تقصیر را گردن تولیدکنندگان بیندازند هم درست نیست چون در مقطعی قرار داریم که به دلیل اینکه جوجه‌ریزی از دو ماه قبل کم شده است، تولید مرغ کاهش یافته و باید ستاد تنظیم بازار در نرخ‌گذاری به همه این مسائل توجه کند.

یوسفی در مورد اینکه تولید مرغ نسبت به ماه‌های قبل چقدر کاهش یافته است، گفت: در حالی که قرار بوده در حدود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شود در حدود ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که علت آن به مشکل تامین نهاده‌ مرغداران مربوط می‌شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی افزود: ۳ ماه قبل جوجه را اصلا نمی‌خریدند و قیمت جوجه به قطعه‌ای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان رسید و بسیاری از تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه ورشکست شدند و همین مسائل باعث شد که امروز قیمت جوجه یک روز به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی اخیرا اعلام کرد که مشکل تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران حل شده است. یوسفی در این باره گفت: این موضوع به طور کامل صحت ندارد و مشکل تا حدودی حل شده است و تا نهاده‌های مورد نیاز به دست همه مرغداران برسد کار قدری طول می‌کشد در حالی که باید این محموله نهاده‌ها ۳ ماه قبل ارسال می‌شد اما باز ما منتظر تصمیم نهادهای مربوطه و ستاد تنظیم بازار هستیم تا با نرخ‌گذاری منطقی از ضرر بیشتر تولیدکنندگان کاسته شود.

طبق آخرین نرخنامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت هر کیلو مرغ تازه کامل بسته‌بندی ۶۱ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج