جاباما
۱۳۰۴۶۵۱
۱۴۸۵
۱۴۸۵
پ

چطور بفهمیم که دوست ما در شبکه های اجتماعی یک کلاهبردار عاطفی است؟

با گشترش استفاده از فضای مجازی برای پیدا کردن نیمه‌ی گمشده و برقراری رابطه ای رمانتیک با فردی دلخواه، شکل کلاهبرداری ها نیز تغییر یافته است.

روزیاتو: با گشترش استفاده از فضای مجازی برای پیدا کردن نیمه‌ی گمشده و برقراری رابطه ای رمانتیک با فردی دلخواه، شکل کلاهبرداری ها نیز تغییر یافته است. محققان هنگام بررسی روابط آنلاین، نشانه‌های مهم یک دروغگو و کلاهبردار را مشخص کرده‌اند که مراحل یک کلاهبرداری آنلاین از طریق رابطه عاشقانه را تشریح می کند.

دکتر لینسِی شپرد که در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام داده است معتقد است که کلاهبرداری در قالب رابطه‌ی عاشقانه، یک مشکل رو به رشد است و توجه ویژه در این فضا برای کاهش تعداد قربانیان مهم است.

چطور بفهمیم که دوست ما در شبکه های اجتماعی یک کلاهبردار عاطفی است؟

شپرد باور دارد که این نوع کلاهبرداری ها بسیار رایج شده است و او امیدوار است که با گسترش آگاهی عمومی از نشانه های هشدار دهنده، بتوان از وقوع جرایم سایبری مانند آن جلوگیری کرد.

شپرد، به همراه الکساندر بیلز و پروفسور گراهام جانسون، صدها کلاهبرداری آنلاین را مورد بررسی قرار دادند تا به بررسی جامعی درباره نحوه وقوع کلاهبرداری به بهانه رابطه عاشقانه دست یابند.

چطور بفهمیم که دوست ما در شبکه های اجتماعی یک کلاهبردار عاطفی است؟

کلاهبرداران معمولاً به عنوان عاشق پیشه هایی ناامید خود را معرفی می کنند و از تاکتیک هایی مانند کنجکاوی در مسائل زندگی طرف مقابل، چاپلوسی، استفاده از نام حیوانات خانگی و سخنان شاعرانه برای بازی با عواطف قربانیان، استفاده می کنند و باعث می شوند آنها باور کنند که این رابطه عاشقانه‌ی آنلاین واقعی است.

محققان همچنین برخی دیگر از ویژگی‌های معمول کلاهبرداران را شناسایی کردند. آنها اغلب در مورد خداترس بودن، از سر گذراندن حادثه ای تراژیک در زندگی و یا مرگ عشق قبلی خود داستان سرایی می کنند تا علاقه و ترحم قربانیان خود را جلب کنند.

چطور بفهمیم که دوست ما در شبکه های اجتماعی یک کلاهبردار عاطفی است؟

قربانیان، معمولاً زنان مجرد و تحصیل کرده بین ۳۵ تا ۵۴ سال هستند. اهداف آنها ممکن است آن دسته از افرادی باشد که مهارت های کامپیوتری ضعیفی دارند ویا به دنبال یافتن عشق در خارج از کشور خود هستند.

این کلاهبرداران شروع کننده‌ی گفتگو هستند. در گزارش این محققان توضیح داده شده است که آنها وقتی قربانیان خود را از نظر عاطفی گیر انداختند و رابطه ای مجازی سرمایه گذاری کردند، با درخواست پول و گرفتن پول از قربانیانشان، به هدف خود می رسند.

چطور بفهمیم که دوست ما در شبکه های اجتماعی یک کلاهبردار عاطفی است؟

شپرد خاطرنشان کرد که همه‌گیری کرونا کلاهبرداری‌های آنلاین به بهانه‌ی رابطه‌ی عاشقانه را آنچنان افزایش داد که دلیلی برای این محققان برای تحقیق در این زمینه شد.

برای مبارزه بیشتر با این نوع جرایم سایبری، کارشناسان توصیه می‌کنند سیستم‌هایی معرفی شوند که می‌توانند الگوهای زبانی مرتبط با کلاهبرداری‌های دوستیابی را شناسایی کنند و منابعی را ایجاد کنند که به قربانیان کمک کند واقعی نبودن هویت یک شخص را تشخیص دهند.

چطور بفهمیم که دوست ما در شبکه های اجتماعی یک کلاهبردار عاطفی است؟

شپرد گفت: «محققان، سایت‌های دوستیابی آنلاین و مجریان قانون باید برای حل مشکلات مربوط به کلاهبرداری‌های عاشقانه با یکدیگر همکاری کنند. کلاهبرداران به طور مداوم راه‌های جدیدی را برای کلاهبرداری از مردم پیدا می‌کنند، بنابراین تحقیق و یافتن راه‌های جدید برای محافظت از مردم در برابر این کلاهبرداری‌ها حیاتی است؛ راه هایی مانند آموزش بهتر، برنامه‌های آگاهی‌رسانی و شناسایی انواع کلاهبرداری‌ها».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج