۱۳۰۴۶۰۵
۲۵۸۷
۲۵۸۷
پ

قایق هزارساله سرخپوستان از زیر آب بیرون آمد

قایق هزار ساله‌ی سرخپوستان آمریکایی پس از اینکه دو سال پیش چند نوجوان به طور تصادفی آن را کشف کردند بالاخره از رودخانه‌ی واکاما در کارولینای شمالی بیرون کشیده شد.

فرادید نوشت: قایق هزار ساله‌ی سرخپوستان آمریکایی پس از اینکه دو سال پیش چند نوجوان به طور تصادفی آن را کشف کردند بالاخره از رودخانه‌ی واکاما در کارولینای شمالی بیرون کشیده شد.

این قایق ۸ متری توسط تیمی از باستان‌شناسان، اعضای قبیله‌ی واکاما سیووآن و برخی از مردم محلی در یک عملیات پیچیده به سطح آب آورده شد.

سه نفر از کسانی که در این کار کمک کردند یابندگان قایق بودند: اِلی هیل، جَکسون هول‌کام و کریک یات. این افراد تابستان سال ۲۰۲۱ حین شنا کردن این قایق را یافتند و در آغاز آن را با الوار اشتباه گرفتند و تلاش کردند آن را بلند کنند، اما تکان نمی‌خورد؛ بنابراین سعی کردند آن را با کندن بیرون بیاورند، اما با نمایان شدن بخش‌های بیشتری از آن از بستر دریا، فهمیدند که با یک تکه الوار سروکار ندارند.

خانواده‌ی هیل به دفتر باستان‌شناسی کارولینای شمالی مراجعه کردند تا آن‌ها را از یافتن این قایق مطلع کنند. سپس تیم باستان‌شناسی برای نزدیک‌تر کردن قایق به اسکله‌ی خانواده‌ی هیل تلاش کردند. این قایق نزدیک دو سال در آن مکان بود تا اینکه روز چهارشنبه بالاخره به سطح آورده شد. جان مینتس باستان‌شناس می‌گوید فرایند وقت‌گیر جابجایی این قایق ارزشش را داشت: «این قایق سرخپوستی قریب ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و منشا آن همینجاست. به همین دلیل ما از گروه سرخپوستان محلی اینجا خواستیم در اجرای این پروژه با ما همکاری کنند.»

این قایق برای حفاظت و مطالعات بیشتر به آزمایشگاهی در گرینویل برده خواهد شد. این آزمایشگاه برای حفظ چنین قایقی که هزار سال زیر آب بوده از تخصص لازم برخوردار است.

قایق هزارساله سرخپوستان از زیر آب بیرون آمد

قایق هزارساله سرخپوستان از زیر آب بیرون آمد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج