۱۳۰۴۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احمد خاتمی: پرونده این مشاجره را ببندید

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که رئیس جمهور باید با سعه صدر با منتقدان برخورد کند و در برابر آنها قول احسن داشته باشد، گفت: از همه می‌خواهم پرونده این مشاجره را ببندند چون موضع‌گیری درباره صحبت‌های رئیس جمهور یک مسأله فرعی است و باید به مسائل مهم کشور پرداخت.

ایسنا:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که رئیس جمهور باید با سعه صدر با منتقدان برخورد کند و در برابر آنها قول احسن داشته باشد، گفت: از همه می‌خواهم پرونده این مشاجره را ببندند چون موضع‌گیری درباره صحبت‌های رئیس جمهور یک مسأله فرعی است و باید به مسائل مهم کشور پرداخت.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که دولت نباید به مسائل حاشیه‌ای بپردازد و حاشیه سازی کند، اظهار کرد: دولت باید به عرصه فرهنگ توجه کند و وظایف قانونی خود را در عرصه تقویت فرهنگ اسلامی و انقلابی و مقابله با تهاجم فرهنگی، بدحجابی و بی‌حجابی را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: ملت این دولت را مشروع و قانونی دانسته، زیرا دولت مورد تأیید ولی فقیه است.

دولت نیز باید تجارب موفق و ناموفق خود را بررسی کند و در این عرصه از منتقدان بخواهد دولت را با نقد سازنده کمک کند. به طور مثال بیمه سلامت از تجارب موفق این دولت بود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به ابلاغ لایحه خروج از رکود تورمی از سه قوه خواست تا تلاش کنند کشور از حالت رکود اقتصادی خارج شود و مردم به حوزه اقتصادی ورود کنند.

خاتمی همچنین با بیان این‌که من اظهارات رهبری درباره سیاست خارجی را منشور سیاست خارجی می‌نامم گفت: موضع رهبری درباره تعامل با آمریکا مبنای قرآنی، عقلی و تجربی دارد. آمریکا در پی مذاکره نیست، بلکه به دنبال سلطه بر ایران اسلامی است و یک نظام اسلامی سلطه را نمی‌پذیرد. آنها در پی تحقیر ایران هستند و می‌خواهند نشان دهند که ایران در برابر آنها تاب نیاورد.

وی افزود: دستور قطع رابطه با آمریکا توسط امام خمینی بر این اساس بود که آمریکا شیطان بزرگ است اکنون شیطنت آمریکا چندین برابر شده، اما هیمنه و اقتدار این کشور مخصوصا بعد از حمایت از صهیونیست‌ها به کلی شکسته شده است. تا شیطنت آمریکا وجود دارد مرگ بر آمریکای ما هم باقی است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، گفت: در این مدت آنها به ملت ایران توهین کردند و تحریم ها را بیشتر کردند. رهبری در فروردین ۹۲ گفت که چشم من از مذاکرات آب نمی‌خورد. از نظر ما آمریکا قابل اعتماد نیست و چشم ما هم از این کشور آب نمی‌خورد، زیرا آمریکا در پی حل مشکلات نیست و این کشور آرزوی ارتباط با ایران را به گور می‌برد.

خاتمی با بیان این‌که دین، ملت مسلمان، جوانان انقلابی، دانشمندان و نخبگان، استقلال و موضع قاطع در برابر آمریکا از سرمایه‌های کشور است، گفت: باید نظام از این سرمایه‌ها حفاظت کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به تحولات اخیر عراق نیز گفت: ما به انتخاب مردم عراق احترام می‌گذاریم و امیدواریم سریع‌تر کابینه دولت عراق شکل بگیرد تا مشکل داعش که ساخته موساد و آمریکا است حل شود.

خاتمی همچنین حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در تهران را تسلیت گفت و با اشاره به سالگرد آغاز بازگشت آزادگان به کشور بر حفظ سرمایه شهدا، آزادگان و جانبازان تأکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج